FemkeS Geplaatst: 5 januari 2010 Geplaatst: 5 januari 2010 We blijven hier aan de gang... Nu lijkt Sprokkel ook niet helemaal gezond. Afgelopen vrijdag had Sprokkel opeens een erg nat oog (de vacht ervoor was helemaal nat en platgewalst) en een nat neusje met doorzichtig gelig vocht. Omdat hij verder vrolijk blijft en goed eet en keutelt heb ik besloten het even aan te kijken. Zondag was zijn oogje alweer normaal, maar hij heeft nu (dinsdag) nog steeds een nat neusje. Ik zit zelf te denken aan pasteurella, maar ik heb dit nog niet eerder bij hem gezien en ik zou niet weten waar hij het opgelopen moet hebben sinds hij bij mij is. Wat denken jullie? Kan dit vanzelf overgaan en zal ik het gewoon nog een paar daagjes aankijken (hij is nog steeds helemaal zichzelf kwa gedrag) of moet ik toch naar de DA voor antibiotica? En moet ik Moon dan ook laten behandelen?
FemkeS Geplaatst: 5 januari 2010 Auteur Geplaatst: 5 januari 2010 O ja, dat was ik vergeten te zeggen. Hij niest af en toe (ik hoor/zie het een paar keer per dag). Niet echt vaak dus, maar dat doet hij wel al een tijdje (paar maandjes).
YvonneH Geplaatst: 5 januari 2010 Geplaatst: 5 januari 2010 Ik zou zelf toch even langs gaan. Hier begon het ook met af en toe een niesje maar ze hebben nu toch chronisch snot. Beter maar geen risico nemen vind ik zelf.
FemkeS Geplaatst: 5 januari 2010 Auteur Geplaatst: 5 januari 2010 Ok, ik zet Sprokkel erbij op mijn vragenlijstje voor het telspreekuur van de DA vanmiddag, en zal dan een afspraak maken. Maar begrijp ik goed dat zoiets niet vanzelf over kan gaan? Konijnen kunnen niet zoiets als een verkoudheidje hebben dat vanzelf weer weggaat zoals bij ons?
heidi-77 Geplaatst: 5 januari 2010 Geplaatst: 5 januari 2010 Je kan beter naar de DA gaan om chronisch te voorkomen, een klein beetje toch kan al voldoende zijn. Ik zou de kans niet willen lopen.
FemkeS Geplaatst: 5 januari 2010 Auteur Geplaatst: 5 januari 2010 Ik zal straks om 16.00 bellen (mijn vragenlijstje ligt al klaar zodat ik niets vergeet). Misschien dat ik dan vanavond nog langs kan en dan neem ik Moon ook meteen mee, anders wordt het donderdag.
FemkeS Geplaatst: 5 januari 2010 Auteur Geplaatst: 5 januari 2010 Ok, ik heb voor morgenavond een afspraak staan. Het stomme is wel dat toen ik net thuis kwam Sprokkels neus weer droog was.... Zou het dan toch vanzelf overgegaan zijn??
Laura1984 Geplaatst: 5 januari 2010 Geplaatst: 5 januari 2010 Als een konijn snot heeft, hoeft hij niet altijd een natte neus te hebben, het kan met tijden erger of minder erg zijn. Hier had Nijn bijv. toen hij er bijna vanaf was, nog maar 1x per dag ofzo een natte neus. Het is wel heel belangrijk om naar de DA te gaan, snot is heel hardnekkig, als hij het echt heeft kun je er beter zo snel mogelijk bij zijn. Neem wel beide konijnen even mee (misschien was je dat al van plan?), het kan zijn dat ze beide behandeld moeten worden.
FemkeS Geplaatst: 6 januari 2010 Auteur Geplaatst: 6 januari 2010 Ik zal vanavond gewoon gaan, ook al voelt het wel een beetje alsof ik voor niets ga... Moon neem ik ook mee, omdat ze ook een beetje blijft sukkelen (ging gister natuurlijk ook weer goed). Het lijkt wel dat zodra ik een afspraak met de DA heb gemaakt ze spontaan besluiten beter te worden...
FemkeS Geplaatst: 6 januari 2010 Auteur Geplaatst: 6 januari 2010 Ik ben dus met Moon en Sprokkel naar de DA geweest. Sprokkels longen klonken schoon, maar de DA kon nog wel aan zijn oogjes en neusje zien dat het nog niet helemaal over was. Hij heeft voor de zekerheid een 5 daags antibiotica kuurtje meegekregen ook al lijkt hij niet echt last meer te hebben. Eenmaal thuis was hij toch wel van slag. Normaal heeft hij zijn avondmaaltje binnen 5 min op. Nu nam hij maar 1 hapje en ging in een hoekje van het hok zitten. Nu is hij gelukkig wel weer zijn bak leeg aan het eten. Geen idee waar dit opeens vandaan komt, maar hopelijk is het alleen omdat hij was van slag was van het bezoek en prikje ofzo. En tsja... Moon heeft nog steeds een volle bak. Hopelijk is die morgenvroeg leeg.
Aanbevolen berichten