chantal40 Geplaatst: 22 januari 2010 Geplaatst: 22 januari 2010 (aangepast) Sorry, ik blijf maar vragen stellen Gister ben ik even bij de DA geweest, omdat mijn nijn 11 januari is gecastreerd, en de zaterdag ervoor (9 januari) in zijn piemel gebeten was door onze voedster. Nou is alles van de castratie al super mooi geheeld, alleen zit er nog een dikke korst vlak naast zijn piemel. Ik had het even gecontroleerd en toch het idee dat het wat ontstoken was, want er zat wat wit/gelig smurrie (klein beetje maar). Nou ben ik dus even terug geweest naar de DA, omdat ik allang gestopt ben met AB, omdat ze dat maar 5-7 dagen mogen. Nu heb ik opnieuw opdracht gekregen om Thor sulfatrim te geven, wat ie ook na de castratie al kreeg.... Waar ik me alleen een beetje zorgen om maak, is dat de DA de dosis bijna verdriedubbeld heeft.... Hij kreeg eerst 0,45ml, nu moet hij 1,5ml hebben.... Dit vind ik best een groot verschil, ook omdat er op het doosje staat dat een konijn maar 0,25 tot 0,5ml per kg lichaamsgewicht mag hebben. En hij weegt maar 1,6kg..... Moet ik het toch geven? Of kan hij ook een overdosis krijgen? Moet ik me nu houden aan wat de DA zegt, of wat er op het doosje staat? Het is niet zo dat het echt ontzettend onstoken en levensbedreigend is ofzo, er zit alleen een hardnekkig korstje.... Is er iemand die hier enigszins verstand van heeft en me kan vertellen of ik het wel of niet moet doen, of de dosis verlagen, ik maak me toch wat zorgen dat het teveel is..... Ze zetten zoiets niet voor niets op het doosje.... 22 januari 2010 aangepast door chantal40
bunny ranch chanty Geplaatst: 22 januari 2010 Geplaatst: 22 januari 2010 Ik werk nooit met deze ab maar ik ga nooit boven de aanbevolen hoeveelheid....dus zou toch nog maar eens de da bellen.
Dollie Geplaatst: 22 januari 2010 Geplaatst: 22 januari 2010 AB lijkt me idd niet iets om een overdosis van te geven.. (Panacur ofzo is nog een ander verhaal bedoel ik..)
Aanbevolen berichten