Duitse hangoor Geplaatst: 24 december 2009 Geplaatst: 24 december 2009 weet iemand nog meer virussen dan myxomatose en VHS bij konijnen? ik moet dit hebben voor een school opdracht.
bunny ranch chanty Geplaatst: 25 december 2009 Geplaatst: 25 december 2009 Welkom op dit leuke konijnen forum wie ben jij? Als ik vragen mag?
Duitse hangoor Geplaatst: 26 december 2009 Auteur Geplaatst: 26 december 2009 ik ben nieuw op het forum en heb thuis een Duitse hangoor en doe de opleiding dierverzorging
Duitse hangoor Geplaatst: 26 december 2009 Auteur Geplaatst: 26 december 2009 maar ik wil nog een virus weten bij konijnen
desi Geplaatst: 26 december 2009 Geplaatst: 26 december 2009 snot?coccidose?E cuniculli?Ik heb geen idee of dit virussen zijn maar deze ziekten ken ik iig van hier:yes:
Petradhd Geplaatst: 26 december 2009 Geplaatst: 26 december 2009 coccidiose wordt niet veroorzaakt door een virus maar door een parasiet, en E. Cuniculi is ook een parasiet. Snot wordt veroorzaakt door een bacterie volgens mij.Even zoeken leverde een herpesvirus op, Herpersvirus cuniculi. Verder weet ik het ook niet welke virussen er nog meer zijn bij konijnen.
lianne Geplaatst: 26 december 2009 Geplaatst: 26 december 2009 snot?coccidose?E cuniculli?Ik heb geen idee of dit virussen zijn maar deze ziekten ken ik iig van hier:yes:Snot > pasteurella, gram-negatieve bacterie. Coccidiose > parasietE. Cuniculi > parasietWat ik tot nu toe op medirabbit wel ben tegengekomen aan virussen is herpes en het shope papilloma virus.
desi Geplaatst: 26 december 2009 Geplaatst: 26 december 2009 Snot > pasteurella, gram-negatieve bacterie. Coccidiose > parasietE. Cuniculi > parasiet Wat ik tot nu toe op medirabbit wel ben tegengekomen aan virussen is herpes en het shope papilloma virus. OK, ik had beter niet kunnen antwoorden hehehe, heb er gelukkig onder gezet dat ik het niet wist:whistle2::mdr:
zwarte panter Geplaatst: 26 december 2009 Geplaatst: 26 december 2009 (aangepast) Naast herpes cuniculi is herpes sylvilagus ook nog een herpesvirus dat bij konijnen voorkomt. Dat zijn (voor zover ik weet) ook de enige 2 die echt bij konijnen voorkomen. Daarnaast zijn er ook nog het Shope fibroma virus en het Shope papilloma virus. 26 december 2009 aangepast door zwarte panter
zwarte panter Geplaatst: 26 december 2009 Geplaatst: 26 december 2009 En dan zijn er nog wel een hoop virussen die staan opgetekend dat ze mogelijk ook bij konijnen kunnen voorkomen.oa. het parvovirus en het rotavirus.
Duitse hangoor Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Geplaatst: 28 december 2009 coccidiose wordt niet veroorzaakt door een virus maar door een parasiet, en E. Cuniculi is ook een parasiet. Snot wordt veroorzaakt door een bacterie volgens mij. Even zoeken leverde een herpesvirus op, Herpersvirus cuniculi. Verder weet ik het ook niet welke virussen er nog meer zijn bij konijnen. dank je
Aanbevolen berichten