Ga naar inhoud

Ollie heeft een infectie.....


nathalie b

Aanbevolen berichten

  • Reacties 178
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er zitten korstjes in zijn nek???!!!

Geen idee waarvan,Zou het van de injekties zijn?Het is wel ongeveer dezelfde plek maar heb het de afgelopen niet eerder gevoeld.Toen ik er een lampje bijpakte om meer te zien ging hij tandenknarsen daarna ging meneer eten.......Wordt tandenknarsen ook bedoeld als aandachtvraag of echt alleen bij pijn?

Ik weet langzamerhand wel dat ik een raar konijn heb.....(of is het een aansteller aan het worden?)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling op het laatste bericht:het zit niet aan 1 kant maar na betere kontole aan 2 kanten in zijn nek ,achter zijn oren zeg maar.....Kan de vachtmijt weer terug zijn?

Het zijn best harde korsten zo te voelen en zitten onder zijn haren.Ik zie hem daar ook wel eens krabben...

In december is hij voor mijt behandeld met prikken.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag om 17 uur mag Ollie er nog tussen bij de DA;er was eigenlijk geen plek meer maar hij maakt graag even tijd voor het ventje!

Ik ga er eigenlijk vanuit dat het krab plekken zijn van vachtmijt maar die hadden volgens hem al weg moeten zijn (de vachtmijt dan).....we zullen het vanmiddag wel zien.Duimen dat het "gewoon" iets simpels is......

Verder eet hij de oren van mijn hoofd en keutelt voor een elftal dus daar maak ik me geen zorgen over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we zijn weer terug.....het is geen mijt of dergelijke.

Het is een reaktie van de ivomec die hij gekregen heeft.Het heeft een naam maar die ben ik vergeten iets met neo....

Het is dus aan beide zijde een grote ronde korst met haar erop;die zal er tezijndertijd vanaf vallen met haar en al .De korst stond al een stukje omhoog aan 1 kant en er groeit weer een nieuw roze velletje onder.De vraag is alleen of er nog daadwerkelijk haar op gaat groeien maar dat zien we wel.Niks aan doen verder en geen medicijnen;terug komen als het er raar uit gaat zien of wij erover twijfelen.

Verder zag het ventje er gezond uit,glimt zijn vachtje weer,keutelt goed en is prima op gewicht 5,5kg !(weinig voor een FH,maar Ollie is niet zo erg groot)

Alleen een vochtige plek nog onder zijn kin maar deze komt dus niet van zijn gebit af dus kijken we dat gewoon maar even aan......vorige keer was dat ook bij de DA en eenmaal thuis een uurtje later was die plek gewoon droog....misschien een vorm van stress?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gecontroleerd onder zijn kin en het is nu droog;vraag me toch wel af hoe het dan steeds nat wordt...

Meneer is vanmiddag zo druk geweest dat hij nu languit ligt te luieren (Manlief is met zijn neefje aan het Wiien geweest en Ollie vind de mat die bij het spel hoort erg interessant en leuk;hij spring mee met die gekken!Verpest daarmee het spel maar die 2 lagen dubbel van het lachen......Ollie springt als hun alweer geland zijn en het spel reageerd daar op.)

Dus heb je een konijn die zich verveeld.....koop een Wii met het spel family trainer (met mat) en lol gegarandeerd!

Af en toe hoor ik Ollie wel tandenknarsen maar heel kort en alleen als hij net gaat liggen verder niet.Ik merk wel dat de plekken jeuken ,maar hij krabt er af en toe heel zachtjes aan .Denk niet dat het noodzakelijk is om hem hiervoor weer aan de metacam te zetten daar hij gewoon goed en normaal veel eet en keutelt.

Ben wel benieuwd hoelang die plekken blijven zitten;aan 1 kant krult de korst al wat op.Plekken worden gelukkig niet meer groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat momenteel best goed met het ventje!

De plekjes aan de linkerkant zien er mooi uit;korstjes laten al los en heeft er geen last van .

De andere kant is 1 grote korst die aan de randen opkrult;als ik er maar naar wijs gaat meneer tandenknarsen en zorgt dat hij weg is.Heb het gevoel dat die kant wel gevoelig is maar......hij eet en keuteld goed!

Vraag me af hoelang dit duurt?

Kammen en borstelen gaat wel maar dan moet ik mijn hand achter de plekken leggen en vanaf daar borstelen.Ik denk dat het ongeveer hetzelfde effekt heeft als een grote schraafwond...het zal trekken,denk ik.

We houden hem lekker in de gaten en zolang het zo blijft gaan vinden we het goed!

Ollie is alleen nog zo verschrikkelijk aan het verharen dat het niet zonder borstelen kan;dan maar zachtjes borstelen en met beleid....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .