Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

even een vraagje, basje is anderhalve week terug bij de da geweest, die concludeerde dat hij een blaasontsteking had, rondom zijn staartje zat een kale plek en zaten de haartjes aan elkaar geplakt. Hij heeft 10 dagen antibiotica gehad. Het is veel minder, ook is hij veel levendiger. Ik zat net even te kijken en zag dat er t nog een klein beetje kaal is,dat is opzich niet raar natuurlijk, je ziet t niet maar echt een klein stukje rondom zijn staartje, maar de huid is heel donker..is dat normaal? hij laat t allemaal toe, en merk verder niks meer aan hem, dus heb t idee dat t over is en de haartjes weer aan groeien. ik vind alleen die kleur huid een beetje gek maar weet niet wat normaal is bij konijnen?

Geplaatst:

Ik meen dat Loes mij eens vertelt heeft dat de huid wit moet zijn en dat klopt bij Indy (daar waar het niet geirriteerd maar wel kaal is) wel aardig, wit of héél licht roze. Ook als je bij Fred goed zoekt. Maar die heeft een donkere en dichte vacht en gelukkig geen kale plekken.

Maar weet het niet zeker.

Geplaatst:

De huid hoeft niet wit te zijn. Donkere haren betekenen ook vaak een donkere huid. Ik neem even mijn Vlekkie als voorbeeld. Vlekkie is een zwarte Hollander (zie profielfoto). De huid onder witte haren is lichtroze, de huid onder de zwarte haren is dondergrijs. Zijn hele tekening is vanaf dat hij geboren is te zien op zijn huidje. Een fokker kan vanaf de geboorte zien welke dieren goed getekend zijn.

Geplaatst:
Maar als de huid eerst wel licht was en nu donker, dan is het een heel ander verhaal. ;)

Ja dan wel, maar ik moet wel zeggen dat tijdens de rui bij Vlekkie de huidskleur weleens een beetje kan verschillen. Als hij nieuwe zwarte haren krijgt krijgt hij op die plekke een gitzwarte huid, later wordt die weer wat lichter net als de rest.

Maar als het ineens zomaar verkleurd lijkt me idd niet goed

Geplaatst:

okej, m ja hij is bruin, zoals je op de profielfoto ziet. Ik zal vandaag in het daglicht nog eens goed kijken, en de dierenarts vragen!

Ik zal ook eens op andere plekken tussen zijn haartjes door naar de kleur van zijn huidje kijken.. Hoop dat t niet iets is, dat arme beestje is de laatste tijd echt te vaak bij de dierenarts!

Geplaatst:

Hoop ook dat het meevalt! Kijken in daglicht kan enorm schelen hoor, ik heb hier vaak genoeg naar Indy's kont zitten kijken dat ik me rotschrok en in daglicht stelde het allemaal niet zoveel voor..

(Indy heeft ook blaasproblemen. Ik hoop alleen dat die van Basje niet zo ernstig zijn..)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .