XxpipjexX Geplaatst: 24 december 2009 Geplaatst: 24 december 2009 Heej,Pip schud de hele tijd met zijn horen, als ik er ook aan zit voelen ze helemaal stijf en hij heeft ze ook de hele tijd naar beneden. Ik heb in zijn oren gekeken en die zijn verder schoon.Hij krabt ook steeds achter zijn oren.Weet iemand wat ik kan doen??Doegiess
Roos1995 Geplaatst: 24 december 2009 Geplaatst: 24 december 2009 Als hij er echt steeds aan krabt zou het oormijt ofzo kunnen zijn ja.
Saf Geplaatst: 26 december 2009 Geplaatst: 26 december 2009 Ik zou ermee naar de DA gaan. klinkt niet erg goed en klinkt als oormijt. Hoe zien de binnenkanten van zijn oren eruit?
XxpipjexX Geplaatst: 26 december 2009 Auteur Geplaatst: 26 december 2009 Helemaal schoon, als ik er een beetje achter kriebel, voelt het helemaal stijf en hij gaat steeds met zijn hoofd schudden.
Saf Geplaatst: 26 december 2009 Geplaatst: 26 december 2009 Naar de dierenarts. Je Pip heeft pijn aan zijn oren dat kan niet goed zijn.
Joseeke Geplaatst: 27 december 2009 Geplaatst: 27 december 2009 Heel goed!Zoals je de symptomen beschrijft heeft hij idd oormijt.
zwarte panter Geplaatst: 27 december 2009 Geplaatst: 27 december 2009 Waarom 2 topics?http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/31733-oormijt.html Daarnaast kan jij zelf niet diep genoeg in de oren kijken om te zien dat er niets aan de hand is... Daar heb je een otoscoop voor nodig en die heeft je DA. In je andere topic schrijf je dat je maandag misschien gaat bellen...Je moet zéker contact opnemen met je DA. Als het oormijt is, gaat dat bij konijnen vaak ook gepaard met een oorontsteking. Dus hoe langer je wacht, hoe meer 'schade' het kan geven.
haas&ko Geplaatst: 27 december 2009 Geplaatst: 27 december 2009 oormijten zijn parasieten in het oor het jeukt vreselijk, verglijk het maar met luizen maar dan in je oor. Konijnen horen die beestjes ook nog eens de hele tijd.In het begin is er vaak met het blote oog niets te zien. Wanneer je de korstjes ziet is het al best erg en is er kans dat er een trommelvlies beschadiging is ontstaan.De behandeling is heel eenvoudig en niet zo duur. hoe eerder je behandeld hoe makkelijker je konijn er vanaf komt. stronghold kitten of adocate kat, dit zijn druppels die in de nek kunt druppelen.
XxpipjexX Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Geplaatst: 28 december 2009 Ik begin er nu aan te twijfelen want deze dagen doet hij niks meer, ik hou het even in de gaten en als het heel erg wordt bel ik.
Aanbevolen berichten