Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er is iets aan de hand met mijn fransje Bruno. Vanochtend kwam ik de keuken in en het leek of hij schrok (hij rende ineens weg onder te tafel), dit kon ik maar van veraf zien..En ik weet niet of het daardoor komt, maar vanaf toen trekt hij met zijn achterpootje..Hij loopt bijna niet, maar het is nu wel pas 30 minuten geleden dat ik het gezien heb..Hij eet wel gewoon, is hij nu ook aan het doen..

Ik maak me behoorlijk zorgen om zijn pootje..weet iemand wat dit kan zijn?

Alvast super bedankt!

Femke en Bruno

Geplaatst:

Ik zou hem even proberne op te pakken en te kijken naar zijn pootje.

Voorzichtig want misschien is het pootje wel gebroken ofzo.

Maar het kan ook zin dat er wat onder zijn pootje zit.

En als je niets kunt zien even langs de DA!

Geplaatst:

Ik heb Bruno net opgepakt om te kijken of er iets onder zijn pootje zat, maar ik kan niets zien..Ik heb ook overal gevoeld, maar ik voel niets vreemd en hij reageert er ook niet op..Ik mag overal aankomen..Dit baart me eigenlijk wel erg zorgen! :(

Hij eet wel, keutelt ook goed..Hij was net ook aan het drinken (nog niet zo heel veel, maar hij heeft in ieder geval iets gehad).

Het lijkt net of hij het niet echt voelt..dus ik hoop echt niet dat het verlamd is of zo!!!

Ik hoop zo dat het dadelijk gewoon ineens over is..Mocht het morgenochtend niet over zijn, ga ik direct naar de dierenarts! En als hij vanavond ineens wel tekenen van pijn laat zien, vlieg ik als een speer naar de dierenarts! Ik heb hem nog maar zo kort (2weken), maar kan nu echt al niet meer zonder hem!!

Geplaatst:

Hij steunt geloof ik niet op zijn pootje, soms verplaatst hij zich wel, maar hij sleept het pootje een soort van mee..

Ik heb hem net zijn eten gegeven en hij zit volop te smikkelen! Dus dat is gelukkig goed! Wel drinkt hij erg weinig..hij heeft misschien maar een paar mililiter gedronken (terwijl hij normaal bijna een hele drinkfles van 500ml opdrinkt..)

Keutelen doet hij ook nog steeds!

Ik moet denk ik inderdaad maar even afwachten en dan kijk ik morgenochtend verder!

Geplaatst:

Als hij zijn pootje echt meesleept zou ik een afspraak maken bij de DA;misschien is het verdraaid of uit de kom of gebroken maar wel vreemd dan dat hij gewoon blijft eten.......lijkt me toch pijn doen...

Geplaatst:

Zou indd ook even naar de DA gaan, die kan er toch wat beter naar kijken.

Zou wel in de gaten houden of ie goed eet en drinkt, en als ie niet zo goed wil drinken misschien even een lepeltje drinken voor zn neus houden, of via een spuitje bijv.

Geplaatst:

Heeft hij veel (natte) groenten op? Of andijvie, selderij en dat soort dingen?

Want als mijn konijn dat eet drinkt hij ook minder hoor.

Ik denk doordat er in die groentes vanzichzelf al meer vocht zit.

Dan hoeft hij dus m inder bij te drinken!

Geplaatst:

Ik zo absoluut naar de DA gaan, zo snel mogelijk. Hij kan gemakkelijk meer schade toedoen als hij hier te lang mee doorloopt.

Houd in de gaten of hij blijft eten en geef veel vochtrijke groentes(waar hij natuurlijk aan is gewend..).

Geplaatst:

Ik heb recent nog contact gehad met de DA om een mogelijke breuk te bespreken.

Hier werd er toen nog wel op gesteund en bleek het uiteindelijk om een verstuiking te gaan.

Wat je nu moet doen (zeker tot je naar een DA kan) is hem zo klein mogelijk oplsuiten zodat hij indien er een letsel is, het niet erger maakt.

Bij een breuk ik het wel belangrijk om er snel bij te zijn. Dus ik zou ten laatste morgen echt naar de DA gaan.

Succes!

Geplaatst:

dankje voor de tip om hem water te geven met een lepel, hij heeft net in ieder geval 3-4 eetlepels gedronken!

Hij heeft vandaag wel nog witlof gehad, dus daar heeft hij ook wel wat vocht uit inderdaad..

Ik heb er geen filmpje van, hij loopt namelijk haast niet meer..ik zal proberen wanneer hij misschien toch nog wat rond huppelt/beweegt een filmpje te maken..

Ik kan wel een foto maken maar aan het pootje zelf zie je niets..dat vind ik ook wel vreemd..Hij heeft het pootje de hele tijd naast zich liggen, zeg maar naar voren gestrekt richting zijn hoofdje..

Geplaatst: (aangepast)

dat is wel vreemd. misschien zou je van de stand van zn pootje een foto kunne maken? als je hem toch nog wilt laten lopen (om het nogmaals te beoordelen of voor een filmpje) zou je hem misschien wat kunnen lokken met iets lekkers.

Om hem makkelijker te laten drinken zou je kunnen proberen om hem een bakje met water te geven (omdat hij wel vane lepel drinkt)

aangepast door wupsie
Geplaatst:
Ik heb recent nog contact gehad met de DA om een mogelijke breuk te bespreken.

Hier werd er toen nog wel op gesteund en bleek het uiteindelijk om een verstuiking te gaan.

Wat je nu moet doen (zeker tot je naar een DA kan) is hem zo klein mogelijk oplsuiten zodat hij indien er een letsel is, het niet erger maakt.

Bij een breuk ik het wel belangrijk om er snel bij te zijn. Dus ik zou ten laatste morgen echt naar de DA gaan.

Succes!

ik sluit me hier helemaal bij aan... mijn floortje heeft het een aantal maanden geleden ook gehad...schrok van iets en rende heel onhandig haar trappetje op.. gebruikte het pootje niet, maar leek geen pijn te hebben en at ook gewoon... ik heb toen direct de da gebeld en kreeg pijnstilling in de vorm van zoete druppels mee en moest haar in een veiligere, kleine omgeving tot rust laten komen.. na 3 dagen was het helemaal over...

dus.. zou gewoon zo snel mogelijk naar de da gaan en checken!

succes!

Geplaatst:

Ik ben net bij de dierenarts geweest..Hij had zijn knietje uit de kom :( Er was in ieder geval niets gebroken..De DA voelde dat de knie heel snel in en uit de kom schoof..De DA denkt dat zijn kniebanden gescheurd of uitgerekt zijn en dat het daarom zo snel eruit schiet..Bruno moet nu rusten en we moeten kijken of het weer beter gaat na een paar dagen..Woensdag moet ik terug bellen en dan hoor ik meer..Mocht het met rusten niet over gaan, dan zou een operatie wellicht nodig zijn..Iets wat ik natuurlijk niet hoop! Ik hoop dat het nu met een paar dagen beter gaat!

Geplaatst:

Zoiets dacht ik al.. Mijn Bugs heeft het ook maar omdat ik die maar pas heb, denk ik dat hij daar al veel langer mee rond loopt. Ook mijn DA zou eventueel een operatie aanraden maar hier zitten wel risico's aan.

Mijn Bugs loopt er gewoon goed mee, hij heeft er geen last van maar sleept hem ook een beetje mee en als hij ligt, dan ligt ook zijn poot wijdbeens. Maar hij red zich prima zo.

En stel dat je hem laat opereren is de kans groot dat hij zijn poot weer kapot schopt omdat ze niet stil blijven zitten en de poot laten rusten.

Ik twijfel in ieder geval nog of ik hem laat opereren. Hij heeft ook nog wat andere problemen waardoor hij sowieso niet onder narcose mag. Dus het zou in ieder geval nog moeten wachten tot hij 100% gezond is.

Ik ben bang dat het herstel gewoon lang gaat duren omdat ze het weer kapot kunnen maken maar het kan ook gewoon in 1 keer goed gaan.

Ik zou hier heel goed over nadenken en als jou DA zegt dat 'als je je konijn zo houdt, dan is de kans heel groot dat het in 1 keer slaag' dan zou ik het gewoon doen..

Maar het kan ook nog zijn dat het uit zichzelf hersteld.

1 van onze Franse Bulldogjes had het ook maar dat is vanzelf weer goed gekomen. Sindsdien strekt zij haar poot sochtends even goed voordat ze gaat rennen e.d. En ze heeft er verder geen last meer van gehad.

Geplaatst:

Dankjewel allemaal!

Ik hoop ook echt dat een operatie niet nodig is!

We hebben gisteren allemaal tapijttegels gekocht, onze vloer was namelijk een beetje glad en hierdoor zou weer gemakkelijk het knietje uit de kom kunnen gaan. Dus nu kan hij in ieder geval zeker niet meer uitglijden!

Ik heb niet echt het idee dat het nu beter met hem gaat..Hij loopt wel kleine stukjes, maar voornamelijk ligt hij. Maar voorheen was het ook al een echt lui konijn, dus het is moeilijk om te zeggen of hij dit doet door pijn of dat hij het gewoon lekker vindt..

Ik vind het wel echt ontzettend sneu voor hem, iedere keer als ik naar hem kijk heb ik met hem te doen. Als hij bijvoorbeeld in zijn plasbak zit, heeft hij moeite met eruit komen, omdat dat ene pootje hem in de weg zit..

Ook zie ik aan zijn achterpoten dat hij ze niet schoon kan houden, dit doet natuurlijk te veel pijn om erop te steunen en ze omhoog te houden..Zou ik zelf de achterpootje schoon moeten maken of is dit niet nodig? Ik wil hem namelijk eigenlijk zo weinig mogelijk lastigvallen..

Hij laat zich gelukkig wel nog steeds lekker aaien en vertroetelen, eten/drinken en keutelen doet hij ook!

Als iemand verder nog tips heeft hoe ik nu het beste met hem om kan gaan hoor ik ze graag!

Groetjes Femke

Geplaatst:

Jeetje da's echt niet fijn.

Goed dat je meteen naar de DA bent gegaan en ook dat je tapijttegels voor hem hebt neergelegd. Het lijkt me niet zo raar dat hij weinig loopt. Hij moest toch ook rust hebben van de DA? Zoiets groeit natuurlijk ook niet 1 2 3 aan elkaar. Ik heb ooit een konijn gehad wat haar bekken had gebroken, en ze heeft 6 weken lang kooiarrest gehad, maar daarna was het wel weer goed aan elkaar gegroeigd. Ik dacht dat ze die 6 weken helemaal wilt zou worden in haar kooi, maar dat viel ontzettend mee. Ze weten dan zelf dus ook dat ze niet zoveel moeten lopen.

Over zijn vieze pootjes. Je hebt vies en vies... Ik zou er vanaf blijven tenzij er echt plakaten poep ofzo onder zitten.

Veel strekte en hopelijk geneest het snel en hoeft hij niet geopereerd te worden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .