badeend Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Ik heb vandaag de DA gebeld en joy en Jumper mogen donderdag ochtend gebracht worden tussen 08:00 en 08:30 uur ..best een beetje eng , gezien wat er gebeurde met Valero toen hij gecastreerd werd ..De assistente had het er trouwens over dat de rammen nog tot 6 weken na castratie vruchtbaar zijn ... Dat is toch maar 2 tot 4 weken???
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 veel succes alvast! Nou, dat heeft de assistente dus echt fout, en jij trouwens ook:P Eigelijk zijn ze al onvruchtbaar na ongeveer 2 dagen zei cindy, maar er word vaak 2 weken aangehouden i.v.m de hormonen! Dus na 2 weken kan je ze koppelen ofzo!
Polly Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Mijn dierenarts vertelde mij vorig jaar ook dat ik ongeveer 6 weken moest wachten. Ik geloof dat het ooit een keer voor is gekomen dat een konijn nog een voedster bevruchte na 4 tot 6 weken.Hier op BB houden de meeste 2 weken aan. Ik zelf liever 3 weken. Gaat het om het koppelen van 2 ex rammen dan zou ik minimaal 4 weken aanhouden i.v.m hun sterke mannelijke hormonen die dan nog aanwezig zijn. Zelf hou ik liever 6 weken aan dan.
badeend Geplaatst: 25 januari 2010 Auteur Geplaatst: 25 januari 2010 het is de bedoeling dat de 2 ex rammen worden gekoppeld aan 2 voedsters , alle 4 in 1x tegelijk
Joseeke Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Na 2 weken is een ram niet meer vruchbaar, zeggen ze.Maar de ene ram is de andere niet & ik heb wel eens gehoord dat het een ram gelukt is om evengoed een voedster zwanger te maken na 2 weken.Daarom houdt een DA altijd 4-6 weken aan, om het zekere voor het onzekere te nemen.
Gast Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Ik heb beide keren gewoon twee weken aangehouden.Veel succes donderdag. Kan me voorstellen dat het voor jou en Sylvia best spannend is, met Valero nog zo vers in het geheugen. Ik zal aan jullie denken donderdag.
badeend Geplaatst: 26 januari 2010 Auteur Geplaatst: 26 januari 2010 ik werd net gebeld door de assistente van de dierenarts dat hun het een beter idee vinden om nog even te wachten tot de kleintjes wat ouder zijn.Ik dacht dat ze 3,5 maanden waren maar na nog wat rekenen kwam ik op 3 maanden en een week .Bij de DA vonden ze 3,5 maanden al jong (maar wel te doen) en vonden dat ik beter nog een week of 4 tot 6 kon wachten.Ook omdat Valero nog maar zo kort geleden is , en de kleintjes stabieler zijn als ze iets ouder zijn wat moet ik nou doen ?Wachten en ze nog langer apart houden ?Of toch gewoon castreren laten ? 3,5 vonden ze al jong , net 3 maanden is nog jonger
Joseeke Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 De reden dat ze dit zeggen komt omdat narcose ontzettend risicovol is.Als ze iets ouder zijn, zijn ze tegelijk ook weer iets sterker om dit aan te kunnen.De keus is natuurlijk aan jou.Je kunt mss ook opzoek gaan naar een DA die castreert onder plaatselijke verdoving.Hiervoor hoeven ze niet onder narcose. Anders kun je mss beter wachten totdat ze oud genoeg zijn.Je DA geeft dit mss niet voor nix aan.
badeend Geplaatst: 26 januari 2010 Auteur Geplaatst: 26 januari 2010 Ik heb net de DA gebeld en door gegeven dat we wel wachten , na wat er met Valero is gebeurt neem ik geen extra risico ..Wel heb ik me laten inplannen voor morgen ochtend 9 uur om de bunny's te laten sexen ...De laatste keer dat we er waren om lisaTe halen na haar sterilisatie heeft hij ook gekeken en was er zo goed als zeker van dat het rammen waren ..Maar zei wel dat ik beter nog terug kan komen als ze een week of 10 warenNu de castratie van de baan is voorlopig , lijkt het me wel slim om zeker te weten dat het rammen zijn
Joseeke Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Kan ik me voorstellen!Heel goed dat je het zekere voor het onzekere neemt en ze nog even laat sexen.
badeend Geplaatst: 28 januari 2010 Auteur Geplaatst: 28 januari 2010 we zijn bij de DA geweest,het zijn nog steeds Broertjes
badeend Geplaatst: 8 mei 2010 Auteur Geplaatst: 8 mei 2010 Gisteren zijn de bunny's gecastreerd , en maakte het allebei goed.Ze begonnen meteen toen ze thuis waren alweer lekker actief te doen , en aten same een lekker blaadje witlof . De hooi beviel ze nog niet echt , maar daar namen ze ook een klein beetje van.De biks hebben ze gisteravond ook gegeten , ik had eerst ff 30 gram gedaan zodat ik kon zien wat er precies gegeten was , eerst was er maar 4 gram weg , maar vlak voor ik naar bed ging was het bakje leeg.We hebben toen nog maar even een bakje vol neergezet en die was vanmorgen schoon leeg. Ook keutelen ze goed en hebben ook geplast.Een geslaagde castratie dus
Aanbevolen berichten