Britt Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 Hallo Ik zag net bij de konijnen eten geven, dat Zwerver's oog traant, althans nat is. onder het oog op de rand, als ik het oog dicht maak is het net bij ons komt er een traan.we hebben de dierenarts al meteen gebeld. en ze zij als het niet rood is en goed blijft eten drinken is het goed, we moesten het natuurlijk wel schoon houden met lauw water.weten jullie wat het is ?Zwerver, eet, drinkt en keutelt prima ! Alvast bedankt!Mvg Britt
Dollie Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 Tranend oogje.. Eet hij zijn biks en hooi nog goed? (Neem aan van wel als hij nog goed eet..) Als dat niet zo is, misschien haakjes op z'n kiezen? Gewoon goed in de gaten houden en doen wat de DA gezegt heeft. :yes:
Britt Geplaatst: 7 januari 2010 Auteur Geplaatst: 7 januari 2010 haha eten dat kent Zwerver wel net als zijn vriendinnen hij eet prima en hooi ook prima !!ik hou het zeker in de gaten, laatste tijd geen problemen gehad komt dit weer
kmimmie Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 sterkte, en indd doen wat de da zegd dat zal t vast goed komen
Britt Geplaatst: 7 januari 2010 Auteur Geplaatst: 7 januari 2010 Weet niemand die het kan zijn en mij wil helpen?
Sascha Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 Als je het echt zeker wilt weten moet je even naar de dierenarts. Wij kunnen wel zeggen dat er niks aan de hand is maar dat weten we niet natuurlijk.
The Email Female Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 Je kan het beste even naar de dierenarts.
Britt Geplaatst: 8 januari 2010 Auteur Geplaatst: 8 januari 2010 het is nog niet rood als het dat wel is moeten we naar de da, of als de kleur veranderd, dus daar hou ik me aan
Sascha Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 Waarom vraag je hier dan nog wat het is? :he:Want aangezien het nu volgens de DA niet belangrijk is snap ik niet hoe wij kunnen weten wat het is.
Saf Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 Houd het advies van de DA gewoon Britt. Houd het in de gaten ook vooral of hij goed blijft eten. Maar aangezien je ze ook vaker uit de hand voert kun je dat mooi in de gaten houden..
Britt Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Geplaatst: 10 januari 2010 haha idd, elke dag , het is nog steeds wel wat. als het volgende week nog is, laat ik het even nakijken voor de zekerheid !
Karina Geplaatst: 10 januari 2010 Geplaatst: 10 januari 2010 Houd het goed schoon en dep regelmatig met lauw water (kijk wel uit met dit weer, aangezien hij buiten zit). Probeer ook eens voorzichtig te kijken onder het ooglid. Misschien is er een strootje in gekomen of iets dergelijks. Als het over een paar dagen nog niet over is zou ik even naar de dierenarts gaan.
Yvon Geplaatst: 10 januari 2010 Geplaatst: 10 januari 2010 Controleer vooral ook of ie goed blijft eten. Mocht ie niet willen eten, dan kan het zijn dat ie last heeft van zijn kiesjes. Als je alleen op een rood oog let, zie je dat waarschijnlijk over het hoofd.
Britt Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Geplaatst: 10 januari 2010 hahaha niet eten? dat Kent Zwerver niet, die vreet nog wel!ik let goed op zijn oogje, zoals ik al zeg als het niet overgaat ga ik er mee naar de da. en nee er zit geen stro of zo in zijn oog, heb als gekeken.
Jsmn Geplaatst: 10 januari 2010 Geplaatst: 10 januari 2010 Er kan ook een vuiltje/stro'tje in hebben gezeten wat er inmiddels al wel uit is maar nog steeds irriteert.. al moet dat niet te lang duren, tenzij dat strotje/vuiltje het oog beschadigd heeft.
Britt Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Geplaatst: 10 januari 2010 idd, ik had het al begrepe dat er iets in kon gezete hebben.ik zal morgen eens aankijken, en als het morgen nog traant. ga ik er wel mee naar de dierenarts.
Joseeke Geplaatst: 10 januari 2010 Geplaatst: 10 januari 2010 Het traanoogje kan veroorzaakt worden door stoffig hooi (dit was bij Pumbaa het geval), maar ook door haakjes idd. Om het traanoogje te verzachten kun je het oogje druppelen met homeopatische oogdruppels van Oculoheel, verkrijgbaar bij de drogist.Bij mijn konijnen heeft het regelmatig geholpen.Mocht het traanoogje niet weggaan en-of erger worden, bel dan idd even je DA.
Britt Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Geplaatst: 11 januari 2010 oke, ik zal eens kijken, weet je wat dat kost ?als het idd erger word of niet over gaat wil ik het even laten nakijken..
nathalie b Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Ik zou zelf eerst naar een DA gaan ipv zelf gaan rommelen met homeopatische oogdruppels......Stel dat er toch een kleine beschadiging zit zal een DA een zalfje voorschrijven wat het probleem verhelpt....
Jsmn Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 oke, ik zal eens kijken, weet je wat dat kost ?als het idd erger word of niet over gaat wil ik het even laten nakijken.. Zo te horen is het dus nog niet over. Gister zei je dat, indien het vandaag niet over was je naar de DA zou gaan toch?
Britt Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Geplaatst: 11 januari 2010 ik weet niet of het over is, vanmorgen was het donker dus zag ik niks !ik ben pas half 5 uit met school dan kijk ik, is het niet over, vraag ik de da of ik moet langskomen, of wat ik moet doen.
Joseeke Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 oke, ik zal eens kijken, weet je wat dat kost ?als het idd erger word of niet over gaat wil ik het even laten nakijken.. Voor 15 ampullen betaal je ongeveer rond de €10,-Het beste kun je de ampullen variant nemen, want deze zijn langer houdbaar.
Britt Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Geplaatst: 11 januari 2010 oke dankje, ik zal het eens navragen aan de dierenarts
Joseeke Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Dierenartsen zijn meestal niet voor homeopatie.Dan weet je dat vast
Aanbevolen berichten