EliseD Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Dat wist ik helemaal niet! Goede tip :-)
lianne Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Ben benieuwd Simone... hoop dat shief toch wat minder stressig raakt dan
Sherrifke Geplaatst: 26 januari 2010 Auteur Geplaatst: 26 januari 2010 ik hoop het ook.. het zijn voedings supplementen voor mensen die ook aan dieren gegeven mag worden.... ik ken het zelf niet.. zal eens google
Dollie Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Hij wil gewoon graag een vlinderstrikje om... Kijk maar naar de vorm. :he: Sorry, niet grappig natuurlijk. Hoop dat alles helpt en het gauw weer teruggroeit en hij er dan ook afblijft.
Dollie Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 De annanas lost deze klont min of meer op. Prozyme is ook een alternatief, maar mijn voorkeur gaat uit naar annanas Waarom dat als ik vragen mag?
Sherrifke Geplaatst: 26 januari 2010 Auteur Geplaatst: 26 januari 2010 (aangepast) Dat is makkeijker te krijgen en ik weet dat ze het heerlijk vinden. En ik vind het ook erg lekker Het geeft ook weer wat extra variatie op de rest van de groentes die ze krijgenMaar tevens ook omdat ik de voedingssupplementen over het groenvoer strooi.. dat zou dan dubbel op zijn om 2 verschillende dingen over het voer te strooien. 26 januari 2010 aangepast door Sherrifke
Sherrifke Geplaatst: 26 januari 2010 Auteur Geplaatst: 26 januari 2010 Hij wil gewoon graag een vlinderstrikje om... Kijk maar naar de vorm. :he: Sorry, niet grappig natuurlijk. Hoop dat alles helpt en het gauw weer teruggroeit en hij er dan ook afblijft. hahaha hij loopt graag in zijn blote body.. for the ladies :mdr: ahhh erm menneke.. hoop dat het over een paar weekjes wat beter gaat.. we beginnen vanavond met de supplementen en morgen met de annanas
zwarte panter Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Ik wil niet lastig zijn hoor. Dusse... schiet me niet dood. Maar het is ondertussen duidelijk geworden dat annanas geen effect kan hebben ivm de pH van de maag. Ook de werking van prozyme wordt hƩƩl erg in twijfel getrokken omwille van hetzelfde.
Sherrifke Geplaatst: 26 januari 2010 Auteur Geplaatst: 26 januari 2010 Wat raad je me aan om te geven tegen de hoeveelheid haartjes die hij nu binnen krijgt?
wupsie Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 ehm hooi? extra vezels zodat de darmpjes hun werk goed blijven doen?
Sherrifke Geplaatst: 26 januari 2010 Auteur Geplaatst: 26 januari 2010 ehm hooi? extra vezels zodat de darmpjes hun werk goed blijven doen? Hij plukt zichzelf kaal en krijgt een grote hoeveelheid haren binnen.. ik kan hem niet meer hooi geven dat dat hij nu al eet, en dat is best veel..De haartjes kunnen tot een klont vormen en dan heeft shief en ik een groter probleem
zwarte panter Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Je zou wat extra groenten kunnen geven.En de keutels natuurlijk in de gaten houden. Maar ik denk niet dat je met deze hoeveelheid haar echt problemen gaat krijgen.Eet hij echt alles dat hij plukt op?
Sherrifke Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 Hij eet idd alles op. Er liggen nergens plukken haar. Anders was het me waarschijnlijk ook al veel eerder opgevallen. Hij ist een grote hoeveelheid. Maar als de konijnen in de rui zijn, dan wordt prozyme ook aangeraden.. Is dat nu ook overbodig dan? Ze krijgen al een extreme berg groente iedere avond, plus dat ik ze toch wat stukjes anannas heb gegeven nu... baat het niet schaadt het niet.. Keuteltjes gaat op zich goed, maar er zitten vaker kleine harde bolletjes bij waar me doet vermoeden dat deze van shief afkomen..
zwarte panter Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Prozyme wordt/werd idd ook tijdens de rui aangeraden.Maar de hele werking wordt in twijfel getrokken... de kans dat het niets doet is vele groter dat dat het de maag bij een konijn kan passeren.Dus ik raad ook nooit (meer) prozyme aan tijdens verharen.Maar wel protexin, een probiotica.
