Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Pluk die heeft bronchites..

Dat heeft ie al een tijdje, en ben hier al verschillende eren voor naar de DA geweest, maar ik kom iedere keer thuis met een antibiotica, maar het helpt niet.

Weet iemand misschien iets wat hier goed tegen helpt? Ander kom ik straks weer thuis van de dierenarts met niks, en daar word k een beetje moe van :grrrrrr:

Dus heeft iemand de oplossing voor mij, en mn lieve pluk :love:

Ps: K wou gister zn nagels knippen, maar dat laat hij niet toe, iedere keer trekt ie zn poot weg, of rent naar een ander hoekje, hoe kan i dit het beste aanpakken? :whistle2:

Geplaatst:

Hey,

Als je naar pagina 2 gaat lees je dat mijn konijn dat ook heeft!!

Ik ben al 2 keer bij de DA geweest en ik heb ook van alles meegekregen.

Ze zeiden dat als ik bijna klaar ben met de antibiotica dat ik gewoon kan bellen voor een aanvullende kuur..maar dan heeft hij al 2 keer 10 dgn antibiotica gehad.

Ik wacht deze kuur nog af en als het dan niet over is ga ik naar een andere DA voor een second opinion.

Geplaatst:

Ook hier de vraag..

Is er al een röntgenfoto genomen?

Welke AB heb je ondertussen al geprobeerd?

En wat zijn de symptomen momenteel?

Er zijn nog een heleboel dingen die je kan doen.

Maar een röntgenfoto is in een geval als dit het handigst om eerst te doen. Afhankelijk daarvan kan bepaald worden of het mogelijk is om een kweek te nemen en zo de bacterie te bepalen. En daar zo dan een gepast antibiotica voor te geven.

Als dat niet tot de mogelijkheden hoort, dan kan/moet je blijven zoeken naar het meest geschikte AB.

Afhankelijk van de ernst van de ademhalingsproblemen kan je ook aërosollen/verstuiven met of zonder medicatie met je DA bespreken.

Geplaatst:

Ja hij heeft last van niezen heel erg, vooral savonds, en hij heeft nu ook een nat neusje, die haartjes erom heen zijn nat. Zit de hele tijd met zn pootjes zn neusj te wassen.. Du er zit iets niet helemaal lekker.

Maandag ga ik weer naar de dierenarts.. Misschien is het handig om een eer naar een konijnkundige arts te gaan? Zit die ergens in de buurt van Groesbeek/Nijmegen dat iemand weet?

Ik heb gelezen dat sommige kruiden ook goed zijn? Helpt dat een beetje mee?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .