Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

myn nijntjes naageltjes zijn best lang komen ondel de pootjes uit maar nu heb ik gehoord dat als je de haartjes naar vooren strijkt dat je ze tot zover kan afknippen klopt dit?

ze hebbeb witte nageltjes dus moet ik ze tot het roze alfknippen...?

ik heb trouwens zelf zoon schaartje...

gabbertje blacky:love:

Geplaatst:

Konijnen kunnen last hebben van te lange nagels, ze kunnen dan niet zo goed meer op hun pootjes staan als dat ze kunnen met korte nageltjes.

Jouw konijntje heeft witte nagels, dat maakt het knippen al een stuk makkelijker. Het roze stukje wat je in de nagel ziet is het bloedvat, daar moet je dus niet in knippen. Vaak loopt dit bloedvat tot waar de haarlijn van de pootjes loopt. Dus even goed kijken waar het roze gedeelte ophoud, en zorg ervoor dat je ook nog een stukje wit overlaat erboven zodat je konijntje gewoon veilig kan blijven lopen :).

Geplaatst:

Daar moet je dus goed op de haargrens letten. Ook kun je met een zaklamp kijken of je het bloedvat zo kunt zien zitten. Mocht je het zelf niet aandurven om te knippen, vraag dan of een dierenarts/opvang het wilt doen of kijk of er iemand anders in de buurt is die ervaring heeft met het knippen van nagels bij konijnen.

• 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .