kemarc Geplaatst: 23 januari 2010 Geplaatst: 23 januari 2010 Binkie heeft vandaag van de dierenarts sulfatrim drops gekregen. Nu willen dat dadelijk geven maar nu staat er op het doosje: geneesmiddel voor terrariumdieren. Is dit nu het verkeerde geneesmiddel? Heeft iemand hier meer ervaring mee?groetjes marc
jordi Geplaatst: 23 januari 2010 Geplaatst: 23 januari 2010 Ik denk het , heb het even op internet opgezocht en staat toch overal bij dat het enkel geschikt is voor terrariumdieren ..Ik denk dat je loes ( zwarte panter ) een pb-tje kunt sturen en zij je beter kunt helpen .... Want ik weet het natuurlijk niet zeker
lianne Geplaatst: 23 januari 2010 Geplaatst: 23 januari 2010 Sulfatrim kun je gewoon geven . In veel bijsluiters staan andere dieren en je zult zelden ergens in lezen dat het ook te gebruiken is voor konijnen.
kemarc Geplaatst: 23 januari 2010 Auteur Geplaatst: 23 januari 2010 dank je wel voor je bericht lianne, we hebben het binkie gegeven hij vond het niet leuk maar hij is al veel actiever als vanmorgen:D Groetjes
lianne Geplaatst: 23 januari 2010 Geplaatst: 23 januari 2010 Ik denk niet dat je binnen zo'n korte termijn al effect zult zien van een AB Kemarc . Wat was er met Binkie aan de hand dat hij/zij aan dit nu krijgt?
kemarc Geplaatst: 23 januari 2010 Auteur Geplaatst: 23 januari 2010 ja zij heeft ook 2 injecties gehad van de DA een voor koorts en ander voor darminfectie.Zij at vanmorgen niks meer en was levenloos dus we moesten hem echt even na laten kijken. Groetjes
lianne Geplaatst: 23 januari 2010 Geplaatst: 23 januari 2010 Hmm wat was er aan de hand volgens de DA?
kemarc Geplaatst: 23 januari 2010 Auteur Geplaatst: 23 januari 2010 haar darmpjes waren wat opgezet en had een beetje koorts dus ze dacht een infectie in de darmen.Nu hebben we haar zolang boven in een kamertje zitten in een grote kooi en ren want hij moest 24 uur binnen zitten uit de toch en kou.Nu gaat het wel weer goed het is maar afwachten. Groetjes
zwarte panter Geplaatst: 24 januari 2010 Geplaatst: 24 januari 2010 Wat was haar lichaamstemperatuur?
kemarc Geplaatst: 24 januari 2010 Auteur Geplaatst: 24 januari 2010 Wat was haar lichaamstemperatuur? Ze zijn net geen koorts. (zat op t randje) Dus wat haar temperatuur was, weten we eigenlijk niet. Ze is nu nog steeds ziek. Het is zo zielig want ze knort en valt je aan als je aan haar slaaphoekje komt. Ze eet wel veel hooi maar drinken is nog wat weinig. Als we haar medicijn willen geven vind ze dit helemaal niet leuk en krabt ze ons allebei open. Ze legt al wel hele kleine keuteltjes. Ik hoop dat het snel beter gaat want het is zo zielig om te zien. Ik heb net wat geprakte biks met lauw water erbij gezet. En er hangt ook een flesje met wat vitaminedrank vermengt met water aan de kooi en eentje met alleen water. Hopelijk wordt ze gauw beter.
zwarte panter Geplaatst: 24 januari 2010 Geplaatst: 24 januari 2010 De medicatie die je opnoemt is idd ook geschikt voor konijnen. Alleen vind ik het een rare medicatiekeuze zonder verder onderzoek. Als er echt sprake is van een darminfectie zouden de keutels onderzocht moeten zijn. Om het vast te stellen en andere mogelijke oorzaken uit te sluiten. Of is dat wel gedaan? Als dat niet gedaan is, zou ik je graag aanraden met je konijn naar een konijnkundige DA te gaan. Hier is een lijst die samengesteld is met DA'en waar leden goede ervaringen mee hebben met hun konijnen: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.htmlMss staat er eentje op die bij jou in de buurt zit. Hoe oud is Binkie? Hoe lang is hij al ziek? En wat zijn de verdere symptomen? Succes!En beterschap voor Binkie!
kemarc Geplaatst: 25 januari 2010 Auteur Geplaatst: 25 januari 2010 De medicatie die je opnoemt is idd ook geschikt voor konijnen. Alleen vind ik het een rare medicatiekeuze zonder verder onderzoek. Als er echt sprake is van een darminfectie zouden de keutels onderzocht moeten zijn. Om het vast te stellen en andere mogelijke oorzaken uit te sluiten. Of is dat wel gedaan? Als dat niet gedaan is, zou ik je graag aanraden met je konijn naar een konijnkundige DA te gaan. Hier is een lijst die samengesteld is met DA'en waar leden goede ervaringen mee hebben met hun konijnen: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.htmlMss staat er eentje op die bij jou in de buurt zit. Hoe oud is Binkie? Hoe lang is hij al ziek? En wat zijn de verdere symptomen? Succes!En beterschap voor Binkie! Hallo, Binkie is een half jaar oud. Ze is vanaf vrijdag op zaterdag ziek. Ze is chagrijnig, valt aan en dan met een knorrend piepend geluid. (pijn) Ze doet ooit knarsetanden, eet niet, drinkt weinig. Eet wel veel hooi! De keuteltjes waren zaterdag kettingkeutels en nu zijn ze heel klein. Omdat ze niet goed drinkt geven we haar water met zo'n spuitje waar ook het medicijn mee ingenomen moet worden maar dit vind ze helemaal niet leuk! Omdat er nog niet veel vooruit gang in zit vind ik zelf ga ik vanavond weer naar de dierenarts. Ik hoop dat die met een beters komt dat Binkie snel geneest want het is zo'n zielig hoopje nu. Ze ligt dehele tijd maar wat te liggen. Rolt dan op haar zij en dan ljikt het alsof ze relaxed ligt maar dat doet ze voor de pijn. Ze eet gelukkig wel veel hooi en zo nu en dan is ze actief en wast ze zich regelmatig. Ik hoop dat het snel weer beter gaat met der...Duim allemaal voor Binkie! Groetjes
Aniek Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Ik zou als ik jou was naar een andere dierenarts gaan, want de medicijnen die je hebt meegekregen zijn niet typisch voor problemen met de darmen. Ook zou ik vragen of ze het bekje even van binnen willen inspecteren.
kemarc Geplaatst: 25 januari 2010 Auteur Geplaatst: 25 januari 2010 Ik zou als ik jou was naar een andere dierenarts gaan, want de medicijnen die je hebt meegekregen zijn niet typisch voor problemen met de darmen. Ook zou ik vragen of ze het bekje even van binnen willen inspecteren. Ja dat van het bekje dat is nagekeken en dat was goed. Ik had ook al het idee dat het medicijn niet voor de darmpjes was omdat ik op het internet allerlei andere medicijnen vond voor darmpjes voor een konijntje. Ik ga vanavond naar een andere dierenarts, mijn eigen dierenarts. De vorige was voor spoed en dus een andere. Ik hoop zo dat het beter gaat met Binkie want het is een lief konijntje en ik wil ze echt niet kwijt :( Groetjes
zwarte panter Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Neem wat keuteltjes van Binkie mee naar de DA, dan kunnen die nagekeken worden. Hoewel ik niet perse denk dat daar het probleem ligt.Laat ook zeker naar zijn darmen luisteren met een stethoscoop. Als hij zoals je beschrijft tekeken van pijn vertoont, ook gewoon om pijnstilling vragen.En ik vermoed dat hij eerder nood heeft aan darmstimulerende middelen dan aan AB. Is binkie gewend aan groenten? Wilt hij die ook niet? Water geven met een spuitje is prima! Succes vanavond!
FemkeS Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Wat vervelend dat Binkie zo ziek is. Ik sluit me bij zwarte panter aan wat betreft advies. Ik vind het wel positief dat ze nog wat hooi blijft eten. Het is namelijk erg belangrijk, zodat de darmen niet helemaal stil komen te liggen. Maar dan moeten er natuurlijk uieindelijke ook keuteltjes verschijnen. En dan heb je meestal meer aan darmstimulerende middelen als metocloral en cisaral dan aan antibiotica. Ik hoop dat je eigen dierenarts wat meer verstand heeft van konijnen. Veel succes vanavond!
chantal40 Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Ik weet niet verder hoe of wat, maar ik kan je wel antwoord geven op je oorspronkelijke vraag, ik heb na de castratie ook sulfatrim drops gegeven, en het werkt prima, mijn nijn leeft nog steeds Wel echt super vervelend dat je niet zo goed weet wat er mis is met je nijn, sterkte er nog mee!
kemarc Geplaatst: 25 januari 2010 Auteur Geplaatst: 25 januari 2010 We zijn net naar de dierenarts bij ons in Gemert geweest.Hij heeft Binky helemaal onderzocht ook met een stethoscoop of hoe zon ding ook heet.Hij vond het zelf ook positief dat Binky nog hooi at en zo.Hij heeft Binky net een spuitje gegeven zodat zijn darmen werden gestimuleerd.Binky is nu lekker aan het rondhupsen op de bank en eet wat hooi af en toe het voelt nu wel veel beter aan het is nog afwachten en het gaat de goede kant op. Duimen duimen duimen maar.
kemarc Geplaatst: 26 januari 2010 Auteur Geplaatst: 26 januari 2010 Hallo allemaal, Ik kom net thuis en Binkie zat nog steeds met de oortjes omhoog lekker interresant rond te kijken. Ik had vanmorgen een paar brokjes in de kooi gelegd en die waren weg. Ik dacht hmm laat ik nog eens wat brokjes pakken (echt maar een paar stuks) en toen had ze de brokjes op. De keuteltjes zijn ook weer meer richting eerst, ze worden iets groter weer. Volgens mij voelt ons lieve Binkie zich weer iets beter. Hopelijk is dat ook en hopelijk geneest die dan ook helemaal. Ik zie trouwens dat mijn vriend (marc) Binky typt. Ik (nicol) zit namelijk ook op dit account en heb nu ook een aantal keer gereageerd. Niet dat jullie in de war raken Groetjes Nicol.
de kleine hoeve Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Hallo Marc, Dit is in orde, het is een antibiotica dat je thuis zelf aan de konijnen kunt geven via de mond, inderdaad staat er op voor terrarium dieren.Ik heb er goede ervaringen mee en altijd sulfatrimdrops thuis op voorraad.
FemkeS Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Fijn dat het met Binkie (a.k.a. Binky) weer de goede kant op gaat! Ga zo door, Binkie! Is binkie nu eigenlijk een mannetje of een vrouwtje? Ik ben een beetje in de war geraakt.
kemarc Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 Hoi Femke, Toen we Binkie kochten zeiden ze dat het een mannetje was, maar toen we dus afgelopen zaterdag naar de dierenarts gingen zei ze dat het een "jongedame" was haha zo zei de dierenarts het. Binkie eet gelukkig weer wat brokjes, drinkt nog niet heel veel.. maar dat komt hopelijk wel goed. Ze is alweer erg ondeugend hihi! Ik hoop zo dat ze er weer helemaal bovenop komt. Maar we moeten een beetje geduld hebben en Binkie lekker uit laten rusten van die stressvolle bezoekjes aan de dierenarts. Groetjes Nicol
FemkeS Geplaatst: 29 januari 2010 Geplaatst: 29 januari 2010 Fijn dat Binkie weer hooi en brokjes eet en haar ondeugende zelf weer is! Er kan trouwens best wat variatie zitten in hoeveel konijnen drinken. Ik merk bijvoorbeeld dat als de kachel wat warmer staat ze bij mij meer drinken. Moon dronk ook altijd minder dan Sprokkel, omdat zij wel groenvoer kreeg (waar water in zit en ik spoelde het ook altijd eerst af met water) en Sprokkel niet (krijgt hij mega plakpoep van). Dus als Binkie veel groenvoer eet zal ze niet zo heel veel drinken. Wel goed trouwens dat de DA het geslacht even heeft bekeken! Zo kunnen jullie straks als ze weer helemaal beter is een leuke ex-ram voor d'r gaan uitzoeken, ipv een voedster. Ik neem aan dat een maatje nog in de planning zit?
Aanbevolen berichten