wupsie Geplaatst: 10 januari 2010 Geplaatst: 10 januari 2010 de dag voor kerst hebben gijs en mini ruzie gehad waarbij mini vooral gijs zn oor te pakken heeft gehad. nu merkte ik net dat 2 plekjes op zijn oor wat zijn verdikt. (andere plekjes niet, maar volgens mij waren die ook wat minder diep.) Maandag zijn we nog bij de DA geweest om de krammetjes eruit te laten halen, maar toen heeft hij geen abcesjes ontdekt.Is dit gewoon litteken weefsel of toch een beginnend abces? Hij heeft 5 dagen antibotica gehad wat het zou moeten voorkomen. Maar ja, je blijft toch bang dat het niet voldoende is geweest he. het lijkt ook niet pijnlijk als ik eraan zit (als ik op de grond ernaar kijkt rent hij wel weg, maar dat doet hij eigenlijk met alles wat ik doe behalve kriebelen, maar als ik hem boven op zn toren/mandje zet blijft hij rustig zitten zonder een kik te geven.
wupsie Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Geplaatst: 11 januari 2010 niemand een idee wat ik hier mee moet? Wil ook niet onodig da stress voor gijs
bunny ranch chanty Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Ik zou toch gaan abcesen ontstaan pas( kwa gezicht) rond de 3 weken na dat er gevochten is.De wond is vaak dan weer geheeld dan krijg je pas de abces bult die gaat groeien.AB voorkomt een abces niet!Een abces moet te alle tijde bestreden worden van binnen uit en de ab komt er dan pas bij.Als het abces word leeg gehaald van binnen. Als de bult groeid en hard is zou ik toch naar een konijn kundige dierenarts gaan.
Aanbevolen berichten