CarlijnH Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 De laatste week valt het me op dat kibo steeds meer haar 'uitval' heeft, als je hem aait dwarrelen allemaal haren en ik zit steeds onder als ik bij hem ben geweest. Het zijn overigens geen grote plukken. Ik vroeg me af of dit betekent dat Kibo zijn wintervacht aan het afgooien is? Ik hoop namelijk van niet met de komende koude dagen op komst, want hij staat altijd buiten....
amy&baily Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 Baily heeft hetzelfde. Hij verliest zelfs hele plukken haar!. Er komt wel nieuwe vacht voor terug, maar dat is een stuk korter. Hij staat ook buiten en schijnt nergens last van te hebben...
Mexflex Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 Ook mijn konijn is nu aan het verharen. Hij heeft nu nog een rokje aan, de rest van zijn vacht is al klaar. Is gelijk een stuk donkerder geworden.Als er dus gewoon andere vacht onder zit en hij niet echt kaal wordt is het denk ik gewoon verharen.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 waarom verharen ze nu als het nog steeds kouder is en gaat worden dan..
Laura1984 Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 Minky is ook vreselijk in de rui, en Nijn heeft het vorig jaar rond deze tijd ook gehad, dus ik verwacht dat hij ook nog wel begint. Ik dacht eens gelezen dat konijnen 4x per jaar verharen, waarvan 2x de verandering van zomer- naar wintervacht en andersom, en daar tussenin 2x een soort van tussen-verhaar-periode. Dat zal deze periode nu zijn.
Lies86 Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 Denk dat de natuur dat regelt. Kunnen ze zelf, en jij weinig aan doen!Maar ze overleven t heus wel hoor!
fiore Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 Ik weet dat paarden 2 keer verharen tijdens de koude periode. Dus in het najaar en in de winter nog een keer... ze behouden wel hun wintervacht. Misschien dat het bij konijnen ook zoiets kan zijn?
Aanbevolen berichten