Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een paar weken heeft Bailey op en af dat hij zijn biks niet wil eten. Het begint dan met langzamer eten.. en dan eet hij 2 of 3 bixjes en steeds minder tot hij geen bix meer wil eten.. dan geef ik hem groenten en veel hooi en probeer ik hem zo'n brokje van een konijnenkoekje te geven die ook best hard is om te checken of het echt daaraan ligt..en dat eet hij gewoon lekker op.. en dan gaat het weer een week goed en begint hij weer te eten..en dan denk ik..nou als hij echt haakjes heeft dan eet hij continue geen bix meer toch? 1 dag voor de kerst had hij ineens een traanoogje.. ik heb het gedept met afgekoelt gekookt water.. en nu ziet het er al stukken beter uit..maar nu lijkt het of zijn ander oogje wat kleiner is..net wilde hij ineens wel biks eten..en best veel voor zijn doen..alleen dat andere oogje had hij helemaal dichtgeknepen.. wat kan dit toch zijn? Hij is verder vrolijk, gisteren maakte hij binkies en zo enthousiast heb ik hem nog nooit zien doen nu nog steeds.. en er is niks mis met zijn eetlust.. en nu eet hij gewoon zijn bix.. ik hou het wel in de gaten hoor en als hij niet meer eet en drinkt enzo dan ga ik gelijk naar de da.. maar kan het dat als een konijn haakjes heeft dat hij een tijd niet bix wil eten en ineens wel weer?

Geplaatst: (aangepast)

Bij Ollie is begin dit jaar ook zo de problemen met zijn gebit tot uiting gekomen.De ene dag wel zijn bakje leeg ,de andere dag half dag later weer helemaal.......Het kieskeurig met groente kregen we daarna.Worteltje laten liggen,andijvie werd niet meer gegeten alleen als ik het klein sneed wilde meneer het nog eten.Mijn toenmalige DA vond het wel komisch:een konijn die geen worteltjes eet!Moest toen met Buddy naar Utrecht en Ollie ook maar meegenomen......Drs de Boer kon het al in 1 oogopslag zien......

Zijn gebit bleek schreef afgesleten te zijn...Zelfs de snijtanden waren schuin afgesleten.....zou het toch even laten kontoleren bij de DA als ik jouw was.Is het niks dan weet je dat ook zeker.

aangepast door nathalie b
Geplaatst:

Nog niet zo heel lang geleden hadden ze met zo'n apparaat zijn kiesjes gecheckt..maar ze gaf ook toe dat ze niet alles goed kon zien. Alleen toen had Bailey last van zijn maagje. Nu vraag ik me af of ze ook een foto kunnen maken van zijn gebit zonder hem onder narcose te brengen om te kijken of het wel zo is..want met dat apparaatje zien ze niet alles..

Geplaatst:

Nou goed nieuws.. zijn oogjes zien er weer bijna zo goed als gezond uit. Hij eet nu al weer 3 dagen gewoon lekker zijn biks. Hij is nog steeds vrolijk en nieuwsgierig en eet ook goed groenvoer en hooi.. dus ik zie het even aan. Als hij weer last krijgt er van dan ga ik ermee naar de da. Blijf het apart vinden.. als hij haakjes heeft dan kan dat toch niet zo maar over gaan en vervolgens na 2 weken ofzo weer opspelen? Vreemd..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .