Joseeke Geplaatst: 25 februari 2010 Geplaatst: 25 februari 2010 Vervelend dat het traanoggje maar niet over wil gaan.Heb je al een rotgenfoto laten maken van zijn kopje?Hierop kun je zien of het traanoogje mss veroorzaakt wordt door de wortels van de kiesjes die tegen het traanbuisje aandrukken.
Dolphinlover1308 Geplaatst: 25 februari 2010 Geplaatst: 25 februari 2010 Wat vervelend zeg! Heel veel sterkte!
Britt Geplaatst: 25 februari 2010 Auteur Geplaatst: 25 februari 2010 Nee het heeft niks met zijn kiezen enzo te maken. en nee nog geen foto laten maken, ik ben er nu al 5 x geweest dus ik vind het nu wel even genoeg toch ?ik moet nu 3 weken weer aan de gang, mocht het nog niet beter gaan doe ik ook geen behandeling meer, de DA heeft ook gezegt dat dat dan ook niks meer uithaalt. omdat ik al weken bezig ben,en het maar niet wilt helpenmvg
Joseeke Geplaatst: 25 februari 2010 Geplaatst: 25 februari 2010 Traanoogjes kunnen ook veroorzaakt worden door gebitsproblemen.Dit is alleen vast te stellen via een rontgenfoto. Maar het is jouw konijn.Vanuit een afstand is zoiets moeilijk inschatten. Heel veel beterschap met Zwerver!
Britt Geplaatst: 25 februari 2010 Auteur Geplaatst: 25 februari 2010 Oke, ik zal morgen eens bellen.maar dat is wel duur een rontgenfoto maken.maar ik zal morgen een bellen en vragen..
Sascha Geplaatst: 25 februari 2010 Geplaatst: 25 februari 2010 Konijnen zijn nou eenmaal duur. Succes met Zwerver.
nathalie b Geplaatst: 25 februari 2010 Geplaatst: 25 februari 2010 Britt,ik ben met Ollie zijn oogje zeker 6 weken aan het zalven geweest voor er verbetering in zat.....ze wouden toen zelfs zijn oogje eruit halen.Als het een bacterie is die ook in zijn longen zit krijgt Zwerver dan ook AB?
Britt Geplaatst: 25 februari 2010 Auteur Geplaatst: 25 februari 2010 wat is AB ?Sascha : Ik zeg ook niet dat konijnen duur zijn, ze zijn helemaal NIET duur maar wel met de DA kosten dan wel. maar ik ben er nu al 5 x geweest. 2 x gratis , en 3 x in de praktijk. en dat heeft me nu intotaal : 58.10 gekost.en dat vind ik voor 3 x niet veel, want normaal kost het per consult : 19.50en ik heb 1 x, 10,- terwijl het dus eigenlijk 19.50 kost.en de andere keer heb ik 22.40 moeten betalen dus 6 voor het zalfje. en 16.40 voor het consult. dus ik krijg wel korting, maar als de DA zegt dat geen enkele behandeling mee zin heeft dan houd het toch op ?Jullie weten dat ik mijn best doe. en nee het eindigt niet zoals andere konijnen van mij !Ik probeer alles totdat het geen zin meer heeft snappen jullie ? maar Nathalie B. maar waarom wouden ze het oogje er uit halen ?
nathalie b Geplaatst: 25 februari 2010 Geplaatst: 25 februari 2010 AB is antibiotica...Zijn oogje wouden ze eruit halen omdat het niet goed geneesde...
Britt Geplaatst: 25 februari 2010 Auteur Geplaatst: 25 februari 2010 ik moet nu Enfloroxaral geven of zo iets.ik heb dt al 2 weken gedaan, maar nu nog 3 weken.maar Zwerver heeft er nu nog geen last van, als hij dt wel krijgt.dan eet / drinkt hij niet meer enz.
nathalie b Geplaatst: 25 februari 2010 Geplaatst: 25 februari 2010 Maar hoe weten ze dan dat het om een bacterie gaat en om welke....Misschien heb je dan wel de verkeerde AB?
Hans Geplaatst: 25 februari 2010 Geplaatst: 25 februari 2010 Of een niet echt kundige DA op het gebied van konijnen?Wij zijn in een hopeloze situatie (voor een second opinion) overgestapt naar een andere (ook duurdere) DA en dat was een opluchting. Ons konijn zat dood te gaan, ook na een bezoek aan de eerdere DA.Als 'laatste actie' zijn we naar de andere gegaan en die kwam veel zekerder over met haar diagnose.Sindsdien gaat het (gelukkig) prima.
Britt Geplaatst: 25 februari 2010 Auteur Geplaatst: 25 februari 2010 Ik heb al vaker gezegt wij hebben KK DA.het gaat om een bacterie die niet te pakken is.welke dat weet ik niet, daar heeft hij niks over gezegt.. 1 die in de longen zit. en dat op den duur Zwerver het heel benauwd kan krijgen..en nee ik heb niet de verkeerde AB.het is goed zo. ik heb 3 verschillende en er zijn er maar 3, en ik moet deze.iklaat wel wete als het beter gaat.die van ons ik ook kei duur, maar wij krijgen regelmatig korting.. volgens mij..
Britt Geplaatst: 25 februari 2010 Auteur Geplaatst: 25 februari 2010 Mijn vader zij net ook al, dat de de DA zei dat de bacterie te hardnekkig is. en niet te pakken is. dus na deze behandeling kan ik niks meer doen, want eigenlijk heeft het nu al geen zin meer, maar ik wil het proberen !!Ik wil dat mijn kereltje beter word !!!!!
Cassie Geplaatst: 25 februari 2010 Geplaatst: 25 februari 2010 Ik denk dat mensen meer bedoelen, op basis van wat heeft de DA geoordeeld dat er sprake is van een 'ongeneeslijke' bacterie?Bloedtest? Het zijn niet zijn kiesjes, maar er is ook geen foto gemaakt? Daar zijn we benieuwd naar, niet als aanval, maar om mee te denken en er zelf ook meer over te leren.
Sascha Geplaatst: 25 februari 2010 Geplaatst: 25 februari 2010 Het is gewoon een dierenarts met rƶntgen ogen!
Karina Geplaatst: 26 februari 2010 Geplaatst: 26 februari 2010 Britt, mijn Nijn heeft dezelfde klachten als Zwerver gehad 1,5 jaar geleden. Ik heb een half jaar medicatie toegediend, waaronder zalfjes en later druppels (die dringen beter in de traanbuis door). Haar traanbuis is regelmatig doorgespoed, maar zonder resultaat. ik heb een rƶntgenfoto laten maken, maar ook daar was niets op te zien. Het enige wat nog mogelijk was is de zuurtegraad van het oogvocht opmeten en naar Wilhemina sturen. Dan doen ze een soort papiertje in het oogje voor de meting en dat wordt opgestuurd. Maar de kans dat ze erachter kwamen welke bacterie het is, was heel klein. Die keuze heb ik dus niet meer genomen. Een half jaar langer met haar rondrennen was geen optie. Nu een jaar later traant haar oogje nog altijd. Gelukkig maakt haar vriendje het wel elke keer schoon, maar helemaal over zal het niet gaan. Ze heeft er geen last van gelukkig, dat is bij Zwerver zo te lezen helaas wel het geval. Wellicht kun je bovenstaande optie eens met dierenkliniek Wilhemina bespreken via e-mail?Heel veel succes!
Joseeke Geplaatst: 26 februari 2010 Geplaatst: 26 februari 2010 1 die in de longen zit. en dat op den duur Zwerver het heel benauwd kan krijgen.. Dit doet mij denken aan de pasteurella-bacterie.Deze kan idd heel lastig te genezen zijn.Het konijn van een vriendin van mij heeft dit ook.Ze heeft 3 verschillende AB-kuren gehad, waarvan het 1 Duplocilline was, die zezelf thuis bij haar konijn moest injecteren.Uiteindelijk heeft geen enkele kuur geholpen. Haar konijn zit evengoed lekker in haar velletje & geniet samen met haar vriendje van het leven Ze eet, drinkt & keutelt ook goed. Ze heeft besloten geen kuur meer te proberen voorlopig, zolang ze stabiel blijft.Ondertussen is dit alweer enkele maanden geleden en haar konijn is niet meer achteruit gegaan.Soms lijkt het erop dat het zelfs beter gaat.
haas&ko Geplaatst: 26 februari 2010 Geplaatst: 26 februari 2010 Het is gewoon een dierenarts met rƶntgen ogen! wat een onaardige opmerking... we weten allemaal dat Britt ondanks haar beperkte mogelijkheden (geld, vervoer ed) ontzettend haar best doet. Niet iedereen kan tot het uiterste gaan. Als ik een konijn was zou ik graag bij Britt wonen. Als ik kijk waar veel konijnen zitten dan is het daar toch super. Britt, kijk het even aan, en als Zwerver er niet super veel last van heeft dan laat je het zo. Maak het oog regelmatig schoon met afgekookt, lauw water. Ik heb hier laatst een konijntje in de opvang gehad, die kwam hier een paar daagjes logeren om gekoppeld te worden. die had ook een traanoogje. Er was al vanalles mee gedaan. Niks leek te helpen. nu 2 jaar later is wel haar haar rondom de oogjes bijna weg, maar verder heeft ze niet heel veel last. ze wordt geregeld schoongemaakt.
Britt Geplaatst: 26 februari 2010 Auteur Geplaatst: 26 februari 2010 Ik heb de DA net gebeld, het kan idd zijn van de kiesjes, maar waarschijnlijk is dt het geval niet, en er zit ook een prijskaartje aan !! want Zwerver moet ook onder narcose, maar hij zij dat ik eerst maar de kuur weer moest af maken en dan zagen wij wij wel verder. maar ik wil het wel een foto laten maken, maar dalijk is er niks te zien en dan ben ik ook weer dat geld kwijt, en miss het konijn ook onder narcose, ik wil dat risico liever niet nemen, tenzj de DA gezegt dta het wel verstandig is dan doe ik het wel.. ik ga dalijk weer en potje halen dit is al de 3de x dat ik die ga halen !
Britt Geplaatst: 26 februari 2010 Auteur Geplaatst: 26 februari 2010 (aangepast) Nee Zwerver heeft er nu nog geen last van, hij eet / drinkt en keutelt goed.maar zodra dat minder word ligt het dus hier aan, en als hij het benauwd krijgt kan het dus ook over zijn.ik doe absoluut mijn best, aangezien Claire voort weinig meedenkt / helpt met Zwerver moet ik het ook in mijn uppie doen, bijv. naar de DA gaan, medicijnen halen in de praktijk, medicijnen toedienen enz.ik probeer alles in 1 x, maar dat lukt niet altijd. darlijk dat potje kan ik weer halen al de 2de x. ik zal het eens navragen over die Pasteurella-bacterie, ik ga dalijk eerst maar eens dat potje halen En het is een schat van een konijn en mijn echte vriend, dus denken jullie maar niet dat het vlug eindigt, en zoiezo niet vanwege een tranend oogje, Zwerver betekent ontzettend veel voor mij, meer dan mijn andere konijnen ( ik hou er natuurlijk ook ontzettend veel van) maar ik heb gwn iets met Zwerver, en dat zal ik niet vlug opnemen ! wat ik het belangrijkste vind is dat Zwerver geen pijn en last heeft, zodra het hij het wel krijgt dan weet ik het niet.maar laten we nu maar eerst afwachten!En Claire vind ook al dat ik te veel geld uitgeef aan hem.. 26 februari 2010 aangepast door Britt
Cassie Geplaatst: 26 februari 2010 Geplaatst: 26 februari 2010 wat een onaardige opmerking... we weten allemaal dat Britt ondanks haar beperkte mogelijkheden (geld, vervoer ed) ontzettend haar best doet. Niet iedereen kan tot het uiterste gaan. Als ik een konijn was zou ik graag bij Britt wonen. Als ik kijk waar veel konijnen zitten dan is het daar toch super. QUOTE] Ik zou daar niet graag wonen, maar dat is mijn mening.Je hoeft ook niet tot het uiterste te gaan, maar mijn vraag was meer HOE is het vastgesteld? Joseeke sprak al over Pasteurella, dat moet dan toch ook vast te stellen zijn?Als het na 3 weken nog niet over is zou ik wel een foto maken. Ok, is het waarschijnlijk niet, maar zeker weten doe je het niet. Dat hoort bij huisdieren. Tuurlijk, snap dat als een operatie honderden euro's kost er inderdaad op een gegeven moment een limiet komt, maar het gaat hier om een foto.. Zwerver heeft er echt last van, sterker nog, het zijn ook nog zijn longen..Dus veel succes Britt en vooral Zwerver! O, las net dat je het ging navragen, super!
Britt Geplaatst: 26 februari 2010 Auteur Geplaatst: 26 februari 2010 wat een onaardige opmerking... we weten allemaal dat Britt ondanks haar beperkte mogelijkheden (geld, vervoer ed) ontzettend haar best doet. Niet iedereen kan tot het uiterste gaan. Als ik een konijn was zou ik graag bij Britt wonen. Als ik kijk waar veel konijnen zitten dan is het daar toch super. QUOTE] Ik zou daar niet graag wonen, maar dat is mijn mening.Je hoeft ook niet tot het uiterste te gaan, maar mijn vraag was meer HOE is het vastgesteld? Joseeke sprak al over Pasteurella, dat moet dan toch ook vast te stellen zijn?Als het na 3 weken nog niet over is zou ik wel een foto maken. Ok, is het waarschijnlijk niet, maar zeker weten doe je het niet. Dat hoort bij huisdieren. Tuurlijk, snap dat als een operatie honderden euro's kost er inderdaad op een gegeven moment een limiet komt, maar het gaat hier om een foto.. Zwerver heeft er echt last van, sterker nog, het zijn ook nog zijn longen..Dus veel succes Britt en vooral Zwerver! O, las net dat je het ging navragen, super! Cassie, dat moet je zelf weten dat je niet hier wil wonenMaar dat verwijst er wel op dat je wilt zeggen dt ik niet goed voor mijn dieren zorg, erg bedankt, erg leuke opmerking, hier word ik vrolijk van !ik maak een foto als de DA het zegt.
Aanbevolen berichten