wupsie Geplaatst: 18 januari 2010 Geplaatst: 18 januari 2010 net weer bij de DA geweest. gijs had op de plek waar bijtwondjes hadden gezeten een keline verdikking en hij schudde weer met zn kop.Gelukkig allemaal niks aan de hand alleen preventief advocate mocht er roch sprake zijn dat de oormijt terug is. ook heb ik met de dierenarts besproken of we mini zouden moeten castreren of niet. Gister morgen was het namelijk weer raak en werden we weer wakker van een hoop kabaal. Gevolg: een hoop rondvliegende haren en mini een plekje in haar oor en op haar zij. Alemaal oppervlakkig maar toch niet leuk.nu was onze gedachte, als mini gecastreerd is, heeft ze niet meer de geur bij zich van vruchtbaarheid en wordt gijs misschien wat rustiger en jaagt niet zo achter haar aan. Ook sproeit mini aardig (kan elke dag het hok poetsen en hele sporen keutels ruimen als ze los zijn geweest ) Nu kon de DA geen garantie geven dat gijs minder achter haar aan zal jagen als mini ook geholpen is. Ook is ze niet schijnzwanger of kribbig tegen ons. Gelukkis overheerst de gezeligheid bij het koppel. liggen erg lief bij elkaar en vanmorgen sprongen en renden ze samen door de kamer. Dit is de reden dat we ze niet uit elkaar halen wat zouden julie doen??? castreren of niet?
smurfje1983 Geplaatst: 18 januari 2010 Geplaatst: 18 januari 2010 Wij hebben onze voedster laten castreren, omdat het ongeveer elke maand heisa was. En we zijn heel blij dat we het gedaan hebben. Ze is nu nooit meer kribbig, een stuk liever en zelf ook een stuk relaxter dan daarvoor.Het is wel een vrij grote ingreep, dus laat het doen als je zelf minimaal twee dagen vrij bent zodat je alles in de gaten kan houden. Maar je krijgt er een veel gelukkiger konijn voor terug (in ons geval dan).
Dollie Geplaatst: 18 januari 2010 Geplaatst: 18 januari 2010 Hoe oud is Mini? Ik zou het wel doen.. Maar ik wil eigenlijk sowieso castreren als ik voedsters heb dus ja..
wupsie Geplaatst: 18 januari 2010 Auteur Geplaatst: 18 januari 2010 mini is dus verder helemaal niet kribbig.Mini is nu ong 3 en heeft 2 keer een nestje gehad
Dollie Geplaatst: 18 januari 2010 Geplaatst: 18 januari 2010 Okay.. Nog niet echt té oud voor zo'n ingreep dus.. Zou het wel nu doen, als je het doet. (Maar dat was ook de bedoeling natuurlijk.. )
wupsie Geplaatst: 18 januari 2010 Auteur Geplaatst: 18 januari 2010 haha ja nou ja in de zomervakantie. dan heb ik weer langere tijd vrij. zit nu met stages waar het toch lastiger is om vrij te krijgen. Hebben dus nog even bedenktijd, tenzij ze ook nog schijnzwanger gaat worden enzo..
wupsie Geplaatst: 19 januari 2010 Auteur Geplaatst: 19 januari 2010 okee situatie is veranderd. heb het net zien gebeuren. Mini loopt met haar staartje omhoog te paraderen achter gijs aan en zij zit nu dus achter gijs aan. Het is nu dus niet gijs die begint maar mini!!
Aanbevolen berichten