Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanavond kwam ik er bij toeval achter dat Shief zich zelf kaal aan het plukken is onder zijn kin, in zijn hals.

Ik heb er een paar foto's van gemaakt. Zijn huid ziet er naar mijn idee mooi en niet geirriteerd uit. Maar vraag mij natuurlijk wel af waarom hij dit doet. Ik weet overigens zeker dat het niet sherrif is die de haren uit plukt.

19012010600.jpg

19012010601.jpg

19012010602.jpg

Iemand enig idee wat er met me shiefke aan de hand kan zijn? Is dit uit verveling?

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

misschien dat zijn gedrag erdoor te verklaren is? erg knorrig en aanvallend, ook naar sherrifke toe. Veel achter haar aan rennen en opjagen. Van rijden is overigens geen sprake..

Geplaatst:

Hij gedraagt zich niet anders dan normaal. Veel aan het wassen, wat nu dus blijkt dat hij zich niet aan het wassen was, maar aan het plukken.

Dat aanvallende is voornamelijk naar sherrifke, maar als ik in de buurt kom dan knort hij veel. Ze kunnen de hele avond naast me kaar liggen en dan gaat hij weer achter sherrifke aan.. zonder aanleiding eigenlijk

Geplaatst:

Ik zou het eerst en vooral goed in de gaten houden.

Hoelang is het nu aan de gang?

Als het erger wordt, zou je eigenlijk eerst een huidprobleem moeten laten uitsluiten... Dat het dus geen reactie is op jeuk zeg maar.

En anders moet je verder gaan denken...

Als ze zelf haar uittrekken zijn de plekken meestal toch ietsje geĆÆrriteerd. En je kan de kale plek ook best even ontsmetten met wat betadine.

Geplaatst:

ik vermoed dat dit nu 2 weekjes aan de gang is. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. De huid lijkt niet geirriteerd.

Ik zal morgen wat betadine halen.

Is het uit te sluiten dat dit door verveling gebeurd?

Geplaatst:

Oke... mijn voedster is hier nu ook mee bezig, ze heeft nog niet zo'n grote kale plek maar het wordt wel met de dag groter.

Ik vraag me dus ook af waarom ze dat doet... :P

Geplaatst:

Hoe krijg je dat zo op de foto :surprised: misschien dat ik Indy zo ver krijg, maar Fred kan ik z'n borst niet eens kammen....

Maar weet verder niet wat het is, succes, hoop dat het niks is.

Geplaatst:

@Sherrifke:

Ivm de verveling.

Het kan idd voorkomen bij verveling.

Maar jouw konijnen leven in een koppeltje, lopen volgens mij vaak los rond en ik vermoed dat ze ook wel wat speelgoed hebben.

In zo'n gevallen denk je niet vaak aan verveling.

Tenzij ik het natuurlijk verkeerd heb over hun leefsituatie ;)

Oke... mijn voedster is hier nu ook mee bezig, ze heeft nog niet zo'n grote kale plek maar het wordt wel met de dag groter.

Ik vraag me dus ook af waarom ze dat doet... :P

Heeft jouw voedster die plek toevallig niet op een andere plaats?

Geplaatst:

verveling kan ik me bij jou eigenlijk neit voorstellen idd. HIj is samen met sherrifke, loppt de hele dag rond i nhetrennetje of sjeest door de hele kamer. Als hij daar verveling vanziu krijgen is hij wel erg snel verveeld.

Geplaatst:

Sorry voor de late reactie..

Loes je hebt gelijk.. ze hebben genoeg speelgoed, wat ik om de 2-3 weken afwissel zodat ze "denken" dat ze iedere keer wat nieuws hebben :$

Ze hebben een ren om het hok staan en vaak de woonkamer tot hun beschikking. Al liggen ze dan het liefst onder de tafel te slapen.. de mutsen

De huid ziet er nog steeds mooi roze uit, niet geirriteerd, niet schilferig. Er zijn op sommige plekjes al plukjes haar terug gegroeid, wat mijn vermoeden bevestigd, dat dit al wat langer aan de gang is. Ik heb nog geen verdunde betadine gehaald omdat het er allemaal prima uitziet.

Ik kan het moeilijk tegen houden.

Geplaatst:
Hoe krijg je dat zo op de foto :surprised: misschien dat ik Indy zo ver krijg, maar Fred kan ik z'n borst niet eens kammen....

Maar weet verder niet wat het is, succes, hoop dat het niks is.

Ik had hem op het aanrecht gezet ( tegen over de oven :mdr: ) en heb de foto van onderop kunnen maken. Hij liet zich goed bij zijn koppie pakken en een beetje omhoog tillen..

( weet niet wat het effect van de oven daar overigens op heeft gehad:bad: )

Geplaatst:
Als ze gesteriliseerd (of eigenlijk gecastreerd) zijn kunnen ze niet meer schijnzwanger worden, toch..?

Nee, dat klopt.

Bij jouw konijn ook geen irritatie te zien op die plek?

@Sherrifke: Meer dan het even in de gaten houden kan je dan idd niet echt doen.

Geplaatst:

Het lijkt alleen maar erger te worden. De grote kale plek in zijn nek is nu ook te zien als hij gewoon zit. Ik zie hem soms ook weer plukken..

Ik kan toch niet afwachten tot hij straks met een een blote borst zit...

De huid is overigens nog steeds mooi roze, zonder schilfers en zonder irritaties..

Geplaatst:

Oorzaak is hoogstwaarschijnlijk stress bij shiefke.

Het is altijd al een erg bang en een beetje een contactgestoord konijn geweest wat heel snel in de stress schiet. Mogelijk dus het plukken.

Ik heb een voedings supplement meegenomen: L-tryptofaan

dit moet er voor zorgen dat shief wat rustiger wordt en niet zo gestressed. Het is voor lange duur.. over 2-3 weken zou er al iets te merken moeten zijn. Daarnaast voor de haartjes die hij opeet ga ik ze annanassap en stukjes annanas geven...

Geplaatst:

de haartjes kunnen een probleem geven voor de darmpjes. Klontervorming. De annanas lost deze klont min of meer op. Prozyme is ook een alternatief, maar mijn voorkeur gaat uit naar annanas :D

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .