Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal

Ik heb sinds deze week een acht weken oud konijn door mijn kamer huppelen. Eigenlijk doet ie het hartstikke goed: hij eet, drinkt, poept en plast prima. Ook lijkt ie al steeds meer aan mij en zijn nieuwe omgeving te wennen. Komt zijn hok uit, loopt rond, komt zelf op mij af, is nieuwsgierig, speelt met handdoeken en dozen etc. Ook zijn vacht ziet er mooi uit.

Alleen: het lijkt alsof ie kleine stuiptrekkingen heeft. Echt klein en kort, in beide achterpoten en z'n kop. Het is eigenlijk alleen als ie rondloopt/hupt door de kamer. Als ie bijvoorbeeld zit te eten, is er niets aan de hand. Het ziet eruit als 'schudden met z'n kop', maar dan ook met z'n poten dus. Wanneer ie bij mij op schoot zit is het nog niet gebeurd. Of het gebeurt als ie 's nachts in zijn hok zit weet ik natuurlijk niet.

Heb net de dierenartsassistente gesproken en ze had het over de mogelijkheid van parasieten. (En nu zit ie zich prompt al 5 minuten te wassen.) Maar ze raadt aan het nog even aan te zien. Omdat het verder zó goed met hem gaat en omdat de verhuizing naar mij al 'eng' genoeg was. (Hij is net hier gewend, een tocht naar hun toe zou weer stress opleveren.) En ik weet dus ook niet of ie het écht niet zelf doet. Mijn vriend vond het eruit zien alsof ie zijn 'gekke vijf minuten' had en misschien is dat ook wel zo.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Tips en geniale ideeen zijn erg welkom :)

Groetjes

Geplaatst:

Dankjulliewel! Hij doet het minder hoog, meer 'vooruit' dan omhoog zeg maar, maar het lijkt er eigenlijk verder wel op ja! Dat zou dus goed zijn? Dan kan ik stoppen met me zorgen maken. ;)

Geplaatst:

Nog even hierop terugkomen hoor... Op de één of andere manier vind ik dat het eruit ziet alsof ie het niet zelf onder controle heeft. Het niet zelf doet zeg maar en er zelf ook van 'schrikt'. (Maar dat laatste is volledig mijn interpretatie, weet het niet zeker..) Is dat bij andere/jullie konijnen ook?

Net was het even heel erg/veel, maar sinds ie weer rustig bij mij op schoot zit, is er niets meer aan de hand. Verder gaat het eigenlijk nog steeds hartstikke goed met hem.

Misschien maak ik me teveel zorgen hoor, dat kan goed. ;)

Geplaatst:
Als je over toevallen zou praten ziet dat er anders uit, zal even een filmpje laten zien.

dan moet je je wel zorgen maken.

wat ziet dat er zielig uit! lijken wel epilepsie aanvallen

Geplaatst:

Jeetje wat zielig.. Nee, zo ziet het er gelukkig niet uit. Dan lijkt het echt meer op die binkies. Hij 'trekt' ook niet met zijn lijf, het gaat schokkeriger en met sprongetjes. Maar omvallen ofzo heeft ie geen last van. Ik vind het vooral eng omdat het eruit ziet alsof ie het niet onder controle heeft, maar dat weet ik dus niet zeker. Hij is ook m'n eerste konijn, heb alleen ervaring met hamsters.. Ik weet het dus ook gewoon niet zo goed. ;) Bedankt voor het meedenken in elk geval!

Geplaatst: (aangepast)

Nou, het duurde even... (Tentamenweek) Maar het is gelukt een filmpje te maken.

http://www.youtube.com/watch?v=uKJIwXdp3zg

Als iemand een blik wil werpen... Graag. Heb trouwens geprobeerd het duidelijker te filmen, maar als ik dichterbij ga staan doet ie het niet meer. ;) Verder gaat het trouwens nog steeds hartstikke goed met meneer. :)

aangepast door Sophia
Geplaatst:

Gelukkig :) Het ziet er inderdaad ook wel uit als de gekke vijf minuten, maar op de één of andere manier lijkt het alsof ie het niet zelf doet. Ziet het er bij jouw konijnen ook zo uit, Lianne? Want dat kan ook mijn -menselijke- interpretatie zijn. En dan doet ie het wel gewoon zelf. Hij heeft er ook geen last van volgens mij.

Geplaatst: (aangepast)

Ja ze maken hier dan ook de meest gekke bokkensprongen! Misschien een leuk ideetje, ik zie dat hij het voornamelijk op het kleedje doet wat vrij klein is en daaronder ligt een vrij gladde houten vloer. Als je een groter kleed (misschien heb je ergens nog wel een oude grote handdoek oid) neerlegt zul je zien dat hij die ruimte ook gaat gebruiken hiervoor. Binky's zijn namelijk erg lastig om te maken op een gladde ondergrond.

Ik heb zelf een stuk goedkope vloerbedekking bij een winkel gehaald en dat neergelegd zodat ze wat meer grip hebben tijdens het rennen en springen.

aangepast door lianne
Geplaatst:

Hij heeft inderdaad ook een badhanddoek om overheen te lopen door mijn kamer, die lag er alleen nu even niet. :) De vloer vindt ie te glad ja, wat voor mij wel lekker handig is. Zo kan ik precies reguleren waar hij wel en niet kan lopen, hihi. (Ver weg van het snoer van mijn laptop bijvoorbeeld..:P)

Het is ook wel komisch trouwens, soms wint de nieuwsgierigheid en waagt ie zich toch op het gladde hout. Uiteraard glijdt ie dan uit, sprint terug naar het kleed, maar gaat even later tóch weer kijken. Niet echt snel van begrip. :he:

Geplaatst:

Hahaha geef hem nog even. Bij mn ouders lag er ook zo'n vloer en liep Nijn ook nooit van het kleed af. Tot ik hem op een gegeven moment hem kwijt was en hij onder een kast lekker lag te slapen...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .