Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Boris mijn vlaamse reus heeft last van zijn zolen. Nou heb ik al het een en ander gelezen. Hij moet zacht zitten en niet op een harde ondergrond lopen. Hij heeft hier een hele tuin tot zijn beschikking, half steen half tuin. Nou zit hij denk ik al 3/4 maanden in zijn hok op veel stro en hooi. Nou hebben we hier zelf sokjes voor zijn achterpoten gemaakt zodat hij uit zijn hok kan. Nou heeft hij sinds 2 weken het ook op zijn voorpoten. Ik heb geen idee hoe dit kan komen want hij is nog geen een keer zijn hok uit geweest om te lopen. Wie weet wat ik het beste hier aan kan doen of bescherming kan bieden aan de wonden.

Op de fotos zie je hem, hij laat zich makkelijk inzalven. Ik heb de zalf op internet besteld, Paw Wax, nadat ik dat heb gebruikt is het iets minder geworden en lijken zijn wonden langzaam aan de zijkanten te helen. In zijn hok doet hij echter zelf iets met het midden van de wonden en bloed het weer. Zat laatst zelfs bloed op zijn neus.

afbeelding080.jpg

afbeelding082.jpg

afbeelding085.jpg

Mijn idee was om hem van de lente te laten castreren, een vriendin voor hem nemen en ze dan samen los in de tuin laten. Ik ben bang dat het niet gaat lukken.

Geplaatst:

Sore Hocks heet dit, als ik me niet vergis. Vaseline op de pootjes schijnt te helpen. Er is laatst een heel topic over geweest. Je kunt de zoekfunctie even gebruiken, ik denk dat je dan ook veel info vind.

Geplaatst:
Sore Hocks heet dit, als ik me niet vergis. Vaseline op de pootjes schijnt te helpen. Er is laatst een heel topic over geweest. Je kunt de zoekfunctie even gebruiken, ik denk dat je dan ook veel info vind.

Paw Wax schijnt ook heel goed te helpen, Zwarte Panter heeft er laatst nog een topic over gemaakt dat hier te vinden is:

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/25113-info-middel-voor-sore-hocks-pododermatitis.html

Geplaatst:

Ik dacht dat vaseline juist niet zo goed werkte omdat het de wond zacht maakt?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .