Suzimoo Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Hoi! Ik heb het idee dat er bij Tinka iets onder haar rechterachterpoot zit. Ze is zo beweeglijk en fel, ze staat niet toe dat ik er naar kijk. Het is een licht bruine "bobbel". Kan het opgedroogd vuil zijn, een keutel ofzo? Het zit er nu al zeker een aantal dagen. Ze loopt, eet en springt gewoon goed.
Suzimoo Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Geplaatst: 23 december 2009 Ik heb ze tijdens het voeren van groenten even flink gepest en de plek op de foto gezet. Het was niet makkelijk..
Rian Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Lastig te zeggen, ik zou inderdaad zeggen dat het een hardnekkige, platte, oude keutel is.
L&L Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Ik zou d'r weer even vangen en met wat warm water d'r poten afdoen kijken of het afgeeft als je het weekt. Als niet afgeeft tja dan zit het er echt in/op, dan mogen de andere het hier zeggen hoor ik denk dan DA?
Rian Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Dan zou het vervilte vacht kunnen zijn, dat moet wel weggehaald worden anders krijgt je nijn een huidprobleem eronder. Maar das echt lastig te zeggen nu, als je het niet vertrouwd even door de DA laten bekijken.
Saf Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 met lauw/warm water eve nafdoen inderdaad en weer goed droog maken na afloop ivm met de kou. Evt. droog fohnen. De ondervacht duurt anders erg lang voordat hij droog is.
zwarte panter Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Moeilijk te zien..Er lijkt toch ook iets bruin in te zitten. Toevallig lactacyd in huis? Daarmee zou je het even kunnen wassen en daarna kijken of je er met een kammetje door kan kammen.
Suzimoo Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Geplaatst: 23 december 2009 Uuh.. dat gaat echt niet.. ik ben alleen thuis en ze reageert echt heel heftig. Tinka houdt ECHT niet van oppakken. De DA had zelfs moeite met haar, ze stribbelt dan erg tegen en ook de DA beet ze in haar handen...
YvonneH Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Ik vind het ook wel op vervilte vacht lijken ja.
Suzimoo Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Geplaatst: 23 december 2009 Moeilijk te zien..Er lijkt toch ook iets bruin in te zitten. Toevallig lactacyd in huis? Daarmee zou je het even kunnen wassen en daarna kijken of je er met een kammetje door kan kammen. Lactacyd.. dat vrouwenspul?Dat heb ik wel ja...
zwarte panter Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Ja dat vrouwenspul, werkt prima voor opgedroogde konijnenontlasting in de vacht :mdr:
Suzimoo Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Geplaatst: 23 december 2009 hihi.. uuh,., ja hoe ga iik dat aanpakken zonder dat ze me helemaal openkrast met haar nagels..Ik kan een bakje lauw water met lactacyd maken.. maar hoe kan ik haar stil houden en wassen tegelijk.. en die fohn.. ze is als de dood voor zulke geluiden.
desi Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 als je haar op de rug legt dan?dan raken ze toch in trance?
Suzimoo Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Geplaatst: 23 december 2009 Ja, maar ze zit wel buiten he.. en er ligt sneeuw overal!Bovendien kan haar poot niet in het bakje water als ze plat op haar rug ligt..
zwarte panter Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Op haar rug in/op je schoot lijkt me idd te proberen.
Suzimoo Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Geplaatst: 23 december 2009 Nou... ik ga me ff inpakken.. bakje water maken.. zeil uitspreiden.. en dan toch maar proberen.. Ik hou hier niet zo van :( Gijs had makkelijker geweest..
Laura1984 Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Is er iemand die je kan helpen? Of misschien dat je kan vragen of iemand je straks kan helpen? Met z'n 2 heb je natuurlijk dubbel zoveel handen
L&L Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Geef je d'r wel eens peen? en loopt ze wel eens tot aan je deur van de tuin/huis. Als ik het vrouwtje wel eens niet kan pakken is dan lok ik d'r met een stuk peen de mat op van de huiskamer en trek ik de deur dicht, dan heeft ze alleen de mat nog en kan ik d'r zo met een handdoek pakken.
Suzimoo Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Geplaatst: 23 december 2009 Nou even een update... Ik had een tuinstoel opengeklapt in de schuur. Tinka de schuur ingelokt en haar op m'n schoot gelegd. Op haar rug leggen hielp voor ongeveer 3 minuten en ze is me toch sterk!! Nou tijdens zo'n rustperiode van 3 minuten heb ik het even geanalyseerd en afgedaan met een nat doekje met wat lactacyd erop. Het lijkt geen keutel. Het bestaat uit een grote soort "klit" en een iets kleinere. De Grote zit aan het buitenste gedeelte van het vachtje, hetgeen wat je aait. De kleinere gaat iets dieper. Het zijn echt bonkjes, beetje taai.. het is ook redelijk licht van kleur, heeel licht bruin.Nu vind ze me echt definitief niet lief meer :(Maar wat kan dit nu zijn dan?
desi Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 lijkt me inderdaad vervilting van de vacht dan....kun je volgens mij niks anders mee dan afscheren.....op de een of andere manier....
Suzimoo Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Geplaatst: 23 december 2009 (aangepast) Iemand anders nog een idee, na mijn uitgebreidere "analyse"? Moet ik hiermee naar de DA? 23 december 2009 aangepast door Suzimoo
YvonneH Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Het lijkt idd vervilt te zijn. Het zal er ws wel af moeten omdat de huid eronder kan beschadigen.Kun je het zelf proberen te kammen of knippen? Ander ms even naar de da voor hulp?
Suzimoo Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Geplaatst: 23 december 2009 Kammen zal niet lukken want het is echt stug. Ik kan het er eventueel wel afknippen.
Saf Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Ik heb het bij onze sjan op advies van de dierenarts eraf geknipt wel voorzichtig knippen zodat je geen vel meepakt. Scheren raadde mijn DA af omdat het buitenkonijnen zijn en scheren een groter kaal oppervlakte achterlaat.
Aanbevolen berichten