Ga naar inhoud

Castreren

Aanbevolen berichten

Gast xKonijnenlover
Geplaatst:

Ik wil mijn konijntje castreren.

Hoe oud moet hij zijn ?

Ik wil hem graag bij mijn andere konijn zetten ( vrouwtje )

Moet ik haar ook laten helpen?

Geplaatst:

Ik weet niet hoe oud je konijn er voor moet zijn, ik ben niet z'n expert.

Maar ik geloof san je haar niet hoeft te laten castreren als je je mannetje doet.

Geplaatst:

Je konijn kan gecastreerd worden als zijn balletjes zijn ingedaald. Vaak kan dat al vanaf 3 maanden. Sommige dierenartsen wachten liever tot 5-6 maanden.

Hoe oud is je konijn nu?

Voor het koppelen hoef je het vrouwtjeskonijn niet te laten helpen

Lees je wel goed in over koppelen. Je kan de konijnen niet zomaar bij elkaar in het hok zetten!

Gast xKonijnenlover
Geplaatst:

Mijn konijntje is ongeveer 8 weken.

Gast xKonijnenlover
Geplaatst:

Ik heb mijn konijntje bij een dierenwinkel gekocht. En die hebben het gecontroleerd! ;)

Geplaatst:

Dan gok ik dat je je konijntje vast al meer dan een paar dagen hebt. Wanneer heb je hem gekocht?

Dierenwinkels maken ontzettend veel fouten in het sexen van dieren. Ook geven ze vaak onbetrouwbare informatie.

Geplaatst:

Wees er dan maar niet zeker van, want dierenwinkels weten er vaak helemaal niks van. Wanneer heb je hem/haar gekocht? Want ze verkopen ze met 5/6 weken.

Gast xKonijnenlover
Geplaatst:

Ik heb hem gekocht toen hij 6 weken was.

Ik zal het wel een keer laten checken door een dierenarts of iemand die daar een expert in is.

Geplaatst:

Dikwijls seksen dierenwinkels op het al dan niet aanwezig zijn van balletjes. Maar vaak zijn de balletjes nog niet ingedaald op die leeftijd.

Veel betrouwbaarder is seksen op het geslachtsdeel zelf, en dan iemand die er verstand van heeft, want ook hierop gebeuren vaak fouten!

Zo hebben ze mij ook 2 konijntjes verkocht als voedster en ram, maar later bleken het 2 rammetjes te zijn!

Geplaatst:
Ik heb hem gekocht toen hij 6 weken was.

Ja, dat dacht ik al. Konijnen mogen eigenlijk pas met 8 weken bij hun moeder weg. Jouw konijn is dus te vroeg bij de moeder weggehaald...arm beestje.

Dus koop niet nog eens een konijntje daar. Ze komen bij broodfokkers vandaan

Gast xKonijnenlover
Geplaatst: (aangepast)
:P:P aangepast door xKonijnenlover
Gast xKonijnenlover
Geplaatst:

Nee joh, ze mogen al verkocht worden met 6 weken kijk maar op internet!

Geplaatst:

Konijnen horen idd 8 weken bij de voedster te blijven, dan hebben ze zo veel mogelijk goede dingen mee gekregen van mama.... Wij hebben afgelopen jaar de particulier waar Thor vandaag kwam extra betaald :he: zodat ze hem nog twee weekjes zou houden, bij de moeder

Gast xKonijnenlover
Geplaatst:

ooh, maar hij is hier echt super blij ! ;) Hij maakt leuke sprongentjes enzo :heart:

Hij voelt zich zeker op zijn gemak :D

Gast xKonijnenlover
Geplaatst:

Worden ze dan meteen ziek?

Mijn konijntje is nu niet ziek.

Geplaatst:

Dan worden ze inderdaad meestal meteen ziek. Je hebt dus ook geluk gehad dat jouw konijntje niet ziek is geworden.

Maar blijf 'm in de gaten houden. Een konijn wat stopt/aanzienlijk mindert met eten, heel rustig wordt terwijl hij dat normaal niet is, lusteloos is, stil in een hoekje zit etc. is ziek en moet meteen (dus niet even wachten) naar een konijnkundige DA.

Oja.. En als hij diarree krijgt, is het ook verstandig om naar de dierenarts te gaan. Bij jonge konijntjes kan dat heel gevaarlijk zijn en wijzen op een bepaalde ziekte die konijnen krijgen als ze veel stress hebben gehad/net verhuisd zijn e.d.

Geplaatst:

Je kunt er nu ook niks meer aan veranderen, zo bedoelt niemand het. Maar voor de volgende keer is het handig om te weten dat je beter niet weer naar een dierenwinkel kunt gaan.

Wel goed dat je je konijntje wil laten castreren zodat hij met een vrouwtje samen kan leven, daar maak je ze erg blij mee!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .