Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, ik heb me vandaag aangemeld op dit forum, bij "voorstellen" lees je wat meer over mijn beestenboel. Hier nu mijn eerste vragen; Mijn beide konijnen hebben nu al ruim 2 maanden 2 keer per dag antibiotica (Baytril) omdat ze niezen en snotneuzen hebben. Waarschijnlijk door de pasteurella bacterie volgens de dierenarts.

Ik heb dit met vorige konijnen ook al eens gehad en toen was dit binnen enkele weken over. Nu duurt het wel erg lang vind ik. Bij mijn ene konijn is het zo goed als over (af en toe klein niesje en heel soms nog wat snot), mijn andere konijn heeft nog iedere dag een flinke niesbui (zij heeft ook maagklachten, daar open ik een ander topic over). Ik blijf maar nieuwe antibiotica halen en ben ook aan huis gebonden aangezien buren en vrienden het niet zien zitten spuitjes met AB te geven...

Hebben jullie ervaring met het "snot", komt het vaker voor dat dit zo lang duurt? En moet ik gewoon de Baytril blijven geven en geduldig zijn, of zijn er nog andere dingen die ik kan doen?

Geplaatst:

Er zijn hier inderdaad een aantal mensen die ervaring hebben met konijnen met snot (o.a. Laura1984) en ik weet uit die verhalen dat snot inderdaad érg hardnekkig kan zijn, en uiteindelijk zelfs chronisch kan worden...

Ik hoop dat het snel beter gaat!

Geplaatst:

Onze Nijn heeft ook heel lang snot gehad, we hebben hem van begin september t/m december 2008 behandeld, toen pas was het helemaal over. Als de Baytril nu nog steeds niet helpt, zou ik bij de DA informeren naar een ander soort AB. Waar Nijn uiteindelijk door genezen is, en waar meerdere konijnen hier door van hun snot afgekomen zijn, is Duplociline. Dit wordt met een injectie gegeven. Misschien kun je het eens aankaarten bij je DA?

Lees voor meer info mijn weblogartikel eens door, daar staat de hele behandeling van Nijn in uitgelegd:

Het verloop van snot

Geplaatst:

Bedankt voor de reactie, aan de ene kant jammer om te horen dat zoiets toch zo lang kan duren, wel goed om te lezen dat het bij jouw ene konijn uiteindelijk toch over is gegaan. Ik heb nu net weer een nieuwe kuur opgehaald, als die op is, ga ik met beide konijnen weer even langs bij de DA om te kijken in hoeverre er vooruitgang in zit. Ik heb de namen van de antibiotica die jij hebt gebruikt opgeschreven.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Net terug van de dierenarts; heb een voorraadje duplocilline meegekregen voor mijn voedster, een andere antibiotica dan de Baytril. Deze moet om de dag met een injectiespuit onder de huid worden ingebracht. Dit heb ik net geleerd bij de dierenarts, valt op zich mee, maar toch wel een beetje eng.... Ik hoop dat er zo meer schot in de snot-zaak komt! Volgens de dierenarts hebben ze hier goede resultaten mee, ook met konijnen die al langer aan het snotteren zijn.

Mijn rammetje niest en snottert inmiddels niet meer, dus die hoefde per direct geen antibiotica meer. Weet iemand of er dan geen risico is dat hij weer opnieuw wordt besmet door het andere konijn, die nog wél steeds af en toe niest? Ik heb voor hem nog voor een weekje of zo baytril staan en twijfel ook of ik dat potje nog leeg moet maken.

Geplaatst:

hoi,

mijn konijn heeft hier dus ook last van.. geen neusuitvloeiingen maar dat piepend neusgeluid en je hoort dat het vast zit. ik heb ook baytrill en bactrimel gehad voor het snot... maar geheel over is het niet.. ik weet eigenlijk niet wat ik er meer aan moet doen, hij is ook een beetje mager geworden.

ben van plan om terug te gaan naar de DA maar miss heb jij nog tips?

ik zou de kuur afmaken zowieso lees ik overal dat het inderdaad wel besmettelijk is.

Geplaatst:
Net terug van de dierenarts; heb een voorraadje duplocilline meegekregen voor mijn voedster, een andere antibiotica dan de Baytril. Deze moet om de dag met een injectiespuit onder de huid worden ingebracht. Dit heb ik net geleerd bij de dierenarts, valt op zich mee, maar toch wel een beetje eng.... Ik hoop dat er zo meer schot in de snot-zaak komt! Volgens de dierenarts hebben ze hier goede resultaten mee, ook met konijnen die al langer aan het snotteren zijn.

Mijn rammetje niest en snottert inmiddels niet meer, dus die hoefde per direct geen antibiotica meer. Weet iemand of er dan geen risico is dat hij weer opnieuw wordt besmet door het andere konijn, die nog wél steeds af en toe niest? Ik heb voor hem nog voor een weekje of zo baytril staan en twijfel ook of ik dat potje nog leeg moet maken.

Duplocilline hebben wij ook gehad voor Nijn, daar is hij er uiteindelijk mee vanaf gekomen. Mijn vriend heeft de injecties steeds gezet, ik durfde dat zelf eigenlijk ook niet... Hij vond het geen probleem, en het ging prima.

Of het nu weer besmettelijk kan zijn op je rammetje weet ik eigenlijk niet... Volgens mij kan het normaal gezien wel terug komen, maar dat weet ik niet zeker. Ik zou het even bij de DA navragen...

Geplaatst:
hoi,

mijn konijn heeft hier dus ook last van.. geen neusuitvloeiingen maar dat piepend neusgeluid en je hoort dat het vast zit. ik heb ook baytrill en bactrimel gehad voor het snot... maar geheel over is het niet.. ik weet eigenlijk niet wat ik er meer aan moet doen, hij is ook een beetje mager geworden.

ben van plan om terug te gaan naar de DA maar miss heb jij nog tips?

ik zou de kuur afmaken zowieso lees ik overal dat het inderdaad wel besmettelijk is.

ojaa een vraagje hebben je konijnen echt snot dat uit de neus komt?

Hoe lang heb je hem al behandeld? Als het niet over is, zou ik zeker terug gaan naar de DA, zo snel mogelijk.

Hier had Nijn echt een snotneus toen hij snot had. Heeft jouw konijn dat niet? Heeft je DA een kweekje gemaakt om te kunnen zien wat hij precies heeft?

Lees voor je naar de DA anders mijn weblogartikel eens door, daarin staat beschreven hoe onze Nijn destijds behandeld is. De link staat in één van mijn posts hier boven in dit topic.

Geplaatst:

ik heb je artikel gelezen, bedankt voor de info!

hij heeft 2 kuren gehad van 2x20 dagen en dan 2 xdaags.

mijn konijn heeft idd geen snot dat uit zijn neus komt, eigenlijk totaal niks. zijn voorpootjes zijn ook schoon. alleen hoor je dat er wat verstopt zit. mijn DA heeft geen kweek gemaakt. wel heeft mijn konijn last van zo'n piepend neusgeluid.

ook heeft ie last van wat rooie oogjes.

Geplaatst:

Een piepend neusgeluid heeft Nijn ook nog steeds, onze DA zei destijds dat dat ook niet altijd per se met het snot te maken hoeft te hebben. Nijn heeft eigenlijk nooit last gehad van zijn oogjes, dus dat weet ik verder niet, maar ik zou wel denken dat dat er mee te maken kan hebben. Ik zou voor de zekerheid toch vragen of je DA een kweekje wil maken, dan weet je zeker of het er nog zit of niet...

Geplaatst:

ja idd.. hij heeft nooit echt snot uit zn neus gehad hoor, alleen heeft ie wel last van zn oogjes en daar komt wel uitvloeiing uit.. ik heb de medicijnen gehad die je normaliter ook krijgt bij snot dus vandaar.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .