Konijnnie Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Mijn konijn rommelt al dagen van binnen met zijn buikje. Verder is hij soms aan de poep en de andere keer weer niet. Ik keek net in zijn hok en er zat een hele grote natte remspoor, dat is volgens mij niet gezond. Hij heeft dit nooit eerder gehad en krijgt gewoon het eten wat hij altijd krijgt. Wat is er mis met mijn konijnnie? Maar verder is wel alles in orde. Hij is oplettend en huppelt vrolijk door het rond. Mijn vraag is dus eigenlijk: waarom rommelt zijn buik en waarom is hij de laatste tijd zoveel aan de schijt? Alvast bedankt!:mdr:
_Danielle Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Wat en hoeveel krijgt hij te eten, en hoeveel weegt hij ongeveer? Hoe oud is je konijn?
Juffrouw Pluis Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Dit klinkt voor mij als gas? (MAAR ik heb zelf nog nooit een konijn met gas meegemaakt) Rommelen in zijn buik http://www.konijnenbelangen.nl/folders/folders/ziekten2009_1.pdf Heeft hij verder wel normale keutels? Ik vind het trouwens zelf niet echt vriendelijk klinken 'konijn met schijt'
wupsie Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Ik vind het trouwens zelf niet echt vriendelijk klinken 'konijn met schijt' dat was inderdaad ook mijn gedachte toen ik het las
_Danielle Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Als ie al dagen een rommelende buik heeft, zou ie nu toch wel heel ziek moeten zijn.. Aangezien ie diarree heeft (tenminste, dat denk ik nav de omschrijving), is er iets anders aan de hand.. Vandaar dat ik heel benieuwd ben naar het voer wat het konijn krijgt.
_Danielle Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Heb schijt even gewijzigd in diarree..
Konijnnie Geplaatst: 15 januari 2010 Auteur Geplaatst: 15 januari 2010 Ik weet niet hoeveel hij weegt, hij isa 6-7 jaar. Zijn eten is OK. gewoon wat hij altijd krijgt en wat je in de dierenwinkel kan halen. Soms nog lekkere extraatjes zoals peer, appel, wortel. Altijd vers stro.
Konijnnie Geplaatst: 15 januari 2010 Auteur Geplaatst: 15 januari 2010 Maar het kan toch ook gewoon zijn dat hij toevallig om iets of wat diaree heeft?Wij mensen kunnen toch ook plots diaree hebben en een rommelende maag?
bunny ranch chanty Geplaatst: 15 januari 2010 Geplaatst: 15 januari 2010 peer en appel zitten veel suikers in daar zou ik maar eens mee stoppen.
_Danielle Geplaatst: 15 januari 2010 Geplaatst: 15 januari 2010 Ik weet niet hoeveel hij weegt, hij isa 6-7 jaar. Zijn eten is OK. gewoon wat hij altijd krijgt en wat je in de dierenwinkel kan halen. Soms nog lekkere extraatjes zoals peer, appel, wortel. Altijd vers stro. Dat is niet precies wat ik vroeg.. Veel mensen denken namelijk dat ze goed voeren, maar doen dit niet. Wat krijgt hij precies te eten? Dat kan heel belangrijk zijn..Peer, appel en wortel mag ie niet te vaak krijgen, kan ie ook van aan de diarree zijn.En met stro bedoel je hopelijk hooi? Want hooi moet ie altijd onbeperkt te eten hebben.Wat voor hardvoer krijgt ie en hoeveel?
de kleine hoeve Geplaatst: 19 januari 2010 Geplaatst: 19 januari 2010 (aangepast) Hallo konijnenhouders,Er is een groot verschil tussen diarree en dikke buikenziekte !Dikke buikenziekte is zo gevaarlijk, als je er niets aan doet kan het binnen een paar dagen afgelopen zijn.Op mijn website heb ik beide beschreven en staan ook echte oplossingen.zie 19 januari 2010 aangepast door _Danielle link naar eigen website weggehaald, is niet toegestaan
_Danielle Geplaatst: 19 januari 2010 Geplaatst: 19 januari 2010 Nee hoor, ik vind van niet. Bij gas is een konijn niet vrolijk en alert, en huppelt ie ook niet meer vrolijk rond. Ook heeft hij dan geen diarree. Vind het alleen heel erg jammer dat topicstarter niets meer van zich heeft laten horen.
knukkel Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Wat ik altijd doe bij mijn konijn, is hem 2 blaadjes geven van een aardbeienplant en dan is hij de volgende dag weer gezond.
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Hallo konijnenhouders,Er is een groot verschil tussen diarree en dikke buikenziekte !Dikke buikenziekte is zo gevaarlijk, als je er niets aan doet kan het binnen een paar dagen afgelopen zijn.Op mijn website heb ik beide beschreven en staan ook echte oplossingen.zie overigens bijzondere uitspraak in je profiel:bounce:Van 6 tot 9 weken geen enting maar wel resistent vanuit de ouders tot 1/2 jaar. Als ik dit lees heb ik zo me bedenkingen....
_Danielle Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Dan heb je geluk, want dit is natuurlijk geen medicijnen tegen een ziekte. En zal ook niet helpen als een konijn echt ziek is.
Aanbevolen berichten