Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi!

Ik heb het idee dat er bij Tinka iets onder haar rechterachterpoot zit. Ze is zo beweeglijk en fel, ze staat niet toe dat ik er naar kijk. Het is een licht bruine "bobbel". Kan het opgedroogd vuil zijn, een keutel ofzo? Het zit er nu al zeker een aantal dagen. Ze loopt, eet en springt gewoon goed.

Geplaatst:

Ik zou d'r weer even vangen en met wat warm water d'r poten afdoen kijken of het afgeeft als je het weekt. Als niet afgeeft tja dan zit het er echt in/op, dan mogen de andere het hier zeggen hoor ik denk dan DA?

Geplaatst:

Dan zou het vervilte vacht kunnen zijn, dat moet wel weggehaald worden anders krijgt je nijn een huidprobleem eronder. Maar das echt lastig te zeggen nu, als je het niet vertrouwd even door de DA laten bekijken.

Geplaatst:

met lauw/warm water eve nafdoen inderdaad en weer goed droog maken na afloop ivm met de kou. Evt. droog fohnen. De ondervacht duurt anders erg lang voordat hij droog is.

Geplaatst:

Uuh.. dat gaat echt niet.. ik ben alleen thuis en ze reageert echt heel heftig. Tinka houdt ECHT niet van oppakken. De DA had zelfs moeite met haar, ze stribbelt dan erg tegen en ook de DA beet ze in haar handen...

Geplaatst:
Moeilijk te zien..

Er lijkt toch ook iets bruin in te zitten.

Toevallig lactacyd in huis? Daarmee zou je het even kunnen wassen en daarna kijken of je er met een kammetje door kan kammen.

Lactacyd.. dat vrouwenspul?

Dat heb ik wel ja...

Geplaatst:

hihi.. uuh,., ja hoe ga iik dat aanpakken zonder dat ze me helemaal openkrast met haar nagels..

Ik kan een bakje lauw water met lactacyd maken.. maar hoe kan ik haar stil houden en wassen tegelijk.. en die fohn.. ze is als de dood voor zulke geluiden.

Geplaatst:

Geef je d'r wel eens peen? en loopt ze wel eens tot aan je deur van de tuin/huis. Als ik het vrouwtje wel eens niet kan pakken is dan lok ik d'r met een stuk peen de mat op van de huiskamer en trek ik de deur dicht, dan heeft ze alleen de mat nog en kan ik d'r zo met een handdoek pakken.

Geplaatst:

Nou even een update...

Ik had een tuinstoel opengeklapt in de schuur. Tinka de schuur ingelokt en haar op m'n schoot gelegd. Op haar rug leggen hielp voor ongeveer 3 minuten en ze is me toch sterk!! Nou tijdens zo'n rustperiode van 3 minuten heb ik het even geanalyseerd en afgedaan met een nat doekje met wat lactacyd erop. Het lijkt geen keutel. Het bestaat uit een grote soort "klit" en een iets kleinere. De Grote zit aan het buitenste gedeelte van het vachtje, hetgeen wat je aait. De kleinere gaat iets dieper. Het zijn echt bonkjes, beetje taai.. het is ook redelijk licht van kleur, heeel licht bruin.

Nu vind ze me echt definitief niet lief meer :(

Maar wat kan dit nu zijn dan?

Geplaatst:

Het lijkt idd vervilt te zijn. Het zal er ws wel af moeten omdat de huid eronder kan beschadigen.

Kun je het zelf proberen te kammen of knippen? Ander ms even naar de da voor hulp?

Geplaatst:

Ik heb het bij onze sjan op advies van de dierenarts eraf geknipt wel voorzichtig knippen zodat je geen vel meepakt. Scheren raadde mijn DA af omdat het buitenkonijnen zijn en scheren een groter kaal oppervlakte achterlaat.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .