Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vroeg me af wat de dosering van Nisyleen is voor konijnen met snot.

Stimpy heeft nog steeds snot :(.

Ik ben van plan naar de dierenarts te gaan maar ik wilde zijn weerstand op peil gaan brengen met Echinacea en met Nisyleen.

Ik weet alleen niet wat de dosering moet zijn (voor beide middeltjes), ik heb gezocht op het forum maar ik kon niks vinden.

Geplaatst:

Als ze nu nogsteeds snot hebben (gezien je vorige topic uit december) lijkt het mij verstandiger dat je niet nog een orale ABkuur gaat geven maar een kuur met duplocilline via injectie :).

Ik zou de werking van alternatieve geneesmiddelen als Echinacea en Nisyleen ook éérst bespreken met je DA om te zien of dit de werking van AB niet belemmert.

Geplaatst: (aangepast)

^ ja ik heb het besproken en het kan geen kwaad om het ernaast te geven. Ik hoop dat de dierenarts dan ook die duplocilline gaat geven. Ik had gebeld en het uitgelegd en ze zeiden kom eerst maar langs maar ik dacht ja ik kan wel langs komen maar dat maakt toch niks uit. Ze weten toch dat het snot is...? Weer die consultkosten.. ik kan het allemaal niet meer opbrengen. Is hier geen dierenarts die mij kan adviseren wat voor middel ik nu moet gaan geven?

aangepast door Ilovebunny's
Geplaatst:

Ik zou het gewoon aankaarten bij de DA, gewoon vragen hoe hij tegenover Duplocilline staat. Onze Nijn (en meer konijnen hier op BB) is door de Duplocilline kuur (uiteindelijk) van zijn snot afgekomen.

Weet je wel zeker dat je DA echt konijnkundig is?

Geplaatst:

^ nee dat weet ik niet zeker, ik denk dat het toch maar weer een gang wordt naar een kkda. De vorige ben ik heen gegaan omdat ik geen auto had en die dichtbij zat. Maar ik had gehoopt dat zij door de telefoon mij een advies konden geven omdat zij die antibiotica hebben gegeven die dus blijkbaar niet aansloeg (fenbendazol)

Geplaatst:

Heb niet alles gelezen...

Maar moet even reageren op je laatste post.

Fenbendazol is helemaal geen AB. Fenbendazol behoort tot de groep van de benzimidazoles en is een breedspectrum antihelminticum (anti parasitair middel).

Of je hebt het verkeerd verstaan of je hebt dit niet als AB gekregen... of je moet eens heel hard gaan nakenden over deze DA...

^ze hebben allebei toen 1 injectie baytril gehad en daarna moest ik 3 dagen enrofloxoral 0,15ml geven en na een week weer een injectie baytril halen. Ze waren toen 8 weken. Cindy zal ik hem eerst gewoon nog enrofloxoral 14 dagen lang geven? Of denk je dat dat geen zin heeft. Het is toen even weg/niet zichtbaar geweest maar het is dus weer terug gekomen.

oke tnx, weet je zeker 0,05 ml of bedoel je 0,5 ml? Ik denk dat ik die castratie nog even uit moet stellen of kan dat geen kwaad om dat samen te doen met het geven van de ab? Jij bent ook lekker laat op trouwens ;)

Geplaatst:
^ ja ik heb het besproken en het kan geen kwaad om het ernaast te geven. Ik hoop dat de dierenarts dan ook die duplocilline gaat geven. Ik had gebeld en het uitgelegd en ze zeiden kom eerst maar langs maar ik dacht ja ik kan wel langs komen maar dat maakt toch niks uit. Ze weten toch dat het snot is...? Weer die consultkosten.. ik kan het allemaal niet meer opbrengen. Is hier geen dierenarts die mij kan adviseren wat voor middel ik nu moet gaan geven?

Ik heb het een beetje moeilijk met deze zin...

En met het feit dat je zelf wilt gaan dokteren.

zal ik hem eerst gewoon nog enrofloxoral 14 dagen lang geven? Of denk je dat dat geen zin heeft.

Ten eerste heb je de nijntjes al ziek gekocht. Toen werd je al aangeraden zo snel mogelijk naar een konijnkundige DA te gaan.

Dat je DA niet konijnkundig is, blijkt al een tijdje uit je posts. Ook deze 'behandeling' is alweer vreemd.

Dus...ga alsjeblieft met je konijn langs een konijnkundige DA.

Weet je wat daar ook het voordeel aan is... Uiteindelijk betaal je een stuk minder, omdat ze beter weten wat te geven en wat te doen. En je dus geen consulten betaald voor probeerseltjes.

Daarnaast mag een konijn dat ziek is absoluut NIET onder narcose.

Dus je zal idd ook de castratie moeten uitstellen.

Ik vermoed dat ze nog niet geënt zijn, maar dat mag dus ook zeker niet in deze toestand.

Geplaatst:

^ oke ten eerste, ik heb niet altijd goeie ervaringen met zogenaamde kkda-en dus vandaar dat ik nu zoiets heb van wie zegt dat ik nu wel de goeie behandeling ga krijgen, dus in zogenaamde kkda-en heb ik geen vertrouwen meer en bovendien hier zitten heel veel mensen die ervaring hebben met konijnen met snot en met behandelingen daarvan. Na enig speurwerk en door vragen te stellen op dit forum ben ik erachter dat de behandeling dus die enrofloxoral drops (of baytril = hetzelfde) tegen snot moet zijn en dat is 14 dagen 0,5ml per kilo lichaamsgewicht en mocht dat niet baten de duplo (uiteraard wel na een consult bij de dierenarts, en uiteraard wel bij een kkda, ten minste dat mag ik hopen)

ten tweede, jij kan niet in mijn portemonee kijken. Als je wil gaan beweren (want dat proef ik hier dus uit) dat ik geen konijnen moet nemen als je niet zeker weet of je het altijd maar kunt ophoesten dan vind ik dat erg kort door de bocht. Er kan namelijk altijd iets tussen komen en als je een bijstandsuitkering (in mijn geval) hebt zal je dan maar helemaal geen huisdieren mogen.

ten derde heb ik die konijnen ziek gekocht maar ik heb opgelet of ze ziek waren en dat was toen niet te zien.

ten vierde was ik toen niet in de gelegenheid om naar een kkda te gaan omdat ik afhankelijk ben van de auto van mijn moeder. Ik ben toen maar naar de eerste de beste dierenarts geweest op de fiets (door de sneeuw!), uiteraard konijnen goed ingepakt.

En als laatste is er helemaal niks mis met de medicatie die ik ze nu geef en het afwacht om te kijken of het aanslaat en zo niet DAN ga ik naar een nieuwe konijnkundige dierenarts voor verder onderzoek.

Opgesomd lijkt het me dat ik best veel moeite doe voor mijn nijnen om het zo goed mogelijk te doen.

En tot slot bedankt voor je antwoord op mijn vraag of een konijn met snot onder narcose mag en dat ze niet geent mogen worden.

Geplaatst:

Het valt me op dat je m’n reactie erg negatief en aanvallend opneemt, terwijl die absoluut niet in die mate negatief was bedoeld.

Ik kijk in niemands portemonnee…absoluut niet zelfs. Het feit dat ik zou vinden dat je geen konijnen zou moeten nemen is al helemaal niet zo. Dat is zelfs niet in me opgekomen.

Ik doelde meer op het feit dat je je konijnen bij een vermeerderaar hebt weggehaald. Dat je na de tijd dat je hier al lid was op het forum, wel zou moeten weten welke risico’s dat met zich mee kan brengen. Dat je dan een paar weken later al zegt dat het ‘niet meer te kunnen opbrengen’ vind ik dat persoonlijk een beetje zuur.

Ivm met de konijnkundigheid. Niet alle konijnkundige DA’en zijn idd even konijnkundig. Dan moet je gewoon blijven zoeken tot je een DA hebt gevonden die konijnkundig is én waar je jezelf goed bij voelt.

Want uiteindelijk is het een feit dat het je uiteindelijk een hoop geld bespaart.

Ook mijn konijn was onmiddellijk ziek. En een viertal DA’en en minstens het dubbel aantal consultaties (ook in het weekend) later ben ik pas bij een konijnkundige DA terechtgekomen. Na één consultatie was de juiste diagnose gesteld en de passende behandeling gegeven.

Ondertussen had ik natuurlijk honderden euro’s uitgegeven aan de voorgaande DA’en die gewoon wat ‘gegokt’ en geprobeerd hebben.

Mijn post was eigenlijk nog redelijk opbouwend bedoeld…maar zo lijkt hij duidelijk niet te zijn aangekomen.

Geplaatst:
Het valt me op dat je m’n reactie erg negatief en aanvallend opneemt, terwijl die absoluut niet in die mate negatief was bedoeld.

Ik kijk in niemands portemonnee…absoluut niet zelfs. Het feit dat ik zou vinden dat je geen konijnen zou moeten nemen is al helemaal niet zo. Dat is zelfs niet in me opgekomen.

Ik doelde meer op het feit dat je je konijnen bij een vermeerderaar hebt weggehaald. Dat je na de tijd dat je hier al lid was op het forum, wel zou moeten weten welke risico’s dat met zich mee kan brengen. Dat je dan een paar weken later al zegt dat het ‘niet meer te kunnen opbrengen’ vind ik dat persoonlijk een beetje zuur.

Ivm met de konijnkundigheid. Niet alle konijnkundige DA’en zijn idd even konijnkundig. Dan moet je gewoon blijven zoeken tot je een DA hebt gevonden die konijnkundig is én waar je jezelf goed bij voelt.

Want uiteindelijk is het een feit dat het je uiteindelijk een hoop geld bespaart.

Ook mijn konijn was onmiddellijk ziek. En een viertal DA’en en minstens het dubbel aantal consultaties (ook in het weekend) later ben ik pas bij een konijnkundige DA terechtgekomen. Na één consultatie was de juiste diagnose gesteld en de passende behandeling gegeven.

Ondertussen had ik natuurlijk honderden euro’s uitgegeven aan de voorgaande DA’en die gewoon wat ‘gegokt’ en geprobeerd hebben.

Mijn post was eigenlijk nog redelijk opbouwend bedoeld…maar zo lijkt hij duidelijk niet te zijn aangekomen.

Bedankt voor je reactie. Ik voelde me idd wat aangevallen maar dat was meer omdat ik zo erg mijn best doe naar mijn kunnen en het momenteel veel van me vraagt. Dat ik zei dat ik het niet meer op kon brengen bedoelde ik dus financieel zoals je misschien wel begrepen hebt. En dat zei ik vanwege het feit dat ik denk dat hier heel veel mensen zitten met ervaring met snot.

Als hij iets anders had gehad was ik wel langs een dierenarts gegaan. Ik heb nog foto's geupload zodat iedereen op dit forum ze kan zien en ik had nog enrofloxoral in huis van de eerste behandeling. Ik was dus bang dat ik weer een da zou treffen die me weer met een kluitje het riet in stuurt. Daarom heb ik meer vertrouwen in de ervaringsverhalen gekregen dan de da zelf. En een bezoekje langs de da had niks uitgemaakt in dit geval want tijd om een kweekje te nemen is het nog niet. Pas nadat deze behandeling niet zou aanslaan zou dat zinvol zijn.

Het is absoluut niet zo dat ik voortaan zelf ga dokteren maar in dit geval leek het mij gerechtvaardigd.

En wat betreft de aankoop bij de persoon in kwestie heb ik idd wel spijt. Ik had beter moeten weten dat klopt. Achteraf gezien zou ik het niet zo gedaan hebben maar ik was ongeduldig en fokkers hadden op dit moment geen jongen. Maar ja dat is nu eenmaal zo gebeurd volgende keer beter.

• 2 weken later...

Ik ben eergisteren naar de da geweest en hij heeft nu eindelijk de duplocilline gekregen voor twee weken lang en oogzalf.

Nu komt er echter weer een ander probleem bij want hij eet nauwelijks, ik moet m echt groente voorhouden en dan eet hij wel een beetje maar niet uit zichzelf en hij drinkt ook niet. Hij zit alleen een beetje met halfopen oogjes te zitten lusteloos, hoewel hij nu wel een beetje rondloopt en aan de grastunnel en rieten mand knabbelt. De keutels zijn kleiner dan normaal tot heel klein. Zijn buikje is gespannen, ik heb een beetje gemasseerd en toen was het wat ontspannen.

Ik heb de da gebeld en die adviseerde me te dwangvoeren met een papje biks en dat die vezels nu het belangrijkste waren, maar ik las net in een ander topic dat het weleens gas zou kunnen zijn en dat hij dan juist groenvoer moest.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .