samanta1979 Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Hoi Allemaal, Ik ben ong 3 weken geleden naar de DA geweest voor gijs omdat ik hem geluidjes hoorde maken die ik nog niet gehoord had bij hem.Ik ben gelijk naar de DA gegaann en nu bleek dat hij iets piepende longetjes had..Hij heeft medicijnen meegekregen voor 10 dagen (antibiotica) en dat was over maaaarrr nu hoorde ik afgelopen donderdag weer dat geluidje.. ik gelijk weer naar de DA... nu heb ik Ventipulmin gekregen, daarvan moet hij per dag 3x 1 druppel krijgen.En hij heeft Bactrimel gekregen 2 keer daags 1 ml gedurende 10 dgn. Het is een buitenkonijn en ik heb zijn hok propvol met hooi stro, warme kranten liggen en op/over zijn hok, doeken, dekens zeil enz.Ik kijk iederen dag 100 keer of het niet tocht of de wind er niet onder komt etc!!Het zit met touwen vast, dus je begrijpt als ik bij mijnj konijn moet, moet ik hem eerst uitgraven Ik denk dat niet het daaraan zal liggen. Heeft er iemand nog tips voor mij, bepaald voer wat hierbij kan helpen misschien?? Alvast bedankt!
_Danielle Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Heeft hij ook een nat/vies neusje en/of natte/vieze ogen?
Cecile Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Ja, kruiden hebben een hele goede werking en ze zijn er stapel op hier!www.baroen.nl Driekleurig viooltje kan helpen bij darmontsteking en bij problemen aan de luchtwegen. Het heeft een bloedreinigende werking.
Cecile Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 als je op de site van baroen kijkt bij kruiden zie je ook waar welk kruid goed voor is
samanta1979 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Geplaatst: 9 januari 2010 Heeft hij ook een nat/vies neusje en/of natte/vieze ogen? Nee verder is hij helemaal gezond, de Da heeft hem helemaal nagekeken!Ik ben er wel allert op!Als ik het zie, ga ik direct weer naar de DA!
samanta1979 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Geplaatst: 9 januari 2010 Ja, kruiden hebben een hele goede werking en ze zijn er stapel op hier!www.baroen.nl Driekleurig viooltje kan helpen bij darmontsteking en bij problemen aan de luchtwegen. Het heeft een bloedreinigende werking. Oh dat vind ik een goeie tip inderdaad, ik zit nu even op de site maar ik kan hem zo snel niet vinden.
Cecile Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Fijn dat er verder niks is :-) Mijn konijnen gaan ook goed, maar ik heb wel het idee dat sinds ik ze kruiden geef ze minder vaak problemen hebben. maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk...
Cecile Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Er zijn nog meer kruiden die goed zijn voor de longen, wacht ik help even mee zoeken.En nee, ik heb geen aandelen bij Baroen ;-p moet ik toch eens over na gaan denken, hahaha.....
Cecile Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 brandnetelblad is ook voor de luchtwegen en verkopen ze, heb ik ook voor mijn nijnen
Cecile Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 paardenbloem en peterselie voor de stofwisseling
Cecile Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 smalle weegbree voor de luchtwegen, geef ik ze ook :-)
Cecile Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Dus als je langs de kruiden gaat zie je genoeg soorten die helpen voor de luchtwegen en/of bloedzuiverend zijn. Mijn nijnen krijgen dagelijks paardenbloem en goudsbloem, brandnetel, kruidenmix, zwarte zonnebloempitten, smalle weegbree en aardbeiblad.Verzendkosten zijn vrij hoog vanwege UPS maar ze staan ook vaak op beursen etc en als je veel in 1x besteld dan kan het wel uit. Je kunt het lang bewaren als je maar plek hebt en het donker en vooral droog staat. Ik heb allemaal van die plastic bakjes bij Xenos gekocht en daar zit het in, superhandig.
samanta1979 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Geplaatst: 9 januari 2010 Nou kruiden kunnen zeker helpen hoor, mijn paard had ook bronchitus en die gaf ik ook allerlei kruiden en dat hielp zeker iets hoor! Maar bij konijnen vind ik het wat lastiger omdat ik niet zeker weet wat ze wel en juist niet mogen hebben.Dan kan het misschien wel weer goed zijn voor de luchtwegen maar dan is het weer misschien heel slecht voor de darmen?! Het gaat nu net ein de lijk goed met zijn darmen, ik ben zo lang bezig geweest met voer omdat hij telkens plakpoep had! Maar ik geloof dat ik het nu gevonden heb!
samanta1979 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Geplaatst: 9 januari 2010 Dus als je langs de kruiden gaat zie je genoeg soorten die helpen voor de luchtwegen en/of bloedzuiverend zijn. Mijn nijnen krijgen dagelijks paardenbloem en goudsbloem, brandnetel, kruidenmix, zwarte zonnebloempitten, smalle weegbree en aardbeiblad.Verzendkosten zijn vrij hoog vanwege UPS maar ze staan ook vaak op beursen etc en als je veel in 1x besteld dan kan het wel uit. Je kunt het lang bewaren als je maar plek hebt en het donker en vooral droog staat. Ik heb allemaal van die plastic bakjes bij Xenos gekocht en daar zit het in, superhandig. Toppie bedankt voor de tips, ik ga er direct achteraan!:mdr:
zwarte panter Geplaatst: 10 januari 2010 Geplaatst: 10 januari 2010 Hij had piepende longetjes?! En er is geen röntgenfoto genomen? Dat zou ik toch echt laten doen. Een longontsteking bij konijnen is héél ernstig en heel erg moeilijk weg te krijgen.
Aanbevolen berichten