Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Fay is nu inmiddels 22 weekjes oud. In het begin groeide ze wekelijks wel 200 gram. Daar ben ik blij mee, maar de afgelopen 5 weken is ze geen grammetje aan gekomen!

Kan het dat ze even een periode hebben van minder groeien?

Ze is een FH overigens en krijgt dagelijks een bakje SS (volwassen inhoud), Groenvoer (2 bladen andijvie, ong. 3 grote blaadjes witlof en een plakje winterpeen) Verder krijgt ze dagelijks een paar zonnebloempitjes. Uiteraard heeft ze onbeperkt hooi tot haar beschikking.

Dat groenvoer is langzaam opgebouwd overigens en is nu sinds een week of 6 tot dagelijks voer opgenomen. Verder ziet ze er goed uit en zijn haar keutels perfect. Daar ligt het dus niet aan. Wel merk ik dat het eten binnen no time opgegeten is.

Iemand een idee??

Geplaatst:

Het is normaal dat ze op het einde van de groei minder snel groeien. Het gaat geleidelijker en in plaats van groeien worden ze dan ook wat breeder. Ik zou me geen zorgen maken zolang ze een gezonde indruk maken.

Geplaatst:

Met een bakje bedoel ik dus 15 gram SS per volwassen lichaamsgewicht. Zoals wordt aanbevolen.

Einde van de groei lijkt me zeer onwaarschijnlijk.....ze is nog maar net 5 maanden. Ze weegt maar 2,8 kilo echt te weinig lijkt mij voor een rasechte FH. (en ja ik weet 100% zeker dat ze een echte FH is)

Iemand nog suggesties??

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .