B en W Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Hoi, even een vraagje, ik het 2 overactieve :mdr: jonge vlaamse voedsters, maar vanaf het moment dat ik ze heb niesen ze. Ik heb ze al verplaatst van de gang naar het kantoor, ivm evt tocht, ze hebben alleen een plasbak, hooi en een doos met dekentje, verder een ren van 4m2 op plavuize en ik denk dat het hier ong 20 graden is. Ik kan me haast niet voorstellen dat het stoffig is, ik stofzuig om de dag en veeg elke dag. De fokker zegt dat het waarschijnlijk toch door mijn hooi ofzo komt, of dat ze gewoon een koudje hebben, als ik wil mag ik ze ruilen, maar ten eerste ben ik nu wel aan het hechten en ten tweede denk ik niet dat vervanging een oplossing is. Iemand anders nog een idee. Verder zijn ze naar mijn idee super gezond!
heidi-77 Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Dat vroeg ik me ook af het natte neusje, hoe is de ademhaling van je konijnen?
Saf Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Anders kijk eens even hier: http://konijnen.nl/ziekten/pasteurella.htm Daar gaat mijn eerste gevoel naar toe.
B en W Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Geplaatst: 3 januari 2010 geen nat neusje, ook niet droog en 1 heeft met ademhalen soms een beetje gerommel.
B en W Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Geplaatst: 3 januari 2010 Er is geen snot te vinden ook geen vieze ogen, ze zijn erg levendig en goed op gewicht enzo.
heidi-77 Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Mijn konijn piept ook met de ademhaling, en niest soms, dit was volgens de DA toch pasteurella, al was er nog geen snot, mss niet onverstandig om even langs je DA te gaan.
B en W Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Geplaatst: 4 januari 2010 Ik neem even contact op met me fokker, waren dure konijnen en hij mag even de rekening gaan betalen dan
hyperpancake Geplaatst: 4 januari 2010 Geplaatst: 4 januari 2010 Kan natuurlijk ook dat het hooi wat stoffig is, dat ze daar van gaan niesen. Als ze goed eten, drinken, keutelen en alart zijn, zou ik het even aankijken. Als je het niet vertrouwt ga dan naar een DA
B en W Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Geplaatst: 4 januari 2010 even een berichtje naar de fokker: Hallo, de vlamen niesen nog steeds, heb al van alles geprobeert, de albina rommelt soms ook wat met de ademhaling. Ik heb zowel hooi van de paarden geprobeert als hooi van de dierenwinkel, verder zijn ze inmiddels zo goed als zindelijk en hebben dus alleen zaagsel in de plasbak. Ze staan tocht vrij in het kantoor in een ren van 4 m2 en stofzuig elke dag.... Ze slapen in een doos met handoeken.Ik ben toch wel bang dat het pasteurella is.Hoe gaat het met de andere vlamen? Even kijken hoe of wat...
B en W Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Geplaatst: 4 januari 2010 Fokker zegt breng maar terug, maar ben nu al aan ze gehecht wat zouden jullie doen?Volgens de DA zijn ze verkouden en de rest van het nest krijgt baytril de komende 5 dagen.Wel lullig dat ze me uit haarzelf niet even op de hoogte heeft gesteld...
Saf Geplaatst: 4 januari 2010 Geplaatst: 4 januari 2010 verkouden? een konijn? Pasteurella dus. baytril is ee nAB, en word dat ik ook vaker gegeven tegen pasteurella. En terugbrengen goh dat lijkt me erg moeilijk. Je bent al aan ze gehecht. Vreemde reactie van de fokker.
B en W Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Geplaatst: 4 januari 2010 Ze betaald nu me rekeing dus vind het best. Hoop dat ze snel beter zijn!
Saf Geplaatst: 4 januari 2010 Geplaatst: 4 januari 2010 Dat hoop ik ook! Mijn vlaamse ram heeft het net gehad en is er goed van opgeknapt. En wat zijn vlamen toch geweldige beesten!
B en W Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Geplaatst: 4 januari 2010 zou er zo een groep van nemen, maar dat is me iets te veel werk denk ik hahah
heidi-77 Geplaatst: 4 januari 2010 Geplaatst: 4 januari 2010 Goed dat je nu weet wat het is, zo zie je maar Pasteurella kan er ook al zijn als er nog geen snot is. Goed dat je zo alert bent!
Aanbevolen berichten