Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn schoonzus en zwager hebben 2 konijntjes (buiten in de tuin, in een groot buitenhok).

1 hiervan (de kleinste) heeft een oogprobleem. Nu was ik gisteren oppassen op haar kinderen...

Ik zag bij het voer en water geven dat ze 1 oog dicht hield. Heb het voorzichtig met wat water op keukenrol schoongemaakt... Voor het oog hebben ze van de DA een zalfje gekregen toendertijd, maar het gaat gewoon niet over.

Tevens is het konijntje een stuk magerder als mijn eigen dwergkonijntjes (niet raszuiver). Kan dit veel kwaad?

Ik voelde de gehele ruggengraat..

Volgens mijn schoonzus en zwager is het konijntje altijd al aan de magere kant geweest.

Maar zo mager... ik twijfel erover.. Wat vinden jullie?

Geplaatst:

Ze eet net als haar vriendinnetje voldoende volgens mijn schoonzus, zwager en kids...

En toch maak ik me een beetje zorgen, maar dat komt omdat ik de konijnen vergelijk met de mijne...

Geplaatst:

In principe maakt het niet uit wat voor soort konijn het is, of het 'bastaardjes' zijn of niet, als je de ruggegraat duidelijk voelt, dan is die gewoon te mager.

Wat geven ze hem te eten.

Misschien dat het probleem wel ligt bij zijn tanden. Maar dan moeten ze haar laten nakijken maar kan begrijpen dat ze het misschien vervelend vinden als je constant over hun konijn aan het 'zeuren' bent.. Maar het kan wel veel uitsluiten, zo'n onderzoek.

Als het niet daaraan ligt kunnen ze haar extra bijvoeren met groente/fruit om wat dikker te worden.. Lijkt me niet prettig om met dit weer 'te weinig' vet te hebben.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .