Micha Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 hoi hier ben ik weer:$Zoals jullie weten is Micha afgelopen dinsdag gesterelliseerd.Het gaat best wel goed ze eet redelijk drinken is iets minder (maar toch neemt ze af en toe een paar slokjes)Vanmorgen haar kooi schoongemaakt om 8 uur en om 13.00 uur keek ik in haar kooi nog geen ene keutel!Na eventjes haar buikje voorzichtig gemasseerd te hebben had ze 2 kleine keuteltjes en toen in een keer misschien wel 25 keutels (kleintjes en geen mooi ronde vorm)!!Alles opgeruimd en nu heeft ze vanaf 13.00 uur weer niet meer gekeuteld, wie heeft voor mij nog een tip ( wat ik ze b.v te eten kan geven wat een beetje laxerend werkt)Ze likt nu ook steeds haar lijfje schoon met name haar buik en als ik haar buikje weer masseerd dan begint ze aan mijn handen te likken!!Groetjes Jolinda
_Danielle Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Dat heeft waarschijnlijk even tijd nodig hoor.. Haar keuteltjes waren klein zei je.. Zaten er ook haren in? Masseer haar buikje maar af en toe hoor... Maar kijk wel uit dat je haar geen pijn doet (ivm de wond).
Lies86 Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Inderdaad maseren, want zonder keutels staan de darmen stil en daar kunnen ze dood aan gaan.Zorg ervoor dat hij blijft eten. Maak hooithee, en probeer hem te voeden.Maal evt zijn bix met water en probeer hem dit drapje te laten eten.En mocht er geen verbetering in komen bel dan de DA!!! Want niet keutelende konijnen dat is niet goed! Heb je wel pijn medicatie mee gehad? Krijgt hij deze?
Micha Geplaatst: 21 januari 2010 Auteur Geplaatst: 21 januari 2010 Eten doet ze best goed, en net heb ik hooithee gemaakt en daar heeft ze heel veel van op!!En pijn medicatie nee dat heb ik niet meegekregen ...... heel vreemd en vervelend(Ik heb al een forum geschreven onder sterellisatie)
Lies86 Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Even een andere arts bellen (de spoeddienst) en vragen of je het alsnog kan krijgen in de hoop dat tie gaat keutelen.Wel fijn dat hij gewoon eet! Dan is het niet heel erg mis geloof ik!Hou ons op de hoogte hor!
Micha Geplaatst: 21 januari 2010 Auteur Geplaatst: 21 januari 2010 Ja maar wij hebben een hele vervelende bijkomstigheid...wij varen op een binnenschip en ik zit dus NU midden op de westerschelde.Ik heb vanmiddag de DA gebeld en hij zei als ze eet en drink is het goed!! buikje masseren dan komt het vanzelf!Ze is ook heel vrolijk en blij!?!
Lies86 Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Als hij maar blijft eten ja! Dan gaat hij vanzelf weer keutelen volgens mij. Ik weet dat peterselie goed is voor de darmpjes en dat die de darmen vaak weer op gang kan helpen.
Micha Geplaatst: 21 januari 2010 Auteur Geplaatst: 21 januari 2010 Ik zit net naar jou te schrijven Lies en ik kijk in haar kooi en ja hoor volop keutels!!!Dus die is ze weer kwijt (HIHI)Dankje ik zal je gauw laten weten hoe het met haar is, alleen dat duurt misschien wel eventjes want morgen zijn wij in Belgie en daar heb ik geen internet!Groetjes van Jolinda en Micha
Lies86 Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Super zeg dat hij weer keutelt!Dan moest alles waarschijnlijk even op gang komen.Nou hoef je niet meer te vrezen! Wel gaaf een konijn op een boot!GAat het goed? Loopt ze buiten of binnen? Succes in belgie!
Micha Geplaatst: 21 januari 2010 Auteur Geplaatst: 21 januari 2010 Nee hoor ik heb ze lekker binnen!! Toch een beetje levendigheid he, nu mijn kinders op het internaat zitten!!
Lies86 Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Ja dat geloof ik! Heb je jonge kinderen? Pittig hoor om ze iedere keer weer 'achter' te moeten laten! En aan wal nog wel een huis of dat ook niet?Fijn hoor dan zo'n konijntje!
_Danielle Geplaatst: 22 januari 2010 Geplaatst: 22 januari 2010 Het gaat hier om een voedstertje Lies.. Dus ze keutelt en eet en drinkt op het moment weer gewoon? Dat zou super zijn! Hoe is haar gedrag?
Micha Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 Alles is weer goed met Micha ze is weer de oude!!!Gelukkig "konijntjes zijn net kinderen je maakt je er even druk om"!
Aanbevolen berichten