sheenashu Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Goedenavond,Mijn Franse Hangoor is errug in de rui.Het is alleen een beetje laat en echt heel veel!! Kam hem elke dag 2 keer maar als ik hem aai dan zit mijn hele hand onder de haartjes. Ik ben bang dat het niet alleen door de rui komt.Konijn is namelijk een beetje eenzaam (ben al op zoek naar een vriendje, maar hij is pas 2 weken geleden gecastreerd dus moet even wachten)Zou het kunnen dan hij zoveel haar verliest vanwege zijn eenzaamheid en ongelukkigheid?
_Danielle Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 2 weken na castratie mag een ram gekoppeld worden.Je hebt het over een vriendje, maar je bedoelt toch wel een vriendinnetje? Ik weet niet of hij daar daadwerkelijk veel hard van kan verliezen.. Maar ik weet wel dat het erg belangrijk is dat je je konijn goed in de gaten houdt. Zoveel haarverlies kan namelijk verstoppingen geven (aangezien ze zichzelf ook wassen).. Dus houd de keutels goed in de gaten (worden ze kleiner? zit er veel haar in de keutels?) en als 't konijn stopt of aanzienlijk mindert met eten en/of sloom en lusteloos wordt; direct naar de DA!
Mexflex Geplaatst: 4 januari 2010 Geplaatst: 4 januari 2010 Mijn konijn is ook erg aan het verharen momenteel. Ik ben er zelfs voor naar de DA geweest, maar het was echt verharen. Ik kam hem om de dag om zo toch het meeste haar eraf te halen, dat kan hij dan in ieder geval niet meer opeten. Het leuk is dat zijn poten al "klaar" zijn maar de rest nog niet.Kammen/borstelen kan je wellicht ook doen?.Verder inderdaad goed in de gaten houden dat hij goed blijft keutelen.
nathalie b Geplaatst: 4 januari 2010 Geplaatst: 4 januari 2010 Ollie is momenteel ook erg aan het verharen;niet echt de ondervacht maar meer de bovenvacht
Carino Geplaatst: 4 januari 2010 Geplaatst: 4 januari 2010 hhier zijn ze altijd wel beetje in de rui maar ik denk dat dat komt omdat het binnen konijnen zijn en naar 2 weken na de casteratie mag je al opzoek gaan naar een vriendinnetje om hem als nog te koppelen
kmimmie Geplaatst: 4 januari 2010 Geplaatst: 4 januari 2010 hier zijn ze ook een beetje in de rui, gelukkig nog niej zo heel erg
OnzeJos Geplaatst: 22 januari 2010 Geplaatst: 22 januari 2010 Ja, ik had hier een vraagje over. Jos zit altijd binnen en vroeg me af of het dan normaal is dat hij nu al in de rui is? Ik heb nog niets abnormaal aan hem gemerkt. Nog steeds heel speels en actief, goede keutels en goed eten...Kan er een andere reden zijn?
JoBoris76 Geplaatst: 22 januari 2010 Geplaatst: 22 januari 2010 Ja, ik had hier een vraagje over. Jos zit altijd binnen en vroeg me af of het dan normaal is dat hij nu al in de rui is? Ik heb nog niets abnormaal aan hem gemerkt. Nog steeds heel speels en actief, goede keutels en goed eten...Kan er een andere reden zijn? Binky hier verhaart ook vaak. :( Hij is nu bijna klaar en dan verwacht ik de volgende verharing weer.
nathaliekuh Geplaatst: 22 januari 2010 Geplaatst: 22 januari 2010 potter over het algemeen 2 keer per jaar. als hij in de zomer door de tuin heen gaat rennen dan is het meestal weer zover en als het richting winter is en hij wilt niet meer na buiten toe omdat het hem te koud is dan de volgende keer. ik kam hem dan meestal ook 1 keer per dag goed uit maar mijn vriend heeft dan zoiets arme konijn omdat hij vaak aan 1 kant al klaar is met verharen en de andere kant niet. ziet heel raar uit dan.
Aanbevolen berichten