Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn (snoes,2 jaar oud) doet sinds afgelopen woensdag erg raar,

ze zwaait met d'r koppie heel onnozel rond en botst tegen van alles en nogwat.

verder heeft ze een rood oog en als ze bij je zit is ze rustig.

eten en drinken gaat wel goed, alleen poepen niet.

wat moet ik doen????

Geplaatst:

Naar de dierenarts en vandaag nog.. Geen idee wat het is (al komt E. cuniculi ook bij mij naar boven, en dat betekend dat je op moet schieten!) maar dit is niet goed.. Waarom ben je niet eerder naar een dierenarts gegaan?

Geplaatst:

Als eten en drinken goed lijkt te gaan, maar poepen niet, dan zou ik héél snel naar de dierenarts gaan. Veel van wat erin gaat zou er ook weer uit moeten komen! Ongeacht wat het zou kunnen zijn, laat een arts naar je konijn kijken want niet poepen = niet gezond.

Geplaatst:

Goed dat je naar een DA gaat. Het klinkt zeker alsof dat nodig is!

Zorg altijd dat je een konijnkundig dierenarts bezoekt.

Bij een oogontsteking zijn er dierenartsen die een konijn al een spuitje geven (serieus)

Laat je nog even weten hoe het is afgelopen? Succes.

Geplaatst:

Vandaag naar de DA geweest,

het is waarschijnlijk middenoorontsteking of c. cuniculi,

dat laatste is waarschijnlijk niet het geval maar ze krijgt atibiotica voor beiden.

poepen en plassen gaat weer goed!

wouter

Geplaatst:

Als je konijn ook E.cuniculi heeft dan heeft de antibiotica weinig zin om te geven, dan zal je hierbij ook Panacur moeten geven, dit is een ontwormingsmiddel dat gegeven wordt bij konijnen met E.cuniculi. Ik kan je sterk aanraden dit middel te vragen bij de dierenarts, vooral omdat je niet zeker weet wat het is.

Geplaatst:

Welke medicijnen heeft ze gekregen? Voor EC is inderdaad panacur nodig, maar ik kan me ook goed voorstellen dat iemand panacur voor EC krijgt en denkt dat het een antibioticum is ;)

Geplaatst:
yep, petrahdh heeft gelijk,

ze heeft inderdaad panacur gekregen en voor die oorontsteking baytril.

verder gaat alles goed met haar.

Oke super dan !:yes:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .