Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Eindelijk een vriendinnetje(meisje) gevonden voor mijn gecastreerde ram(konijn).

Naar de opvang gegaan met konijn om te kijken welk vriendinnetje zou passen. Nou bij 1 was het liefde op het eerste gezicht. Het meisje ging gelijk konijn wassen, wel beetje rijden maar voor de rest ging alles goed.

Toen thuis ineens was het andersom, konijn ging rijden op meisje.

En meisje ging ineens piepen. Dus tussenbeide gekomen en daarna gingen ze wel naast elkaar liggen.

Daarna nog een keer kijken, meisje nog steeds beetje piepen en daarna zag ik BLOED.... bleek dat er bij meisje een nagel weg is. Haar hele pootje zat onder het bloed en de nagel lag op de grond.

Zou het kunnen dat konijn dit heeft gedaan of is ze gewoon ergens blijven hangen? En groeit dit gewoon weer aan of moet ik toch even naar de DA?

Geplaatst:

Ik heb heel dit topic niet gezien :s

En nagel eraf kunnen ze vrij weinig aan doen, dat moet vanzelf weer aangroeien.

Het bloed enorm dat weet ik nog van mn hond.

Het zou best kunnen dat ze ergens achter is blijven hangen, denk niet dat het mannetje zelf hier verantwoordelijk is.

Ik heb toen aluinoplossing gebruikt om het bloeden te stelpen en het ontsmet gelijk, betadinezalf is ook een goed middel om het schoon te houden.

Verder kan je eigenlijk niks doen behalve in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken en het heel erg schoon houden.

Geplaatst:

oei lastig! daar durf ik geen antwoord op te geven. bloed het nog steeds erg? dan is het wel verstandig om even angs de da te gaan, maar volgens mij valt het meestal wel mee met een nagel. (als je bij ons kijket valt het ook wel mee meestal, doet vooral zeer:P) Ik zou het zowieso proberen schoon te maken maar als het al gestopt is met bloeden kun je er beter afblijven denk ik (anders gaat het weer bloeden)

maar dit kan ook helemaal fout zijn hoor!! denk alleen maar ff mee, heb hier ook geen ervaring mee

Waar heb je ze thuis samen gezet? Was dit een plek waar je ram nog nooit is geweest? anders is hij zijn territorium aan het verdedigen waarschijnlijk

Geplaatst:

Ok dank je wel voor je reactie.

Na dit incident heb ik haar even alleen in een hok gedaan en ze heeft het helemaal schoon gemaakt. Bloed ook niet meer.

Vroeg me alleen af of dit wel weer aangroeit.

Mijn konijnen hebben namelijk een afgezet gedeelte in de woonkamer.

Mijn mannetje die ik al had is zindelijk, gebruik dus geen bodembedekking en heb houten vloer. Ze glijd dus beetje uit, zielig.

Geplaatst:
oei lastig! daar durf ik geen antwoord op te geven. bloed het nog steeds erg? dan is het wel verstandig om even angs de da te gaan, maar volgens mij valt het meestal wel mee met een nagel. (als je bij ons kijket valt het ook wel mee meestal, doet vooral zeer:P) Ik zou het zowieso proberen schoon te maken maar als het al gestopt is met bloeden kun je er beter afblijven denk ik (anders gaat het weer bloeden)

maar dit kan ook helemaal fout zijn hoor!! denk alleen maar ff mee, heb hier ook geen ervaring mee

Waar heb je ze thuis samen gezet? Was dit een plek waar je ram nog nooit is geweest? anders is hij zijn territorium aan het verdedigen waarschijnlijk

Heb ze inderdaad in het gedeelte gezet waar mannetje al inzat.

Ik heb namelijk geen ruimte waar hij nog nooit is geweest.

Woon in een appartement en alle ruimtes heeft hij al gehad.

Heb ook geen tuin. Maar nu, na 1 dag liggen ze al lekker naast mekaar, likken elkaar schoon en eten uit dezelfde bak.

Volgens mij gaat dus alles goed :mdr:

Het bloeden is helemaal gestopt, ze heeft het mooi schoongelikt.

Ik denk dus dat het allemaal wel mee valt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .