Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Sinds gisteren eet een van mijn konijnen zijn biks niet meer op. Hij drinkt wel en eet ook gewoon hooi en groenvoer. Ik ben niet van voer veranderd ofzo, dus heb geen idee waarom hij het nu ineens niet meer eet.

Dus ik hoop dat iemand hier het herkend?

Geplaatst:

Hoi hoi,

Ik heb dit een paar maanden geleden ook met mijn konijn Henkie gehad. Hij at geen biks meer, wel veel hooi en groentes. Ik ben toen meteen met hem naar de dierenarts gegaan en hij is helemaal onderzocht. Hij had een scherp randje aan zijn kies zitten maar dat zou niet zoveel problemen moeten veroorzaken. Ze konden dus eigenlijk niet echt iets vinden. En een paar dagen later: Henkie eet weer biks alsof hij uitgehongerd is haha! Ik zou hem dus even laten onderzoeken bij de DA, je weet maar nooit. En let goed op dat hij wel blijft eten, hooi is het belangrijkste!

Succes!

Groetjes,

Sunny en Henkie

Geplaatst:

Als een konijn plotseling stopt met biks eten en er is verder niets veranderd in het voedingspatroon, is er vaak een probleem met de tandjes of kiesjes van het konijn. Als ze dat namelijk hebben, laten ze eerst het biks staan.

Geplaatst:

Idd, als ik jou was zou ik even een afspraak maken met de DA, zodat hij de tandjes kan nakijken.

Zij hebben hebben hier het juiste gereedschap voor, waarmee ze dat zo gezien hebben.

Konijnentanden & kiesjes groeien constant door, net zoals onze nagels & haren.

Als het gebit goed op mekaar aansluit worden deze automatisch op de juiste manier afgesleten.

Het kan altijd gebeuren dat een gebit niet meer goed aansluit, waardoor de DA dit even moet corrigeren.

Wacht hier alleen niet te lang mee.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .