ConniemySweety Geplaatst: 19 januari 2010 Geplaatst: 19 januari 2010 De knoop is doorgehakt, hoe bang Connie ook is (echt panisch) voor de dierenarts, ze moet er vanavond écht heen. Iemand nog tips om haar rustig te houden? Ik vermoed zelf baarmoederkanker, connie is een voedster en tenslotte al 8 jaar. Ze stinkt enorm, haar kontje ziet er niet uit ook na meerdere keren wassen en ze probeert de hele tijd te plassen, maar dan komt er een druppel uit. (wat ook super erg stinkt)voorderest lijkt ze wat te piepen tijdens dat, wat misschien aangeeft dat ze pijn heeft. Daarna is weer heel vrolijk en ze eet/drinkt gewoon goed en keutelt voorderest ook goed. Maar dat korstje boven haar oog breidt ook uit en vertrouw ik ook niet. Dus Connie zal er aan moeten geloven.. ik heb al zitten te janken, ik wil haar echt niet kwijt en ik ga vragen wanneer ik mijn salaris weer krijg aan mijn baas, desnoods betaal ik een half jaar aan haar operaties. Maar ja.. dan heb je de keuze of je dat een 8 jarig konijn nog wel aandoet..Het is zo moeilijk :grrrrrr:
Dennis en Yvonne Geplaatst: 19 januari 2010 Geplaatst: 19 januari 2010 Bach rescue raden ze hier aan, even op de oortjes spuiten, daar word ze rustig van
ConniemySweety Geplaatst: 19 januari 2010 Auteur Geplaatst: 19 januari 2010 Waar kun je dat halen? Bij de Etos?? Want ik ga straks naar mijn werk van 4 tot 6 en dat is in een winkelcentrum dus kan ik nog even snel naar Etos langsgaan als je het daar kan krijgen.
desi Geplaatst: 19 januari 2010 Geplaatst: 19 januari 2010 als het goed is kun je het daar halenveel sterkte ermee:yes:
ConniemySweety Geplaatst: 19 januari 2010 Auteur Geplaatst: 19 januari 2010 Kan het ook zijn dat konijnen je aanvoelen en andersom? De vorige keer was Connie's eerste keer naar de dierenarts, en ze flipte helemaal maar ik was ook helemaal bang (ik had echt serieus het gevoel dat ik zelf daar zat en angstig was net als ik bij de tandarts)Want ze was vervoerd in een mandje, en de dierenarts haalde haar daaruit en meteen vloog ze weer naar mandje haha en zo de hele tijd echt zielig.
ConniemySweety Geplaatst: 19 januari 2010 Auteur Geplaatst: 19 januari 2010 Yes ik krijg al weer een beetje hoop! Heb een ziekte gelezen die te behandelen is maar wel super erg lijkt op wat Connie heeft. 10. KonijnensyfilisOorzaak is de parasiet spirochaete. Zowel voedsters als rammen kunnen deze ziektedoorgeven. De ziekte is overdraagbaar tijdens geslachtsgemeenschap, maar ook viageïnfecteerd stro, voedsters kunnen de ziekte door contact aan hun jongen doorgeven. Deincubatietijd is 21-90 dagen.Symptomen:- gezwollenheid en roodheid rondom degeslachtsopening.- verzweringen rond het geslachtsorgaan,anus en voorpoten- korsten aan oogleden, lippen en snuit.Diagnose:- microscopisch onderzoek- bloedserumtests (vaak niet eens nodig).Behandeling:- quarantaine- frequent ontsmetten van alles wat methet konijn in aanraking komt, ook kleding- procaine penicilline: 40.000 E / kgsubcutaan gespoten, 5x om de 5 dagen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 19 januari 2010 Geplaatst: 19 januari 2010 (aangepast) Nou ik denk dus niet dat ze dit heeft....ik heb veel ervaring met deze ziekte en jouw symptomen komen meer over met baarmoeder problemen.....Ik denk dat je zelf rustiger moet worden en maak de reis tijd zo kort mogelijk.Desnoods even de dieren arts bellen dat je gelijk aan de beurt bent...... 19 januari 2010 aangepast door bunny ranch chanty
ConniemySweety Geplaatst: 19 januari 2010 Auteur Geplaatst: 19 januari 2010 :shocked::shocked:En dat is zeker niet meer te genezen? :(
ConniemySweety Geplaatst: 19 januari 2010 Auteur Geplaatst: 19 januari 2010 Ja de vorige keer moest ik nog een kwartier wachten terwijl er een stuk of 3 honden en 1 kat rondliep ..
bunny ranch chanty Geplaatst: 19 januari 2010 Geplaatst: 19 januari 2010 De dierenarts zal je vertellen wat ze heeft. Dus gewoon bellen dat je gelijk aan de beurt komt.
ConniemySweety Geplaatst: 19 januari 2010 Auteur Geplaatst: 19 januari 2010 Ik ga nu naar een andere dierenarts, die klein schaliger is dus waarschijnlijk heb ik dat probleem niet meer.. chips zeg, heb nu gewoon een foto gevonden van urinebrand en dat lijkt (al is het minder erg) wel op konijn haar kontje nu.. http://konijnenwijzer.nl/img/ki/me/zi/blaasproblemen/urinebrand_big.jpg
_Danielle Geplaatst: 19 januari 2010 Geplaatst: 19 januari 2010 Zorg wel dat je naar een konijnkundige DA gaat... Vind het toch wel erg dat het nu zo ver is gekomen met dit nijntje.. Hopelijk is het niets ernstigs...
Gast Geplaatst: 19 januari 2010 Geplaatst: 19 januari 2010 Ga jezelf niet opfokken, stop met zoeken op internet naar wat ze eventueelkan hebben. Veel succes, weet je al meer van de DA?
ConniemySweety Geplaatst: 19 januari 2010 Auteur Geplaatst: 19 januari 2010 Sorry hoor Daniella maar hoezo 'zo ver gekomen'?? ze heeft dit echt nog maar sinds een paar dagen, het is heel plotseling gegaan en ze is altijd vrolijk gebleven etc. Wel had ze dat korstje, maar de dierenarts zei dat dat niets ernstigs was en het alweer aan het genezen was. Naja ik ben dus naar de dierenarts geweest, konijntje was gelukkig minder panisch dan eerst.. De dierenarts was erg aardig en we waren meteen aan de beurt zonder honden die haar opfokken enzo. perfect dus. Al snel met het voelen merkte ze dat de melkklieren opgezwollen waren, en tja ze is oud. Ze weet nog niets zeker maar ze heeft haar een antibiotica kuur gegeven, 3 prikjes. Als dit niet werkt, moet ik vaarwel zeggen tegen mijn lieverd. Ze gaf mij overigens een groot compliment dat ik heel erg goed voor mijn konijntje zorgde.
bunny ranch chanty Geplaatst: 19 januari 2010 Geplaatst: 19 januari 2010 8 jaar noem jij oud.....als afgeschreven....en ja Daniella ze had inderdaad eerder naar de dierenarts kunnen gaan wat wij haar ook hadden geadviseerd.
_Danielle Geplaatst: 19 januari 2010 Geplaatst: 19 januari 2010 Als de antibiotica niet werkt, moet ze ingslapen worden? Da's nogal wat.. Wat was de diagnose dan?En ja, als ze al een paar dagen zo is, was ik al eerder naar de DA gegaan. Maar ik bedoelde er verder niets mee hoor, da's wat jij er van maakt. En mijn naam is DaniëllE.
Snoef Geplaatst: 20 januari 2010 Geplaatst: 20 januari 2010 Ja dat vroeg ik me dus ook af, na het lezen van dit topic: wat is dan de diagnose, afgezien van opgezette melkklieren?
ConniemySweety Geplaatst: 20 januari 2010 Auteur Geplaatst: 20 januari 2010 naja sorry hoor maar het is ook nooit goed, ik besluit te stoppen dingen te zetten op bunnybunch. Het is altijd wel gezeur maar het is nu eenmaal zo afgelopen, klaar en daar hoef ik geen commentaar meer op. topic mag gesloten ik raak haar toch kwijt dus meer klote kan ik me niet voelen.
Gast Geplaatst: 20 januari 2010 Geplaatst: 20 januari 2010 naja sorry hoor maar het is ook nooit goed, ik besluit te stoppen dingen te zetten op bunnybunch. Het is altijd wel gezeur maar het is nu eenmaal zo afgelopen, klaar en daar hoef ik geen commentaar meer op. topic mag gesloten ik raak haar toch kwijt dus meer klote kan ik me niet voelen.Dat is nergens voor ndoig.Ik ben het met je eens dat de mensen hier soms wat te heftig reageren, maar uiteindelijk heb je met dit besluit alleen jezelf. Wat is er gebeurd dat je denkt dat je haar kwijtraakt?
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 20 januari 2010 Geplaatst: 20 januari 2010 Mensen vragen hier juist door zodat ze je kunnen helpen om je konijntje te behouden.Door door te vragen komen er mischien andere ideeën van mensen die weten waar ze over praten.Zie het als met je mee denken, grijp de kans om je konijntje te helpen alsjeblieft aan.Geef je konijntje nog niet op!
_Danielle Geplaatst: 20 januari 2010 Geplaatst: 20 januari 2010 Ik vind dit toch wel raar hoor... Je hebt hier 17 berichten geplaatst, bent hier net, en weet nu al precies hoe het hier op BB aan toe gaat? In je vorige topic heb je volgens mij ook geen nare reacties gekregen. Dat je niet te horen krijgt wat je misschien wilt horen is wat anders. En mensen hebben het beste voor met jou en je nijntje. Ben je al met haar naar de dierenarts geweest?
Snoef Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Ja ik vind de reactie ook behoorlijk onvolwassen...We proberen erachter te komen wat de DA heeft geconstateerd, op basis van één symptoom die je noemt (opgezette melkklieren) en waar de DA dus aan denkt zodat wij misschien weer kunnen helpen en jij reageert vervolgens zo.
_Danielle Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Ze voelt zich beledigd denk ik.. Ze krijgt vast niet te horen wat ze wilde horen.. Tja, en dan reageren mensen wel eens vreemd. Maar hoop niet dat dit nu ten koste van het konijntje gaat.. Want die heeft dringend hulp nodig en hoeft niet direct ingeslapen te worden..
Aanbevolen berichten