Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb inderdaad de dierarts al gebeld, en die zij dat als ze niet gaat eten in een paar uur ik moet langs komen. gelukkig is ze nu al weer een beetje beter, en zit ze lekker haar droge gemengde voer te eten!

ook heeft ze net een hele boel gepoept.

dankje voor je advies!

Geplaatst: (aangepast)

Houd haar echt héél goed in de gaten hoor.. En zeg tegen je gastmoeder dat ze haar geen sla meer mag geven.. Sla kan gas veroorzaken, wat hier dus net ook naar mijn idee gebeurd is...

Gas kan heel gemakkelijk dodelijk zijn...

Dus blijf haar goed in de gaten houden.. Zodra ze stopt/mindert met eten, gaat tandenknarsen, stil in een hoekje gaat zitten of lusteloos wordt -> direct naar een konijnkundige dierenarts!

Overigens.. Net over een maand? Dat betekent dat ze 4/5 weken oud is? Hoe kan het dat je zo'n jong konijntje al in huis hebt? (of heb je zelf een nestje?)

aangepast door _Danielle
Geplaatst:

ik heb inderdaad tegen mijn gastmoeder heel duidelijk gemaakt dat ik niet wil dat ze haar dit soort eten geeft, en we hebben nu afgesproken dat ze haar niets meer geeft voordat ze het aan mij gevraagt heeft.

ze zit nogsteeds (natuurlijk wel met pauzes) lekker te eten en rent ook al weer vrolijk rond.

ik heb haar als 4 dagen oud konijntje gered van een boerderij. ze zat in ene hok met 4 grote reuzen waarvan een de papa was. de mama wilde niet voor haar zorgen en haar broertjes en zusjes zijn jammer genoeg allemaal overleden. de eigenaresse wilde haar uit haar leiden verlossen en toen heb ik besloten haar een kast te geven en haar met de fles op te voeden. om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat ze het zou overleven, maar dit heeft ze toch gedaan, en nu zit ze lekker helemaal op gemixed voer en water met soms ene klein stukje appel. het grappige is dat ze niet van wortel houd en is zoiezo erg kieskeurig in wat ze eet. ze wil trouwens ook al een paar dagen geen melk meer, mar drinkt water en doet al haar behoeftes helemaal goed, dus maak me er geen zorgen over.

Geplaatst:

Ah oke.. Wat voor melk heb je haar gegeven...?

En gemixed voer.. Daarmee bedoel je met al die dingetjes erin? Je kunt beter (als ze wat groter is) overgaan op biks, dat zijn alleen de bruine staafjes. Da's gezonder.. :) Eet ze ook wel hooi? Want da's het allerbelangrijkste...

Geplaatst:

ik heb speciale konijnenmelk poeder voor dr gekocht en dat iedere keer aangemaakt. ze heeft inderdaad de mix, maar de biks zijn haar favourite staafjes in haar voer. op het moment zit ik in autralie en ons voer hier is anders en heeft niet de felgekleurde brokjes die je in nederland vaak ziet, dit is gebroken hooi,biks mais korrels een graan soort en dat soort dingen.

ze eet inderdaad ook hooi, wat ze erg lekker vind.

(zo doet het nog steeds erg goed met haar sla buik, zag haar net lekker drinken en zit nu weer in haar voer bak lekker te knagen op een biks)

Geplaatst:

Aahhh goed zo! Ik kon er niet uithalen of je goede melk had gegeven! ;) (sommige mensen geven helaas uit ontwetendheid gewoon koemelk of kittenmelk uit de dierenwinkel of zo)

Ohh ik wist niet dat je in Australië zat.. Gaaf!

Klinkt goed in ieder geval.. Als je de mogelijkheid hebt zou ik toch overgaan op alleen de staafjes.. Dus een complete biks..

Geplaatst:

ik heb haar de eerste paar uur wel gewone koemelk gegeven, maar het was in mijn ogen op dat moment beter dan niets, ze was heel erg mager, en omdat er vier grote konijnen (kruising vlaamse reus en een rex) erg hard hun best hadden gedaan haar uit hun nest te krijgen zat ze vol met wondjes en krassen. ook hebben ze een van dr oren bijna helemaal afgebeten, dus je kunt je wel voorstellen dat ze erg slap was. toen mijn gastmoeder me kwam ophalen van waar ik haar vond zijn we meteen naar de dierenarts geweest en hebben we die speciale melk poeder gekocht.

haha ik zal het proberen, heb alleen net een een week geleden een 2 kilo zak gekocht omdat ze ze niet kleiner verkopen..

Geplaatst:

Ah oke.. Naja, maak het maar gewoon op dan hoor... Wel belangrijk dat ze veel en goed eet daarnaast.. Da's het allerbelangrijkste.. Dan krijgt ze al goede voedingsstoffen binnen. (en dat ze de biksjes het lekkerst vindt is alleen maar goed, heb je straks waarschijnlijk niet zo'n probleem met overstappen ;))

Geplaatst:

haha ja ze eet een heleboel eigenlijk, waar ik erg blij mee ben. ze houd erg veel van appel, en vind het heerlijk om een beetje gras te eten iedere dag. ook drinkt ze nu erg goed. ze had eerst besloten dat ze geen melk meer wilde maar ze wist nog niet hoe ze water moest drinken. dus toen heb ik haar iedere keer maar appel gegeven wat ik lekker op een schoteltje met een laagje water had liggen. gelukkig kan ze nu wel gewoon water drinken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .