Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vroeg me af wat de kosten van een castratie zijn.

Niet zodat ik kan beslissen of ik t wil doen of niet als ik een konijn heb, maar dan weet ik hoeveel ik moet gaan sparen als het zo ver is :)

Heb namelijk niet echt een idee van de kosten van een konijn..

Ik woon in Nijmegen.. dus als iemand toevallig daar de kosten weet ;)

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Volgens mij verschilt het ook heel erg per dierenarts, ik heb mijn nijn vandaag net weer opgehaald, en ik was 48euro kwijt....

zou het misschien ook kunnen liggen aan welke narcose ze krijgen? Kan me zo voorstellen dat de ene narcose (gas) duurder is als de andere (injectie), die van mij heeft een injectie gehad

Geplaatst:
Is het voor een man of een vrouw?

Goede vraag inderdaad, we gaan er vanuit dat het een ram betreft..

Ik laat mijn konijnen en cavia's alleen helpen onder gasnarcose..

Geplaatst:

Dat klopt, ik heb 2 keer een rammetje laten castreren in Nijmegen, onder gasnarcose, beiden voor ongeveer 60 euro, mijn voedster is ook gecastreerd, dat koste 90 euro, onder gasnarcose en was een veel zwaardere operatie. Ze deed er ook langer over om te herstellen.

Gast Bunnylovertje
Geplaatst:

Ik heb mijn konijn voor 48 euro betaald (is een ram). Maar het verschilt wel heel erg denk ik bij DA's :)

Geplaatst:

Toevallig heb ik van de week met de DA gesproken over het castereren van gijs!

Ik ga hem in Maart laten castereren!

Ze had het over 60 euro!

Alleen iemand die ik ken laat haar konijnen altijd door een veearts castereren en dan is het 25 euro maar dat is zwart, dus dat vertrouw ik niet zo!!

Geplaatst:

oftewel, hieruit concludeer ik dat een ram meestal tussen de 42 en 60 euro kost ;)

Wordt het een voedster, is het toch heel anders, ik heb mensen wel eens over dik 80euro gehoord.

Geplaatst:

Wordt het een voedster, is het toch heel anders, ik heb mensen wel eens over dik 80euro gehoord.

80? haha .. voor in BE zet je daar nog maar een 1 voor ..

Geplaatst:

Een vriendin van me kwam op 150,- uit.

80,- was het castreren, daar kwam de pijnstiller etc nog bij.

Uiteindelijk bleek er niet goed gehecht en begon het te ontstekken, hoppa weer geld er bovenop! 2 weken later overleed het rammetje

Geplaatst:

hai allemaal, heb toevallig vandaag een rondje DA's gebeld rondom regio Hoorn. Prijzen verschillen hier ook enorm, van 40 tot 97 euro. Was vanmiddag in shock over de prijzen en verschillen, ook in info en de verschillende verhalen over welke narcoses en pijnstilling wel/niet achteraf.

Daarom kijk ik vanavond voor het eerst op deze site. Hier ook nog wat info gevonden.

Ik heb een broertje en zusje samen uit nest gehaald, en het mannetje gaat donderdag voor castratie. Kunnen ze straks weer lekker samen, ze zijn heel gek op elkaar! Staan nu samen apart en als ik erbij ben kan ik ze even samen laten loslopen.

Geplaatst:

Hoi,

Wij zijn nieuw bij de BB.

De castratie van ons konijn kostte 58 euro. Dat was inclusief een afspraak na 10 dagen om de hechtingen eruit te halen. Omgeving Westland (Hoek van Holland)

Geplaatst:

Ik heb voor Homer (ram) 95 euro betaald. de prijs was afhankelijk van het gewicht van het konijn..... en homer is een franse hangoor.

(owja. DA in Enschede)

Geplaatst:

ik woon in limburg en heb voor de ram 42,50 betaald en voor de voedster 82,00!

@margorainbow: ik zou geen risico nemen, konijnen zijn sneller dan je denkt dus ik zou ze appart houden totdat alles achter de rug is!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .