Bobby <3 Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Heey, Mijn lieve bobby heeft iets aan zijn oog en ik weet niet wat het is... Eerst had hij alleen een maanoog ofzoiets in ieder geval een wit oog,Dat ging goed en er was niets verder aan de hand. Maar sinds een tijdje keek ik naar hem en nu heeft hij bloed in zijn oog en dat is ook alleen maar erger geworden :'(Zijn witte oog is nu geel geworden en het bloed wordt steeds erger... Hij krijgt elke dag water en eten , en iedere week maak ik zijn hok schoon Dus wie kan me helpen??
Laura1984 Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Ik zou er mee naar een konijnkundige dierenarts gaan, dan weet je wat er met hem aan de hand is en kan het (zo nodig) op de juiste manier behandeld worden, voordat het nog erger wordt...
doortjepingu Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Ik zou zo snel mogelijk een afspraak met de DA maken!(dierenarts)groetjes ik:)STERKTE!
ZaZa Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 (aangepast) Wie jou kan helpen ? Wat dacht je van de dierenarts.................. Hoe goed je ook voor je dier zorgt..Als ze echt iets mankeren moet je er mee naar de dierenarts..Dit is zo'n moment..Goed voor je konijn zorgen betekent dat je op tijd met hem naar de dierenarts gaat..Op tijd ben je niet, je had eigenlijk al meteen moeten gaan toen je iets opviel aan het oogje...Maar het is wel belangrijk dat je NU gaat. Dus kijk je mama lief aan..laat haar deze berichten lezen en hopla..richting dierenarts voor het echt te laat is.. Als je geen dierenarts weet hebben wij een hele lijst voor je:http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html 29 december 2009 aangepast door ZaZa
Bobby <3 Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Geplaatst: 29 december 2009 Toen ik zag dat zijn oogje wit werd ben ik ook gegaan, alleen zei ze dat ik het even moest laten en aankijken... Ik ga z.s.m een goede konijnkundige zoeken die me kan helpen.
ZaZa Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Belangrijk dus om weer heen te gaan.. Ik heb niet zo veel verstand van oogziektes, maar het zou 'grauwe staar' kunnen zijn.Toevallig gister iets over gezien op tv.Als dat uitbreekt (bloed) dan schijnt dat echt hƩƩl erg pijnlijk te zijn voor je konijntje.. Nogmaals..misschien Ʃn hopelijk is het iets heel anders...maar dat moet toch echt een dierenarts beoordelen, dus verstandig dat jullie weer met hem heen gaan !
Britt Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 ik ben benieuwd, laat je het ons weten ?
Chani Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 geel oogwit duidt vaak op problemen met de lever, maar alleen de DA kan dat goed onderzoeken en beoordelen. Dus snel gaan hoor!
Bunny06 Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 Geel oog of geel slijmvlies? Als het de lever is dan worden de slijmvliezen geel.. Dacht het oog zelf niet.. Misschien een glasvochtbloeding?
Chani Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 ja hoor, het oogwit zelf wordt ook geel. maar je moet gewoon echt naar een DA gaan als je konijntje bloed in zijn oog heeft.
Chani Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 trouwens, van een bloeduitstorting kan het oogwit ook geel kleuren, maar dan moet die bloeduitstorting er al een paar dagen zitten.
Aanbevolen berichten