Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik zou graag willen vragen wat jullie denken over het gedrag van Bino?

Normaal is Bino heel erg actief maar vanmiddag kwam ik thuis en nu doet hij niets:

- Hij ligt alleen maar op dezelfde plek, loopt niet rond

- normaal als je aan komt lopen, komt hij kijken want hij is super nieuwsgierig maar nu blijft hij liggen

- ik hield een bakje drinken bij hem, hij dronk er wel een beetje uit

- hij wil niet eten

- had hem even op schoot gezet, normaal gaat hij dan proberen te ontsnappen maar nu bleef hij op schoot liggen met zijn pootjes naar achter

Vind het zo zielig, normaal doet hij nooit zo.. Hebben jullie een idee wat er met hem is? :frown:

Geplaatst:

Ik zou niet weten wat er met hem zou kunnen zijn. Naar mijn idee kunnen het meerdere dingen zijn. Maar dat hij niet eet is wel zorgwekkend. Konijnen moeten de hele dag door eten om hun darmen op gang te houden. Dus ik zou het heel goed in de gaten houden en in ieder geval de dierenarts bellen en dit vertellen!!

Geplaatst:

Vanavnd en vannacht goed in de gaten houden en als het mrogen nog zo is naa de DA gaan.

Is zijn buikje hard? Want dan zou hij verstopt kunnen zitten!

Masseer in dit geval zijn buikje van zijn hoofd richting zijn kont. Zo kan de ontlasting losser komen en kan hij misschien wat poepen.

Probeer hem inderdaaad aan eht eten te houden!

Mocht het morgen nog zo zijn naar een Da gaan! Konijnen die niet meer eten en bewegen ehbben vaak pijn of zijn ziek!

Geplaatst:

Ik zou niet eens een avond en nacht wachtne hoor...

Dit konijn is heel duidelijk ziek, morgen na de DA gaan kan al te laat zijn.

Hij heeft vandaag dus niets gegeten en is lusteloos en sloom?

Geplaatst:

Vanmorge heeft hij nog wel gegeten voordat ik naar mijn werk ging, rond 8uur maar daarna weet ik natuurlijk niet. Ik heb 2 konijnen bij elkaar dus kan ook dat dido het bakje leeg heeft gegeten.. Bino ligt nu bij me op de bank, hij was beetje koud dus heb een pittenkussen opgewarmd en hij is er lekker tegenaan gaan liggen.. Hij is nog steeds heel rustig.

Heb nog beetje aan hem gevoeld maar is niet zo dat als ik bij z'n buik kom dat hij dan pijn aangeeft ofzo.. dus ik weet het niet..

Geplaatst:

Hij is koud, wil niet eten, is lusteloos.. Kortom.. Een heel ziek konijn..

Ik zou vanavond nog bij de dierenarts zitten, het kan heel snel zijn. Zorg wel dat je dan een konijnkundige DA hebt, zodat ie begrijpt dat dit heel gevaarlijk is. (voor konijn is het dus heel gevaarlijk als ze niet eten) Een konijn laat pas zien dat ie zich niet goed voelt, als ie écht ziek is.. Het zijn namelijk prooidieren en ze stellen zich kwetsbaar op als ze laten zien dat ze zich niet goed voelen. Dat zal een konijn dus niet snel doen.

Geplaatst: (aangepast)

Hij heeft net een heel klein stukje andijvie op :yes: Hij heeft iets meer dan een uur bij mij op de bank gelegen met het warme kussen, en nu is hij net wat meer opgewekt. Hij kijkt een beetje rond en heeft weer een beetje gedronken, ik hou hem nog wel goed in de gaten..

En heb op advies van jullie zijn buikje een beetje gemasseerd..

aangepast door bino&dido
Geplaatst:

Slijm duidt erop dat de darmen hebben stil gelegen (wat dus heel gevaarlijk is, dus geluk dat hij nu zelf is gaan keutelen) of dat er volgens mij een parasiet aanwezig is in de darmen. (als ik het goed heb, anders zal ik verbeterd worden)

Parasiet in de darmen zou goed kunnen in combinatie met die stinkende diarree..

Ik wacht even af tot bijv. Loes (Zwarte Panter) reageert, zij weten hier wat meer van.

Geplaatst:

Vanmorgen deed ik het hok open, en hij kwam weer heel vrolijk eruit springen en hij zat te eten. De rest van de dag ben ik niet thuis, maar hij eet iig weer en daar ben ik erg blij om. Denk toch dat even iets vast zat en dat dat eruit gekomen is.

Geplaatst:

Mooi zo!

Maar weet wel dat je mazzel hebt gehad nu.. Of eigenlijk je konijn..

Met een konijn wat niet eet, lusteloos is en zich anders gedraagt, moet je altijd zo snel mogelijk naar een konijnkundige DA gaan, ook al is het midden in de nacht... En da's écht niet overdreven..

Geplaatst:

Helemaal met Danielle eens. Mijn Ibi voelde zich vandaag niet zo lekker en ik ben net naar de Da gegaan. Ze moet er blijven en ligt nu op de operatie tafel. Moet er niet aan denken dat ik het nog even aangezien had.

Ik zal dus ook nooit even aanzien.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .