Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Het gaat weer stukken beter! Toen ik vannacht om 3.00 naar d'r toe ging had ze haar 15 gram biks op. Dus gaf ik meteen weer 15 gram (normaal krijgt ze dus 2 keer daags 30 gram). Daar begon ze meteen van te eten, dus heb ik het dwangvoeren maar een keertje overgeslagen (en kon ik lekker weer gaan slapen).

Net om 7.00 had ze ook alle biks al op. Ik heb nog wel gewoon alle medicijnen gegeven en nog een keertje dwangvoer (het stond toch nog in de koelkast). Verder at ze ook meteen het groen op (behalve de witlof). Zo meteen ga ik ze allebei weer biks voeren en ik heb zo'n vermoeden dat ze ook zal aanvallen op de biks. Ze lijkt kwa gedrag weer helemaal de oude. Is super actief, maakt binkies, eet lekker hooi, ze keutelt (redelijk normaal formaat, maar wel een tikkie zacht), wil aandacht van Sprokkel en gaat ook tegen mij op staan voor aandacht. Kortom, we're out of the woods!

Het ziet ernaar uit dat het deze keer gelukkig maar een paar dagen duurde ipv de weken die ze anders nodig had.... Ik blijf nog wel de medicijnen doorgeven (wil niet zoals de vorige keer te vroeg stoppen waardoor ze weer een terugval krijgt) en bouw dan langzaam af.

Bedankt voor al jullie steun. Moon heeft het vast gehoord en besloten snel beter te worden ;)

Geplaatst:

Het gaat ondertussen weer wat beter. Moon is bijna weer de oude. Het enige is dat ze vooral 's avonds en 's nachts eet en keutelt. Overdag eet ze niet zoveel en keutelt ze helemaal niet. Ze eet in 24 uur wel haar normale hoeveelheid biks op, dus dat gaat goed. :D

Ik ben nu langzaam begonnen de pijnstilling af te bouwen. Hopelijk blijft het goed gaan.

Nog een fijne 2de kerstdag allemaal!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Waarom blijft Moons gezondheid toch zo kwakkelen :( Ze blijft maar sukkelen met eten. De ene dag eet ze wel goed, de andere dag weer niet. Met pijnstilling lijkt het allemaal wat beter te gaan, maar zodra ik daar mee stop eet ze een dag later weer slecht.

Dit kan zo echt niet doorgaan... Moon is nu bijna 1 jaar en ik heb haar sinds eind maart 2009. Sindsdien is ze half mei en juni, november en december ziek geweest (en ze balanceerde vaak op het randje...). Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet. Ik begin straks met een nieuwe baan (hopelijk) en dan kan ik gewoon niet meer zo intensief voor haar zorgen en gewoon een dag (of weken) thuis blijven voor haar en 's nachts er iedere keer uit om te dwangveoren e.d. Ik trek dat echt niet meer, lichamelijk en geestelijk. Verder groeit het geld me ook niet op de rug... (Ik schat dat de kosten voor DA, medicijnen, e.d. van afgelopen jaar tegen de 1000 euro lopen :s)

Kortom...ik zit nu echt ff enorm in de put, en weet niet meer hoe ik dit allemaal moet gaan bolwerken. Hebben jullie nog ideeën?

Geplaatst:

Dat is misschien wel een goed idee. Waar in Utrecht bedoel je alleen, Wilhelmina kliniek of de kliniek van de universiteit?

Ik zal in ieder geval vanmiddag even naar het telefonisch spreekuur van mijn DA bellen. Ik zal ook eens vragen wat hun ervaringen zijn met verzekeringen voor konijnen. Voor Moon lijkt zoiets een uitkomst, maar ik vrees dat ik haar niet verzekerd krijg, omdat je alle DA bezoeken van het afgelopen jaar moet opgegeven.

Geplaatst:

Ik heb voor morgenavond een combi afspraak voor Moon en Sprokkel. De DA vroeg me om wat urine van Moon mee te nemen om te kijken of daar alles goed is. Ze vermoed dat Moon toch ergens pijn heeft. De grote vraag is alleen, waar?

Geplaatst:

Als mijn DA er nu weer niet uitkomt zal ik het overwegen. Ik heb al wel een paar keer naar de Wilhelminapark gebeld (heb met De Boer gesproken, maar ook eens met een vrouw die ook gaat verstand van nijnen had). Ik zie het eigenlijk niet zo zitten om Moon naar Utrecht te slepen namelijk.

Vandaag heeft ze wel weer haar bakje leeggegeten terwijl ik op het werk zat, maar ja dat zegt niets aangezien ik ook metacam vanochtend had gegeven. Gelukkig is ze niet meer doodziek, maar super gezond is ze ook niet.

Geplaatst:

Ik heb natuurlijk niet alles gelezen over Moon maar misschien heeft ze een abces in haar kaakje?

Mijn vraag is een beetje:stopt ze met eten door de pijn in haar mond of stopt ze met eten omdat ze pijn in haar buik heeft....

Ik heb met Ollie nl ook best lang lopen zoeken naar een oorzaak....ene dag bakje leeg andere dag haast niks ,dan weer wel eten dan weer niet.Bleek later op de foto een kaakabces te hebben.Gevolg was een kompleet schreef afgesleten gebit door het abces.Had mijn vorige dierenarts over het hoofd gezien wel had hij al 4 keer het gebit gecontroleerd dus daar kon het niet aan liggen....moest me erbij neerleggen dat hij gewoon soms geen honger had en erg appart was omdat hij geen worteltjes meer lusten......Wel kreeg hij elke keer bij de DA primperan (dit was voor mijn BB tijd!).In Utrecht hebben ze pas de ellende ontdekt.

Geplaatst:

Ik zal het vanavond voorleggen bij de DA. Gisteren had Moon natuurlijk een goeie dag gehad. Vannacht heeft ze ook haar bakje leeg gegeten. Het voelt wel een beetje alsof ik voor niets naar de DA ga, maar ik ga toch maar, want ergens voelt het nog niet goed.

Geplaatst:

Niet echt. De DA heeft weer in haar bekkie gekeken en er zaten weer/nog haakjes op de kiezen aan een kant en die heeft ze bijgevijlt. Ze denkt dat Moon gewoon een erg gevoelig konijntje is. Ik moet nu toch weer een aantal dagen cisaral en metocloral geven, om te kijken of het dan verbeterd aangezien haar buik nog niet normaal aanvoelt (had ik zelf ook al gevoeld). Dus ik heb weer een stel nieuwe potjes aangebroken....

O ja, ik heb dus geen urine mee kunnen nemen. Ik had haar toilet speciaal niet gevuld, zodat ik het daaruit kon halen. Kom ik terug uit het werk heeft die slimme meid de handdoek erin gegooit...

Geplaatst:

Wat is Metocloral :$?

Maar kan het dan zo zijn dat die haakjes het begin van de ellende kan zijn of is dat een bij komstig iets.....

Ze is wel slim om die handdoek in de bak te gooien! Ik zie dat helemaal voor me...:yes:

Geplaatst:

Metocloral en cisaral zijn allebei om de darmen te stimuleren. Of die haakjes de oorzaak van de problemen zijn...geen idee. De DA heeft ook haar hele kop beduwd (is dat een woord?) en Moon reageerde nergens op.

Moon zit nu weer een paar brokjes te eten. Hopelijk gaat ze daar vannacht mee door en tref ik morgenvroeg een leeg bakje aan. Ik ga nu lekker naar bed, ben super moe van mijn gevlieg van eind van de middag (ben eerst afgebeult op de fysiofitness van 16.45 t/m 17.30, toen snel naar huis om te douchen [niet douchen was absoluut geen optie], auto krabben en warm maken, en naar de DA, 19.30 thuis en moest toen nog koken...)

Geplaatst:

Ik heb gister een super drukke dag gehad, vandaar dat ik nu pas reageer. Moon eet goed. Het gaat langzaam, maar ze eet wel d'r bakje leeg en ze eet ook groen en hooi. Haar buikje voelt ook een stuk soepeler aan, dus die cisaral en metocloral doen hun werk goed. Nu maar hopen dat dat aanhoudt als ik over een paar dagen weer met alle medicijnen stop.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb vandaag een hele moeilijke beslissing genomen, maar uiteindelijk lijkt dit me het beste. Gisterochtend was Moon ondanks alle medicatie vanuit het niets opeens weer ingestort. Ze wilde helemaal niets eten.

Ik ben eigenlijk al een tijdje ten einde raad wat betreft Moon omdat ze maar ziek blijft worden. Ik heb haar nu 10 maanden (ze is bijna 1 jaar oud) en daarvan is ze zo'n 3 á 4 maanden ziek geweest. Ik heb heel veel voor haar moeten laten. Ben vaak niet wezen werken etc, maar dat kan natuurlijk niet zo door blijven gaan. Daarnaast heb ik het financieel niet breed, omdat ik me laat omscholen en dus weer opnieuw naar school ga, en daarvoor veel stage moet gaan lopen en dan wordt het geen vetpot. Ik heb nog geprobeerd of ik haar kon verzekeren, maar dan sluiten ze gezien haar geschiedenis alle maag/darm problemen uit van vergoeding :grrrrrr:. Toen ik die beslissing nam om iets anders te gaan doen had ik nog een vriend en dat we dan wel op zijn inkomen konden rondkomen, en ook de gedeelde zorg als Moon ziek was, ging goed. Nu ik er helemaal alleen voor sta is dit allemaal te zwaar. Verder kan ik gewoon niet steeds vrij nemen, zeker niet als ik binnenkort met een nieuwe baan start, die niet geheel naast de deur is.

Gisteren heb ik serieus overwogen om Moon in te laten slapen, maar ik kon dat niet over mijn hart krijgen, omdat ik weet dat ze met veel zorg wel weer beter wordt. Alleen is de kans dat ze binnen een maand weer ziek is heel reëel. Daarom heb ik contact opgenomen met de opvang waar ze vandaan komt. Ze gaan kijken of ze haar weer kunnen terugnemen (ze moet dan in een pleeggezin waarschijnlijk). En het is überhaupt de vraag of ze een baasje kunnen vinden, die alles voor haar over heeft en ook de tijd en middelen heeft om dat te doen.

Vandaag heeft Moon de hele dag in de opname bij de DA gezeten. Geheel kostenloos (hulde aan mijn DA!!). Ik heb net gebeld, en het gaat weer wat beter. Ze eet weer, dus ik haal haar straks om 7 uur op. Morgenvroeg hoef ik dan pas weer te starten met medicatie (ze heeft injecties bij de DA gehad). Dan geef ik alles 3 keer daags, zodat ik nog wat kan slapen. Gelukkig werk ik nu nog in Wageningen, dus in mijn lunchpauze ga ik eventjes naar huis toe.

Kortom, ik ben echt niet blij met mijn beslissing om Moon weg te doen (wat klinkt dat erg zo :frown: ), maar het is wel het beste. Dit is dus wel de meeste kl*** verjaardag ooit :(.

Geplaatst:

Meid wat verschrikkelijk om deze keuze te moeten maken. Ik begrijp het wel heel goed, maar het lijkt me echt heel moeilijk. Heel erg veel sterkte met de hele situatie.

Geplaatst:

Jeetje.. Wat ben jij dapper zeg.. Voor Moon kiezen, en niet voor jezelf. Wat verschrikkelijk moeilijk. Ik zou dat niet kunnen, denk ik. Heel veel sterkte hiermee.. Bah wat rot allemaal.

Geplaatst:
Jeetje.. Wat ben jij dapper zeg.. Voor Moon kiezen, en niet voor jezelf.

Zo zie ik het zelf helaas niet. Ik voel me enorm egoïtisch, omdat ik juist voor mijn eigen leven/werk/gezondheid/welzijn kies. Het gaat helemaal tegen mijn natuur in. Ik heb de konijnen altijd voor mezelf geplaatst, maar ik zie ondertussen wel in dat je soms ook aan jezelf moet denken. Het voelt ook enorm k*t om een koppel uit elkaar te trekken, maar er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om Sprokkel dan ook maar weg te doen, zodat ze in ieder geval bij elkaar kunnen blijven.

Sprokkel zal t.z.t. wel een nieuw vriendinnetje krijgen, maar eerst heb ik rust nodig. En ik moet mijn leven en gezondheid eerst weer op de rails krijgen. Ik wil ook niet weer een konijn uit de opvang. Ik wil toch wat meer zekerheid kwa gesteldheid en gezondheid, dus ik zal naar een fokker gaan. maar ja, dan moet ik eerst eens een ras gaan kiezen... En dat is al een hele opgave opzich. Dus daar kunnen best eens weken, of maanden overheen gaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .