Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb ff een vraag, sinds een paar dagen zijn de keutels van mijn konijn (juli 2009) in 1 keer erg klein, mini poepjes zijn het.

Ook zijn het erg niet erg veel.

Hooi eten doet ze ook niet erg veel (meer).

Waar kan het aan liggen?

Het enige wat ze extra krijgt is winterpeen.

Geplaatst:

Misschien een verstopping?? Aangezien de kleutels kleiner zijn en hij minder goed eet.. Ik zal als ik jou was even geen biks geven en meer groenvoer geven.

Geplaatst:

Inderdaad geen droogvoer meer geven, veel groente en wel hooi beschikbaar houden. En goed in de gaten houden, zodra je merkt dat ze niet lekker is of pijn heeft zul je direct naar de dierenarts moeten.

Daarnaast is het belangrijk om erachter te komen waarom ze geen hooi meer eet. Eet ze verder nog wel goed? Op hooi moet flink gemalen worden, een konijn dat stopt met hooi eten zou problemen met de kiezen kunnen hebben. Aan de andere kant kan het ook juist weer tand- en kiesproblemen geven als er geen hooi wordt gegeten.

At ze eerst wel goed hooi?

Geplaatst:

Ze at eerder wel goed hooi.

Vanmiddag heeft ze wel hooi gegeten, maar niet heel veel.

Ik hou het goed in de gaten en anders gaan we weer ff naar de dierenarts

Geplaatst:

Als er mini poepjes uit je konijn komen zou ik zelf niet te lang wachten met naar de DA gaan.Volgens mij is dit een voorteken van een verstopping...

Kan je een foto plaatsen van de mini poepjes?

Geplaatst:

Mini-poepjes kan idd wijzen op een beginnende verstopping.

Het is belangrijk dat je konijn veel hooi eet om de darmen op gang te houden.

Het minderen van hooi eten kan wijzen op pijn of beginnende haakjes, wat voor voor een beginnende verstopping kan zorgen.

Mijn advies is om even contact op te nemen met je DA.

Hij/zij hebben dit zo onderzocht & kunnen hiervoor de juiste medicijnen meegeven.

Geplaatst:

Ik heb haar gisteravond geen biks gegeven en nu eet ze volop hooi.

Ze heeft niet meer die mini poepjes.

Ik heb net haar toilet verschoond en ik wil vanmiddag als ik thuis kom van mijn werk kijken hoe het nu is.

Geplaatst:

Wat geef je haar te eten op een dag? Als ze teveel biks krijgt dan krijgt ze veel voedingsstoffen binnen. Ze is dan 'verzadigd' en zal minder behoefte hebben aan hooi. Daardoor eet ze dus niet genoeg hooi en zo loopt ze extra risico op verstopping.

Even het belangrijkste op een rijtje voor een goede spijsvertering:

- onbeperkt hooi

- verse groente (altijd opbouwen, zomaar ineens volop groente geven kan ernstige diarree veroorzaken!)

- beperkt biks

- voldoende lichaamsbeweging.

Geplaatst:

Ze krijgt 40 gram biks en ze is anderhalve kilo.

Ik ga nu wel eens over op 30 gram biks.

Ze krijgt onbeperkt hooi.

Groenvoer krijgt ze niet zoveel, af en toe een stukje winterpeen.

Hier reageren haar darmen totaal niet op.

Ze loopt gemiddeld 2/3 uren in de woonkamer per dag.

Vandaag geven we ook nog maar geen biks en morgen weer langzaam beginnen met opbouwen.

Geplaatst:

die van mij hebben regelmatig, mini poepjes, middelmate, en grote.

maar ze eten volop hooi en eten, is dat erg ? tenminste, ze eten, drinken en hebben beweging genoeg. en keutelen zat !

Geplaatst:
die van mij hebben regelmatig, mini poepjes, middelmate, en grote.

maar ze eten volop hooi en eten, is dat erg ? tenminste, ze eten, drinken en hebben beweging genoeg. en keutelen zat !

Het is wel belangrijk dat konijnen regelmatige keutelvormpjes hebben :yes:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .