Ga naar inhoud

Ollie heeft een infectie.....


nathalie b

Aanbevolen berichten

Vanavond heb ik een pluk haar met een enorme korst gevonden in Ollie zijn ren......Dit was van de plek aan de linkerkant.Waar de plek zat is het nu roze en kaal.Zag er wel raar uit....We wachten nu op de andere kant maar omdat die veel groter is zal dat wel langer duren.Hij gaat nog steeds tandenknarsen als ik eraan kom dus blijf ik er maar liever af.Korst staan ruim voor de helft open en kan eronder gluren en ziet er dicht er goed uit.

Sinds vanmorgen voor het eerst sinds lange tijd weer blindedarmkeutels gevonden;ook wel vreemd maar kijk het even aan.Hij krijgt ook eigenlijk best te veel biks dus gaan we dat eerst wat minderen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 178
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ollie heeft weer wat nieuws ontdekt.......onder een doos kruipen en dan met de doos over zich heen door de kamer tjompen,het lijkt wel een enorme schildpad en als we de doos van hem afhalen kruipt hij er weer onder en gaat weer verder......

Manlief is op de grond gaan liggen met zijn hoofd onder de doos en dan springt Ollie erop en gaat dan stampen....op de doos met hoofd van manlief!

Zijn doos.....wij mogen er niet onder!

Tis een raar manneke hoor!

Vandaag minder biks gegeven en geen bd-keutels gevonden;ben benieuwd of het morgen nog zo is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had even een mailtje naar Utrecht gestuurd en die adviseren een kuurtje ESB 3....?

Ik heb Ollie nu even 2 dagen Protexin gegeven en geen diaree meer gevonden dus hou ik dit even vol...

Korst in zijn nek komt steeds losser je ziet nu van een afstandje een rare plek met langer haar zitten,dit komt omdat de korst steeds meer opkrult denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak er eens een mooie foto van ?

ESB 3 wat zou dat moeten zijn Utrecht als wilhelmina park of die andere....

Antwoord was van Wilhelminapark en van EJ de Boer......Volgens de Boer kan Ollie zijn blindedarm van slag zijn.Op de vraag wat is ESB 3 ? kreeg ik terug:kun je even halen bij de DA.......Ik weet dus absoluut niet wat het is.Als ik naar google ga vind ik wel iets over vogels maar niet wat het idee erachter is bij konijnen.Zou wel helpen als kuurtje bij coc...

De diarree ziet er niet slijmerig uit .... stinkt wel en is maar 1x per dag en dan nadat hij geslapen heeft.....(het lijkt wel een raadseltje..).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond heeft meneer alleen zijn groente gegeten.....We hebben een aantal (ong 20) onder de maat keuteltjes gevonden en raakt zijn biks niet aan.

Diarree niet gezien,en Ollie is hangerig en wil veel liggen........

Om 17.30 uur gaan we naar de DA......gaan we weer!

(Ik heb net een beetje wortelhapje gepakt en dat eet hij als een gek....dus heeft hij wel honger..)

Het is echt elke keer als er gezegd wordt dat het goed gaat;dat het dus weer fout gaat.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, we zjn weer terug......bij het inladen in zijn vervoerskrat zag ik wat raars....Zijn oog was weer wazig!

Hij is weer volledig onderzocht en zijn temperatuur was goed,kiezen zien er goed uit ,geen rare dingen in zijn mondje gevonden,buikje voelt goed en soepel en er zitten gewone keutels in zijn darmen ,darmgeluiden ook goed.Alleen dat wazige oog...dat moet dan de rede zijn om te stoppen met eten.Oog is onderzocht en er zit weer een beschadiging op de oogbol en precies op dezelfde plek als de vorige keer!

We gaan weer beginnen met Cafzalf en meneer gaat een paar dagen aan de Metacam.De Da verwacht dat meneer gewoon weer zal gaan keutelen maar wel even in de gaten houden,niet goed gewoon weer terugkomen.

Vanaf nu zeg ik niet meer dat het goed gaat met Ollie....misschien dat dit werkt.Hij bezorgd me bijna slapenloze nachten.Maar het is en blijft ons dappere bikkeltje en blijven hopen dat hij in het voorjaar weer lekker naar buiten kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan er verder ook niks aan veranderen voor hem dus we verzorgen hem met liefde.Wij hebben ook liever een gezonde Ollie maar wie weet komt dat wel weer.

Voorlopig heeft hij ons de hele avond laten wachten op keutels.....ze zijn er uiteindelijk wel maar niet erg veel;maar wat er niet ingaat komt er ook niet uit toch?(mannen logica!).Wel is Ollie iets aktiever dan vanmiddag dus heb weer goede moed.(ging bij het eerste oogje toen ook bijna fout dus ben een beetje onrustig daarover.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij keuteld redelijk vandaag dus weer iets vooruitgang gelukkig.Verder is hij vanavond een beetje boos;vind het nodig om met alles te gooien....groente boord,waterbak door de tent en probeert nu met zijn voerbak te gooien.

Kortom zo kennen we hem toch wel een beetje als meneer niet helemaal in topvorm is.Beter zo dan liggend als een kleedje in zijn ren....en we hebben wat op te ruimen.Ik ruim het op en hij gooit er weer mee,nieuw spelletje misschien?

Zometeen even zijn oogje druppelen,ik had liever de zalf gehad vind ik toch iets prettiger werken maarja.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat momenteel superslecht met Ollie......

Wil niet echt eten en keuteld heel weinig.

Hij zit aan de laxatrakt,ciseral en de metacam.We zijn nu al 2 keer naar de DA geweest en deze weet het ook niet meer.

Kan hij echt zoveel last van dit oogje hebben dat het weer fout gaat ?

Tandenknarsen doet hij niet,wel de hele dag liggen....

Buikje voelt gewoon goed en darmen ook soepel en met wat gewone keuteltjes.Geen teken van verstopping.....

Ben deze keer echt negatief en bang......Ik hoop dat het goedkomt maar vrees het ergste.Als Ollie maandag nog zo is wordt hij weer opgenomen en moeten we verder zien...Ik weet het niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt hetzelfde te gaan als de vorige keer....heb net het topic nagelezen.Ollie zit nu wel bij me op schoot;hij is zelf uit zijn ren gehupst en op schoot gaan zitten en zit nu op mijn mouw te bijten....geen flauw idee wat hij daarmee bedoeld.....

Zou het dan toch EC kunnen zijn?Hij heeft verder totaal geen symtomen en volgens de DA kan dat niet...

EC kan ook in de oogproblemen zitten maar dan zit er geen aantoonbare beschadiging.......Ik hoop op een wonder...

aangepast door nathalie b
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .