skonijn Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Dag iedereen,Mijn konijn heeft elke winter een rood/oranje "iets" in de sneeuw. Vorig jaar zag ik dit ook in de sneeuw maar hij heeft er toen niets aan over gehouden. Het kan ook zijn dat dit gewoon heel het jaar door is maar dat ik het alleen zie als er sneeuw ligt omdat het anders gewoon in het zand verdwijnt.Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ze hebben er verder geen last van.Alvast bedankt,Sander
Saskia_ Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Toevallig zag ik hier net ook wat vlekjes in de sneeuw. Alleen hier is de kleur wat meer richting paars/aubergine/bordeauxrood, wat donkerder dus. Het zijn een paar spatjes en eventjes was ik bang dat één van de nijnen een wondje had, maar het is erg weinig en te donker voor bloed. Op de foto's bij jou lijkt het wel urine? (ook gezien de hoeveelheid) Ik wacht andere reacties even af
_Danielle Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Het zou verkleurde urine kunnen zijn. Voor bloed vind ik het te oranje-achtig, maar dat kan natuurlijk ook verkleurd zijn door de sneeuw. Heb je een ram of voedster? Zit het ook aan het geslachtsdeel?
skonijn Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Geplaatst: 3 januari 2010 Er zitten twee konijntjes in. Een ram en een voedster. De ram is gecastreerd. Ik ben net nog is gaan kijken maar zie op hun lichaam niet echt iets dat dezelfde kleur heeft als wat er in de sneeuw ligt.Ik kon ze wel niet echt goed bekijken langs onder want ze kunnen niet echt eenvoudig gepakt worden. Op hun buik was er allesinds niets te zien.Het is inderdaad eerder oranje dan rood.
_Danielle Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Ik zou het wel in de gaten houden.. Het kan urine zijn, maar als het bloed is, zal vermoedelijk de voedster dit verliezen, en da's geen goed teken.Als het lukt toch ook even proberen om de voedster van onderen te bekijken.Hoe oud is de voedster?
skonijn Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Geplaatst: 3 januari 2010 De exacte leeftijd weet ik niet. Ik heb ze gekregen van iemand anders die ze dan weer gekregen had van weer iemand anders.Ik denk toch minstens een 6 jaar. Ik zie wel dat die oranje schijn een beetje ter hoogte van het staartje van de voedster hangt. Maar dit kan natuurlijk ook zijn doordat ze er in is gaan zitten.Ik zal het verder int oog houden, nu ze heeft dit in elk geval al van vorig jaar, want toen in de winter zag ik het ook....Alvast bedankt voor jullie snelle reacties!!!Sander
_Danielle Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Ah minstens 6 jaar... Dat is wel de leeftijd waarop problemen met de baarmoeder op kunnen gaan spelen. Ze is niet gecastreerd he? Het zit ook aan haar staartje... Hm... Alhoewel het wel vrij veel is voor bloedverlies... Ik zou er op dit moment niet echt gerust op zijn... Ik zou je misschien toch aan willen raden om even bij een konijnkundige DA langs te gaan...
Caroline Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Zoveel bloed kan een springlevend konijn niet verliezen hoor Ik zou eerder zeggen een beetje minder wilg of worteltjes geven Maar als je echt zeker wil zijn , opscheppen en mee naar de DA.
_Danielle Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Alhoewel het wel vrij veel is voor bloedverlies... Ja, dat dacht ik dus ook... :he: Het is natuurlijk sowieso in de sneeuw gevallen, dus 'loopt het al uit', zeg maar.. Ik zou het zeker in de gaten blijven houden..
Chani Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 heeft ze wortel gegeten trouwens?want in dat geval kun je er denk ik wel vrij zeker van zijn dat het urine is....
Lies86 Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Het ziet eruit zoals hier de urine eruit ziet!Hij is gewoon zijn terretiorium aan het afbakenen. Veel plassen en sproeien hoort daarbij! Door de sneeuw zijn ze hun vertrouwde luchtjes kwijt en dus doet hij het net zolang tot hij het weer ruikt!
max Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Het ziet eruit zoals hier de urine eruit ziet!Hij is gewoon zijn terretiorium aan het afbakenen. Veel plassen en sproeien hoort daarbij! Door de sneeuw zijn ze hun vertrouwde luchtjes kwijt en dus doet hij het net zolang tot hij het weer ruikt! dit lijkt mij ook het geval... die sneeuw is vreemd , dusss volplassen maar.. dan ruikt het weer lekker naar hun eigen vertrouwde luchtje...
skonijn Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Geplaatst: 3 januari 2010 gelukkig maar Ze hebben de laatste weken alleen van die hardere brokjes van de winkel samen met hooi en af en toe wat brood.Van groenten zijn ze niet echt gek hier
Aanbevolen berichten