nathaliekuh Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 mijn pottertje is gister gecastreerd maar hij blijft maar continu proberen aan de wond te likken. echter dit mag niet omdat hij de hechtinkjes eruit kan likken. ik heb al vanalles geprobeerd maar hij houd maar niet op.heb vannacht vrijwel niet geslapen, continu opgestaan om te kijken of hij niet aan het likken was en dus maar veel te vroeg doodmoe uit bed gekomen. meneer lag in het kooitje. heb hem even mee na de bank gepakt en geknuffeld nadat ik alles had nagekeken,. weet niet of het 100 procent ok is. hij gedraagd zich in ieder geval redelijk normaal alleen wat moe en meer liggen. eten drinken en keutelen is ook ok... maar hoe krijg ik hem zover dat hij ophoud met likken en ik eindelijk kan slapen. de hechtinkjes gaan er de 27e pas uit. ik heb al vanalles geprobeerd hem ervanaf halen, geluiden maken zodat hij schrikt. een kussen in zijn buurt gooien zodat hij schrikt. maar niks schijnt te helpen. hij schrikt, kijkt even op en gaat weer verder. en als ik hem er met de hand af wil halen.. jee wist niet dat konijntjes zo sterk waren want dat kost behoorlijk wat moeite en zodra ik los laat begint het opnieuw. af en toe word hij moe van de strijd en gaat ergens liggen dan heb ik even rust maar dan begint het weer opnieuw... iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?het is niet dat hij in het kooitje zit de hele dag hij kan in en uit de kooi en door het hele huis huppelen zoals hij wilt eten heeft hij voldoende alleen groente ed heeft hij momenteel minder zin in, zijn hardvoer knabbeld die wel gewoon lekker weg....iemand ideetjes? ben bereid bijna alles te proberen zodat ook ik dadelijk weer eens kan slapen.....
Manon73 Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 bij de castratie van mijn laatste ram zijn er geen hechtingen gebruikt. Deze dierenarts zei toen ik er na vroeg dat de helft van de rammetjes de hechtingen er al uit had getrokken voor ze weer naar huis mochten. Daarom deed ze al jaren geen hechtingen meer gebruiken. Ze vertelde dat het zo'n kleine sneetjes waren en dat het vanzelf wel goed kwam. Ik moest wel 10 dagen controle houden of het allemaal mooi bleef. Het is hier helemaal goed gegaan. Rammetje heeft er ook niet veel aangelikt misschien juist wel omdat er geen hechtingen inzaten?
bunny ranch chanty Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Bel je dierenarts snel als hij echt gaat bijten kan hij een bloeding krijgen met alle gevolgen van dien zoals de darmen er uit....( kan er ook aan overlijden)Of ze halen de hechtingen er uit of hij krijgt een katten kap om!
bunny ranch chanty Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 De eventuele complicaties zijn!!!Niet etenAan de bal zak zitten ,Open bijten komt voor maar weinig.Wat te doen neem contact op met da voor een stappen plan.En hij zal een katten kap om moeten .Om verdere schade te beperken.Dus als je na de operatie vers bloed ziet.Kijk naar de zakjes dat die niet beschadigd zijn.Hier onder een konijn die niet van zijn bal zak af kon blijven.Kan gewoon eten en lopen met de kap.we sneu voor het ventje maar moet toch echt.Hij kreeg er een mooie strik bij.Na 1 week kon de kap er af en waren zijn bal zakken goed hersteld. In jouw geval zou ik aan de kap een kitten tuigje vast maken dat de kap blijft zitten.
nathaliekuh Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 (aangepast) hij bijt niet, hij likt alleen maar of hij zoiet sheeft van het is vies ik moet het poetsen. potter poetst zich zowiezo zeker 4 tot 5 keer per dag volledig en ook daar onder. dat heeft die altijd gedaan. maar hier word je gewoon niet lekker van als hij ze eruit likt ben ik verder van huis. DA kan ik niet bellen vandaag alleen noodnummer denk ik. maar als er iets was kon ik om 1 uur langs komen. had gister al gebeld omdat hij in 1e instantie niet wilde eten maar daar is hij vannacht gelukkig vanaf gegaan, bakje was vanmorgen half leeg dus dat was voor mij al genoeg.. heb hem vanmorgen helemaal nagekeken maar alles was nog gewoon mooi in orde. zag er allemaal goed uit gelukkig maarja is continu in de gaten houden op deze manier 16 januari 2010 aangepast door nathaliekuh
bunny ranch chanty Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Hier is het noodnummer ook voor he.......Dit is ook een van de redenen dat ik altijd adviseer een castratie in het begin van de week te doen....als er complecaties zijn kun je sneller handelen.
nathaliekuh Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 jaja maar goed dan hade ik nog maanden moeten wachten voor het eens kon en dan was ik bang dat ik zelf niet meer durfde.maar alles ziet er nog helemaal goed uit. niet of hij gebeten heeft ofzo. dierenarts zei in eerste instantie gewoon continu eraf halen op den duur snapt hij het wel. nouja potter dus niet. die geeft zich niet zomaar gewonnen
nathaliekuh Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 denk dat ik om 1 uur vanmiddag anders maar even langs ga met hem want dit is ook niet meer lollig... moest komen als hij nog niet at.. maar goed nu zit hij daar continu aan, dat vind ik eigenlijk net zo belangrijk. als het dadelijk geinfecteerd raakt ofzo ben ik verder van huis. maarja arm diertje weer in die rotauto weer na die rotdierenarts zucht... krijg bijna medelijden mja dan moet hij er maar vanaf blijven he...
bunny ranch chanty Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 De wond zwelt nu op en gaat jeuken namelijk......dus de kans is heel groot dat hij het gaat beschadigen.
nathaliekuh Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 ja daarom misschien vanmiddag toch maar even langs gaan want het is een ontdeugend nijntje
bunny ranch chanty Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Neem de kap zowie zo mee voor als je zelf moet ingrijpen.....Een vriendin van mij had het bij haar konijn zo erg dat ze hem een week lang moest mee brengen naar haar werk om hem in de gaten te houden met kap en al....achter af bleek hij alergies te zijn geweest voor de hechtingen.
nathaliekuh Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 ben met hem bij de DA geweesd net. hijheeft pijnstillers nu eindelijk gekreen en nu is het ook direct een stuk minder met het likken eraan. DA zegt ook eens een keertje likken met poetsen is niet zo erg maar moet niet bezig blijven of gaan bijten. maar hij heeft net pijnstiller gehad en nu ligt die gewoon weer lekker. wist erna wel niet hoe sne die bij de drinkbak moest komen.. denk dat hij het niet zo lekker vond. maar goed verder gedraagd hij zich vrij normaal nu. eet goed drinkt goed en keutelen en plassen is ook ok. en blijft er nu gelukkig wat meer vanaf... blijkbaar heeft het hem toch nog gejeukt of pijn gedaan ofzo... DA heeft alles nagekeken ziet er verder goed uit zei die dus.. als hij er nu ver vanaf blijft is het goed. hoeven we hem geen kattenkapje om te doen... DA zei dat dat minder is omdat ze zich dan vrijwel niet meer kunnen poetsen met zo een kapje om...
bunny ranch chanty Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Dat is ook de bedoeling van het kapje he....
nathaliekuh Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 ja oke maar dan kan hij het helemaal niet meer.... maar goed op deze manier blijkt het goed te gaan dus...
chantal40 Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 ben met hem bij de DA geweesd net. hijheeft pijnstillers nu eindelijk gekreen en nu is het ook direct een stuk minder met het likken eraan. Gewoon uit nieuwsgierigheid, kreeg hij nog geen pijnstillers?! Dat lijkt me toch wel erg belangrijk.... het blijft een operatie.... Mijn nijn is net maandag gecastreerd, en hij likte ook af en toe aan zn wond, maar de mijne heeft oplosbare hechtingen..... Het was wel zielig om te zijn, want hij miepte als ie eraan likte, omdat het waarschijnlijk wel wat gevoelig was We zijn nu zes dagen verder, en de wond bij mijn konijn is al zo goed als genezen.
nathaliekuh Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 hij heeft ook oplosbare hechtinkjes maar omdat hij tumortjes had in het balzakje hebben ze wat meer moeten weghalen dan alleen zijn balletje en vandaar hebben ze meer hechtingen gebruikt en moet hij op controlle en halen ze dan ook alles eruit wat er nog in zit aan hechtingen. hij maakt geen geluid als hij eraan likt. denk dat het vaak meer poetsen is.. daar zit iets dat eraf gepoetst moet.. zoiets zal het zijn.. maar hij bukt zich op ongeveer dezelfde manier als hij de keuteltjes op eet dus soms weet ik niet of hij nu aan de hechtinkjes knaagt of weer eens een keuteltje eruit komt wat hij op eet. hij had inderdaad geen pijnstiller gekregen. maar heeft nu ook meteen een ontstekingsremmertje gekregen omdat hij er zoveel aan likt... is tenminste nu wel alles in orde hoop ik. maar ben soms gewoon bang dat hij aan de hechtinkjes knaagd ipv een keuteltje op te knagen ofzo... misschien ben ik ook wel een beetje overbezorgd af en toe..
nathaliekuh Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 Nu heeft meneer weer een rare aktie.. hij wilt niet op de handdoekjes plassen al geef ik hem 's morgens gewoon schone. hij graaft tot hij ergens geen handdoekje heeft liggen en plast dan gewoon daar op de plastic onderkant van de kooi.. krijgt hij het niet weggegraven omdat de bakjes erop staan dan begint hij aan het drinkbakje te duwen en plast daarnaast... best wel raar maar goed, hij krijgt nu even geen stro helaas om op te plassen...
Sascha Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Pas op hoor hiermee.. Dribbel moest 2x met spoed naar de DA daardoor. Flink bloedblad echt verschrikkelijk.
nathaliekuh Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 ja ik houd het ook heel goed in de gaten hoor. zodra hij zijn pijnstillertje heeft gehad gaat het heel lang goed maar je merkt het als het begint uit te werken dan begint hij weer te likken enz dus dan moet ik hem even goed op zijn donder geven en dan even wachten tot hij de volgende dosis weer mag hebben. en dan is het weer urenlang goed... gelukkig kan ik eindelijk weer een paar uurtjes slapen nu ik weet dat hij er van af blijft de eerste uren als hij zijn medicijntjes heeft gehad. hij heeft ze nu net gehad dus dan weet ik dat morgenvroeg rond 8 uur hij weer begint.. zorgen dat ik dan dus op ben en hem weer in de gaten houd.... en om 10 krijgt hij weer zijn medicijntjes... en dan hij weer lekker liggen enz. is alleen altijd even ruzie om hem de medicijntjes te geven want hij vind het maar niks. rent dan direct na de waterbak. maar daarom durfde ik ook niet te slapen omdat ik bang was dat hij ging bijten erin en het een bloedspektakel werd en ikke na de dierenarts moet rennen. maar heb nu vandaag gemerkt dat het toch een 10 uur redelijk goed gaat als hij zijn medicijntjes heeft gehad... dus vanacht een paar uurtjes slaap voor vrouwtje al zal ze toch nog wel een paar keer komen kijken of alles in orde is...
Aanbevolen berichten