Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Indy heeft nog steeds problemen met zijn blaas (of nieren) (zie andere topic) dus we gaan weer naar de dierenarts, een andere deze keer, we vonden deze dierenarts niet prettig (zacht uitgedrukt) én niet kundig dus daar zijn we klaar mee.

Er zijn foto's gemaakt van Indy's blaas om blaasstenen/gruis uit te sluiten en er werd inderdaad niks gevonden. Dit is een maand geleden ongeveer. Is het nodig die foto's mee te nemen naar de nieuwe dierenarts? Het is zonde en vervelend om nieuwe foto's te laten maken (tenzij er opeens wel stenen zouden kunnen zitten maar het lijkt me sterk) maar of ze nu vrolijk worden als ik bel en zeg 'Hoi, ik ben niet tevreden dus ik ga naar een ander, mag ik m'n foto's?' (al heb ik daar recht op lijkt me, dus ik bel gewoon hoor) dus als het niet nodig is...

Geplaatst:

tja... je zou misschien voorzichtig kunnen vragen of je de foto's zou mogen hebben omdat je ze nog eens door iemand anders wilt laten bekijken. omdat het probleem er nog steeds is en verergerd en zij niks kunnen vinden. i.p. heb je ze betaald en zijn ze van jou toch? of dat je een copie kunt krijgen?

wat je ook zou kunnen doen is gewoon annoniem bellen voor informatie:

"goedemiddag, ik heb een vraag, als ik rontgenfoto's heb laten maken van mijn dier, zou ik die dan mee kunnen krijgen of een copie daarvan bij julie?"

Dan weten ze niet weie je bent en kunnen ze je er dus ook niet op af rekenen

Geplaatst:

Eerlijk gezegt vind ik dat nog niet zo erg. Ze deed zo raar toen met Barber's entingen, ze mogen wel weten dat we niet tevreden zijn.. :whistle2:

Maar het is wel een hoop gedoe. Al denk ik dat ik toch even bel. Liever dat ik ze heb maar niet nodig, kom toch liever goed voorbereid..

Geplaatst:

ja en als ze daar weer nieuwe foto's willen maken is dat ook zonde.

Als jij ze niet mee krijgt kan je nieuwe DA ze misschien opvragen? heb eigenlijk geen idee hoe dat werkt

Geplaatst:

Nee ik ook niet.. Nou ja, los van Barber´s entingen en de rest (ik vind haar gewoon echt niet leuk) zelfs, het is niet gek dat ik naar een andere DA ga, op zich.

Ze konden geen duidelijke diagnose stellen en het leek alsof ze er nog maar een AB kuur tegen aan gooiden. Daar schieten we niks mee op.

Geplaatst:

nee inderdaad. maar je hebt wel kans dat als je zegt dat je helemaal niet tevreden bent je ze tegen je in het harnas jaagt en je de foto's per defenitie al niet krijgt

Geplaatst:

Nee dat wil ik ook niet zeggen hoor, gewoon dat het nog niet goed gaat, ik naar een andere DA ga en of ik dan de foto's kan krijgen. Mijn moeder heeft toen wel aangegeven dat ze vond dat het niet erg prettig ging tijdens die entingen, ze zullen zelf wel 1 + 1 kunnen optellen.

Geplaatst:

Waarom moeilijk doen als makkelijk ook kan?

Of denk ik nu vreemd?

Gewoon als je een afspraak maakt bij de nieuwe DA, de situatie uitleggen. Zeggen dat er al foto's zijn gemaakt en of hij die liever toch wilt zien om zelf ook te beoordelen.

Ik weet uit ervaring dat sommige DA erg moeilijk doen over het meegeven van hun foto's (dat is niet echt wat je wilt horen, sorry). En eigenlijk wel om meerdere redenen. Ten eerste zouden die foto's bij het dosier moeten blijven. En ten tweede is het ook zo dat sommige DA zich er niet goed bij voelen omdat ze dan plots 'schrik' krijgen dat ze toch dingen over het hoofd hebben gezien of dat een andere DA het anders gaat interpreteren dan hen.

Ondanks alles, is het me wel al altijd als het nodig was gelukt om foto's van de ene DA mee te krijgen naar de andere. Eén keer heb ik een soort contract moeten tekenen dat ik ze binnen een bepaalde termijn zou terugbrengen. Maar ook dat is uiteindelijk goed gegaan.

En wat je ook altijd kan vragen is om een digitale foto van de röntgenfoto's te maken en die desnoods door te mailen. Die zijn meestal ook van goede kwaliteit en dat is voor je DA ook wel voldoende om te foto's te beoordelen.

Geplaatst:

haha dat hopen we dan maar. ik denk dat je met deze aanpak het meeste berijkt. vriendelijk blijven en ze vooral niet het gevoel geven dat je ze iets kwalijk neemt, maar je toch echt het beste wilt voor Indy en verder wilt zoeken, en de andere DA iets anders ziet op de foto

Geplaatst:

maar als je een digitale foto maakt is het dan niet lastig om kleine details te kunnen zien? (zoals misschien hele kleine blaassteentjes?) misschien is dan een copie duidelijker? foto kun je nog hebben dat het licht spiegelt

Geplaatst:

Ze zijn op zich niet héél moeilijk (mijn ervaring met Veendam Dierenkliniek Noord is wel anders, ben je de dag daarvoor nog geweest kun je niet eens nieuwe medicatie mee krijgen zonder nieuw consult..) ook niet toen we zelf de urine nagekeken hebben, maar ik vraag gewoon of het nodig is of niet.

Geplaatst:
maar als je een digitale foto maakt is het dan niet lastig om kleine details te kunnen zien? (zoals misschien hele kleine blaassteentjes?) misschien is dan een copie duidelijker? foto kun je nog hebben dat het licht spiegelt

röntgenfoto's zijn opzich ook niet zo heel groot, zeker niet van een konijn ;)

En je kan ook inzoemen of vergroten... Meestal vormt het geen problemen. Ik ken meerdere DA'en die het geen probleem vinden om met een digitale foto van een röntgenfoto te werken.

Geplaatst:
Ze zijn op zich niet héél moeilijk (mijn ervaring met Veendam Dierenkliniek Noord is wel anders, ben je de dag daarvoor nog geweest kun je niet eens nieuwe medicatie mee krijgen zonder nieuw consult..) ook niet toen we zelf de urine nagekeken hebben, maar ik vraag gewoon of het nodig is of niet.

die ervaring is bij mij anders! ik kon zo nieuwe medicatie ophalen toen ik belde. Zelfs op zaterdag.

Geplaatst:

Wat apart toch. Zal ook aan de assistente liggen misschien. Die vind ik daar ook niet prettig, ik heb echt drie keer moeten vragen of ze Twiggy (na overlijden) uit het systeem willen halen (eerst ook omdat ze in juli overleed en in augustus/september haar enting nodig had, ik wou geen uitnodiging) kreeg ik alsnog een uitnodiging en daarna heb ik het dus nog 2 x moeten vragen, telkens vroegen ze of ik met Twiggy kwam (ipv Billy). En hetzelfde geldt voor Joy, die stond er ook nog heel lang in. Kleine moeite leek me maar goed.

Nu eerst zelf naar het ziekenhuis en daarna bellen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .