hanna1 Geplaatst: 27 december 2009 Geplaatst: 27 december 2009 Het konijntje van een kennis van mij heeft vermoedelijk syfyllis. Het konijntje (nog geen jaar oud) heeft flinke korsten op haar neus. Ze zien er precies zo uit als op foto's die ik hier op het forum heb gezien. Het baasje denkt zelf dat het een kwestie van verminderde weerstand is en het vanzelf weer over gaat. Heeft hier iemand daar ervaring mee? Groetjes Hanna
Sherrifke Geplaatst: 27 december 2009 Geplaatst: 27 december 2009 Nee dat gaat niet vanzelf over. Ik zou heel snel een afspraak maken met een konijnkundige dieren arts om een behandel plan te starten.. Maar ook om alle andere mogelijkheden uit te sluiten..
Ingrid M Geplaatst: 27 december 2009 Geplaatst: 27 december 2009 Syfyllis gaat niet vanzelf over, mijn knabbel heeft dit ook gehad maar dan alleen een gezwollen plassertje. Dit is opgelost bij de dierenarts met een sessie van (ik meen) 2 of 3 spuiten. Daarna had hij nergens last meer van.Dus naar de dierenarts gaan lijkt mij een zeer slimme zet. Het gaat niet over als de weerstand van het konijn weer goed is.
hanna1 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Geplaatst: 27 december 2009 Ze zijn er al eens mee bij een gewone dierenarts geweest, die heeft die rare korst eraf gehaald en een zalfje gegeven. Die kwam gewoon weer terug. Ze hebben zelf syfyllis bedacht. Hanna
Sherrifke Geplaatst: 27 december 2009 Geplaatst: 27 december 2009 Weet je waar en welke dieren arts dit was?
Ingrid M Geplaatst: 27 december 2009 Geplaatst: 27 december 2009 Het lijkt mij dat een dierenarts bedenkt wat het konijn mankeerd........ Mensen die niet gestudeerd hebben lijken me niet geschikt voor het bepalen van wat het konijn heeft.....
kaatje-kim Geplaatst: 27 december 2009 Geplaatst: 27 december 2009 Als het syfillis is dan zal het behandeld worden met een penicilline injectie, om de dag (dat was bij mijn konijn een aantal jaren geleden).Dus je moet er wel mee naar de dierenarts.
Sherrifke Geplaatst: 27 december 2009 Geplaatst: 27 december 2009 Hier is een lijst met konijnkundige dieren artsen: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html Misschien zit er eentje bij jullie in de omgeving en is het een aanrader om daar langs te gaan met het konijntje.. Heel veel succes, hou ons op de hoogte
hanna1 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Geplaatst: 27 december 2009 Weet je waar en welke dieren arts dit was?Niet eentje van jullie lijst, daar ben ik met mijn eigen konijnen wel geweest, maar dit is dus niet mijn konijn. Gaat het konijntje hier uiteindelijk aan dood? Hanna
Sherrifke Geplaatst: 27 december 2009 Geplaatst: 27 december 2009 Ik ben een beetje bang om hier een ja of een nee neer te zetten.. Het beestje heeft een dieren arts nodig en medicatie... ongeacht het antwoord
kaatje-kim Geplaatst: 27 december 2009 Geplaatst: 27 december 2009 Als het konijn niet naar de dierenarts gaat kan het zijn dat hij/zij ook korstjes aan de plasser gaat krijgen (dat lijkt me geen prettig gevoel als die moet plassen....). Dus niet te lang wachten met naar de dierenarts gaan.
hanna1 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Geplaatst: 27 december 2009 Je durft geen ja te zeggen, maar ook geen nee, dat zegt eigenlijk al genoeg. Ik ga het snel bij ze aankaarten. Bedankt voor jullie snelle reacties.
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 december 2009 Geplaatst: 28 december 2009 Bij verwaarlozing van deze ziekte treed de dood inderdaad eerder in.....Hier kan ik heel kort en duidelijk in zijn....Het is tevens heel besmettelijk dus was goed je handen.Het kan ook via de slijm vliesen neus neus contact worden doorgegeven.
Petradhd Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Even ter verduidelijking van Cindy's antwoord: het is zeer besmettelijk voor konijnen. Wellicht zou iemand kunnen denken dat je als mens ook syfilis kunt krijgen van een konijn maar dat is een andere bacterie. Deze bacterie is ongevaarlijk voor mensen maar je kunt het vrij makkelijk overbrengen op je eigen konijnen.
doortjepingu Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Een afspraak met de DA lijkt mij het beste. Hij weet meestal goeie raad.
Britt Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Ziet de snuit er zo uit :het begint zo en eindigt zo : Enzo was het snuitje toen ze beter was :
hanna1 Geplaatst: 17 januari 2010 Auteur Geplaatst: 17 januari 2010 Misschien zit er eentje bij jullie in de omgeving en is het een aanrader om daar langs te gaan met het konijntje.. Heel veel succes, hou ons op de hoogte Ik wil je nog even een berichtje sturen. Het konijntje is inmiddels behandeld en het gaat goed!
Aanbevolen berichten