Sherrifke Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 Denk je dat ik er verstandig aan doe om dat te halen bij de DA?
Sherrifke Geplaatst: 10 februari 2010 Auteur Geplaatst: 10 februari 2010 kleine update... Het gaat erg goed met de kleine rakker. Na het bezoekje aan de DA lijkt alles goed te gaan. De haartjes groeien weer mooi aan. Ik weet niet of dit het resultaat is van de voedingssupplementen die ik geef.. maar merk aan sherrif ( die hier ook van binnen krijgt ) en shief dat ze rustiger zijn. Dat kan natuurlijk ook aan mij liggen, nu de rust wedergekeerd is bij mij.. maar so far so good
rabbitm Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 (aangepast) Gelukkig maar! ;-)Hopelijk blijft het zo!Groetjes!!!p.s Weet je nou wat het was?? 12 februari 2010 aangepast door rabbitm :P
Sherrifke Geplaatst: 12 februari 2010 Auteur Geplaatst: 12 februari 2010 Het was stress. Shief heeft aanleg om heel snel in de stress te schieten. Hij is altijd al schrikachtig geweest. Gelukkig is het nu al een heel stuk minder dan vorig jaar januari. Ut menneke doet het goed
Saf Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Gelukkig. Ik ben net met een bach kuur begonnen o mte kijken of ik mijn shief look al like kalm kan krijgen.
Sherrifke Geplaatst: 10 maart 2010 Auteur Geplaatst: 10 maart 2010 Helaas is Shiefke weer behoorlijk bezig met plukken en loopt hij weer in zijn blootte baste... ik was tijdelijk gestopt met de voedings supplementen, juist omdat het zo goed leek te gaan.. en nu zijn we weer terug bij af. Inmiddels geef ik de supplementen weer, maar ik kan toch niet de rest van hun leven die supplementen geven... verder ziet de huid er prima roze uit, net als voorheen, geen irritatie te bekennen..
Rian Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 Let's shake hands...nu hebben we allebei een nijn met een kaal borstje...waarom doen ze dit toch?? :duivel:
Sherrifke Geplaatst: 10 maart 2010 Auteur Geplaatst: 10 maart 2010 Geen idee.. misschien moeten we ze eens bij elkaar zetten.. kunnen ze met elkaar praten.. of ze zien eindelijk hoe het uitziet als ze met een blote baste rond rennen.. houd het misschien vanzelf op
Rian Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 Ik vind het gek dat het ook in deze tijd van het jaar gebeurd. Het klinkt misschien raar, maar ik heb er zelf over na zitten denken dat Muis haar "rui-mechanisme" misschien niet goed werkt. Poo ruit heel goed, maar bij Muis komt er werkelijk geen haar vanzelf los. Dat irriteert haar misschien ontzettend, waardoor ze zelf maar aan de slag gaat. Misschien is dat bij Shief ook wel zo. Hij leeft ook binnen toch?(Je gaat zoveel nadenken over wat er aan de hand kan zijn, je wordt er behoorlijk creatief van....!)
Sherrifke Geplaatst: 10 maart 2010 Auteur Geplaatst: 10 maart 2010 Hahaha ja idd!Sherrifke haart ook erg goed van haarzef. Momenteel vooral. Shief haart het hele jaar door.. waardoor het misschien wel kan kloppen.. wat je zegtDat hij zo geirriteerd raakt dat hij ze zelf maar uit gaat trekken..
Rian Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 We gaan promoveren samen..."Het non-actieve rui-mechanisme van het binnenshuis levende konijn" .....
Aanbevolen berichten