wgroenendijk Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Mijn konijn (snoes,2 jaar oud) doet sinds afgelopen woensdag erg raar,ze zwaait met d'r koppie heel onnozel rond en botst tegen van alles en nogwat.verder heeft ze een rood oog en als ze bij je zit is ze rustig.eten en drinken gaat wel goed, alleen poepen niet.wat moet ik doen????
Leonie85 Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 (aangepast) naar de dierenarts, klinkt als E.C of oorontsteking.en naar dat oogje moet ook gekeken worden. succes 9 januari 2010 aangepast door Leonie85
kmimmie Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 indd naar de da klinkt niet goed.eet en drinkt je nijn nog wel??
Dollie Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Naar de dierenarts en vandaag nog.. Geen idee wat het is (al komt E. cuniculi ook bij mij naar boven, en dat betekend dat je op moet schieten!) maar dit is niet goed.. Waarom ben je niet eerder naar een dierenarts gegaan?
Saskia_ Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Als eten en drinken goed lijkt te gaan, maar poepen niet, dan zou ik héél snel naar de dierenarts gaan. Veel van wat erin gaat zou er ook weer uit moeten komen! Ongeacht wat het zou kunnen zijn, laat een arts naar je konijn kijken want niet poepen = niet gezond.
samanta1979 Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Ik zou gelijk naar de DA gaan, dit klinkt niet best!!
The Email Female Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Idd meteen naar de DA! Als het bijvoorbeeld EC is moet je zo snel mogelijk beginnen met de goede medicijen. Hoe langer je wacht hoe groter de kans dat je niets meer kan doen.
wgroenendijk Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Geplaatst: 9 januari 2010 Heel bedankt voor de reactie's,we gaan direct naar de dierenarts.Maar sinds kort poept ze weer.snoes is mijn eerste konijn en ik weet dus nog niet de fijne dingetjes.gr wouter
Debbie Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Goed dat je naar een DA gaat. Het klinkt zeker alsof dat nodig is!Zorg altijd dat je een konijnkundig dierenarts bezoekt. Bij een oogontsteking zijn er dierenartsen die een konijn al een spuitje geven (serieus) Laat je nog even weten hoe het is afgelopen? Succes.
wgroenendijk Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Geplaatst: 10 januari 2010 Vandaag naar de DA geweest,het is waarschijnlijk middenoorontsteking of c. cuniculi,dat laatste is waarschijnlijk niet het geval maar ze krijgt atibiotica voor beiden.poepen en plassen gaat weer goed!wouter
Jsmn Geplaatst: 10 januari 2010 Geplaatst: 10 januari 2010 Als je konijn ook E.cuniculi heeft dan heeft de antibiotica weinig zin om te geven, dan zal je hierbij ook Panacur moeten geven, dit is een ontwormingsmiddel dat gegeven wordt bij konijnen met E.cuniculi. Ik kan je sterk aanraden dit middel te vragen bij de dierenarts, vooral omdat je niet zeker weet wat het is.
Petradhd Geplaatst: 10 januari 2010 Geplaatst: 10 januari 2010 Welke medicijnen heeft ze gekregen? Voor EC is inderdaad panacur nodig, maar ik kan me ook goed voorstellen dat iemand panacur voor EC krijgt en denkt dat het een antibioticum is
wgroenendijk Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Geplaatst: 10 januari 2010 yep, petrahdh heeft gelijk,ze heeft inderdaad panacur gekregen en voor die oorontsteking baytril.verder gaat alles goed met haar.
Jsmn Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 yep, petrahdh heeft gelijk,ze heeft inderdaad panacur gekregen en voor die oorontsteking baytril.verder gaat alles goed met haar.Oke super dan !:yes:
fiore Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Wat fijn dat het weer goed gaat. Goed dat je naar de DA bent gegaan.
wgroenendijk Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 snoes is nu weer beter!:party::party::party:
The Email Female Geplaatst: 17 januari 2010 Geplaatst: 17 januari 2010 Dat is snel gegaan zeg! Je moet nog wel even doorgaan met de medicijnen.
Aanbevolen berichten