Phiepje Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Hoi ik ben nieuw op de site. Er is iets waarop ik graag reacties zou willen ontvangen, namelijk: ik help op de kinderboerderij en daar zijn door een groep jongeren alle konijnen los gelaten. Daardoor hebben we nu een nestje met een konijn dat veel te jong is om een nest te krijgen en heeft ze denk ik ook de symptomen van snot maar dat weet ik niet zeker. Het probleem is dat ik niet bevoegd ben om met het konijn naar de dierenarts te gaan en ook niet om de jongen bij haar weg te halen, WAT MOET IK DOEN!!!!!!!!
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Ja wat kan je doen als je niks mag......
Petradhd Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Zorgen dat iemand die wel bevoegd is met het konijn naar de dierenarts gaat
Bunny06 Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Ja, gewoon overleggen met iemand die wel wat kan en ik zou niet de jongen weg halen.. Is voor de 'moeder' ook erg traumatisch... Ik zou het gewoon aanzien voor 8wk en in tussentijd proberen te kijken of je mensen vind die graag een konijntje willen. Ik zou hem ook gewoon zoveel mogelijk met rust laten. Dat ze losgelaten is zal al een heleboel stress zijn voor haar en dan ook nog door vreemden opgepakt en ze zit nu in een onbekende omgeving.. Het kan best zijn dat ze haar jonkies afstoot door alle stress.
Phiepje Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Geplaatst: 3 januari 2010 Maar wat als de jonkies het gaan overnemen?Is het niet veel gevaarlijker voor hun?
Petradhd Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Snot is zeer besmettelijk maar als je de jongen nu weghaalt bij de moeder doe je veel meer kwaad dan goed. Het beste is nu gewoon dat er een dierenarts naar de dieren kijkt, eentje met verstand van konijnen. En als het inderdaad snot is dan kunnen de jongen NIET zomaar verkocht worden, het zou wel heel erg zijn als die mensen dan al konijnen hebben en die konijnen worden aangestoken...
Aanbevolen berichten