SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 24 januari 2010 Geplaatst: 24 januari 2010 myn nijntjes naageltjes zijn best lang komen ondel de pootjes uit maar nu heb ik gehoord dat als je de haartjes naar vooren strijkt dat je ze tot zover kan afknippen klopt dit?ze hebbeb witte nageltjes dus moet ik ze tot het roze alfknippen...?ik heb trouwens zelf zoon schaartje... _____________________gabbertje blacky:love:
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 24 januari 2010 Auteur Geplaatst: 24 januari 2010 (aangepast) ow ik zie nu pas dat ik hem in het gedrag en koppelen geplaatst heb sorry ...kan iemand heb verplaatsen?sorry nogmaals! 24 januari 2010 aangepast door SanneLOVEmijnnijntjes
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 24 januari 2010 Auteur Geplaatst: 24 januari 2010 en hebben konijnen last van langen nageltjess?
lianne Geplaatst: 24 januari 2010 Geplaatst: 24 januari 2010 Konijnen kunnen last hebben van te lange nagels, ze kunnen dan niet zo goed meer op hun pootjes staan als dat ze kunnen met korte nageltjes. Jouw konijntje heeft witte nagels, dat maakt het knippen al een stuk makkelijker. Het roze stukje wat je in de nagel ziet is het bloedvat, daar moet je dus niet in knippen. Vaak loopt dit bloedvat tot waar de haarlijn van de pootjes loopt. Dus even goed kijken waar het roze gedeelte ophoud, en zorg ervoor dat je ook nog een stukje wit overlaat erboven zodat je konijntje gewoon veilig kan blijven lopen .
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 24 januari 2010 Auteur Geplaatst: 24 januari 2010 en hoe zit het met zwarte nageltje hy heeft ook en paar zwartje nageltjes....?
lianne Geplaatst: 24 januari 2010 Geplaatst: 24 januari 2010 Daar moet je dus goed op de haargrens letten. Ook kun je met een zaklamp kijken of je het bloedvat zo kunt zien zitten. Mocht je het zelf niet aandurven om te knippen, vraag dan of een dierenarts/opvang het wilt doen of kijk of er iemand anders in de buurt is die ervaring heeft met het knippen van nagels bij konijnen.
Stampyy Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 Wanneer weet je wat een té lange nagel is bij je konijnen?
Aanbevolen berichten