EdithenMilo Geplaatst: 25 december 2009 Geplaatst: 25 december 2009 Milo plast sinds gister avond erg donker.ik heb hem gister sla en bics en wilgentak gegeven
Saf Geplaatst: 25 december 2009 Geplaatst: 25 december 2009 de urine van een konijn kan varie-eren van bijna doorzichtig tot heel donker rood zonder dat het ernstig is. Zit er geen bloed bij?
Lies86 Geplaatst: 26 december 2009 Geplaatst: 26 december 2009 Sla is niet zo heel goed voor een konijn he, wist je dat?Maar dat zou niets met de plas maar meer met de poep te maken moeten hebben hoor trouwens!
Bunny06 Geplaatst: 26 december 2009 Geplaatst: 26 december 2009 Bij sommige konijnen is dat rode toch een bepaald stofje wat ze afgeven? Maar dat zie je vaak dan onderin de plashoekje.. Als het echt bloed is moet je naar de DA want dat is uiteraard niet goed..
EdithenMilo Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Geplaatst: 29 december 2009 Ik geef hem redelijk veel sla. Ik zal dat eens gaan minderen.Hij heeft afgelopen 3 dagen weer normaal geplast, maar nu is het helaas weer donker.Ik twijfel of het bloed is . Lijkt me niet, maar is wel erg rood/ donkerbruin hoor.
Suzimoo Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Bij mij is het soms ook echt oranje rood.. ik denk dat het van de wilgen is, die heb ik nu al een poosje niet meer gegeven en ik zie ook geen rare plasjes meer.
EdithenMilo Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Geplaatst: 29 december 2009 Gelukkig , ik denk het namelijk ook.ik had gister wilgenak gegeven. Die vind hij heerlijk. en nu plast hij dus weer rood
Simoon_X Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 dan komt het denk ik door de wilgentak.
Britt Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 krijgt je konijn wortel?dan kan het de kleurstof zijn, hebben wij ook gehad, niks ernstigs !je kunt het laten onderzoeken voor de zekerheid, is niet duur !
JenniferJennifer Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Mijn konijnen hebben ook vaak rode plas en ik heb zo het idee dat het misschien wel komt van de andijvie. Maar hormonen kunnen ook deze verschillende kleuren plas veroorzaken.
EdithenMilo Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Geplaatst: 29 december 2009 krijgt je konijn wortel?dan kan het de kleurstof zijn, hebben wij ook gehad, niks ernstigs !je kunt het laten onderzoeken voor de zekerheid, is niet duur !ja, hij krijgt ongeveer om de dag een stukje van ong.5cm wortel
Aanbevolen berichten