Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo:$

ik ga woensdag mn knijn laten castreren ( een alaska) hij is 4 jaar

en vraag me af of het gedrag veranderd dat ie aanhankelijker word

erna en dat ie niet meer zo gauw over het hele hok keutelt?

iemand???:whistle2:

Geplaatst:

Mijn eigen ervaring is dat gecastreerde konijnen wat rustiger zijn, en vaak werkt castratie ook positief voor zindelijkheid. Maar dat laatste hoeft niet, er zijn konijnen die het nooit zullen leren.

Veel succes woensdag in ieder geval! Krijgt je mannetje een paar weken na de castratie ook een vriendinnetje?

Geplaatst:

dat er een gedragsverandering plaats vind naar casteratie is heel erg vaak het geval en nagnoeg altijd word je konijntje iets rustigere. Zindelijkheid tsja het zou kunnen.

Wel hee lveel succes woensdag. blijft toch spannend.

Geplaatst:

Kwa karakter zijn zowel Pumbaa als Zazou niet extreem veranderd na de castratie.

Wel is hun geslachtsdrift helemaal verdwenen, waardoor ze voorheen nog al eens onrustig konden zijn.

Jouw konijn zal een aantal weken na zijn castratie geen geslachtsdrift meer hebben, waardoor hij rustiger zal worden op dat gebied.

Geplaatst:

oke bedankt voor de info allemaal :-)

ik ben niet van plan om nog een nieuw konijn er bij te nemen :-p werk wel de hele dag maar ga em wel meer aandacht geven

word een nijn ook wat makkelijker op te pakken wanneer het nodig is na castratie eigenlijk?

ga em zo ophalen ^.^ spannend

Geplaatst:

Konijnen houden allemaal gewoon niet van oppakken omdat dat een natuurlijk instinct is van hun waarbij ze denken dat er op zich geroofd wordt dacht ik.

Geplaatst:

Maar zou je juist geen konijn erbij nemen, omdat je de hele dag werkt.

Kijk je kan gewoon geen 24/7 tijd hebben voor je konijn, daarom is het ook leuk dat hij een vriendje erbij heeft. Dan hoeft hij nooit alleen te zijn. Want konijnen zijn nu eenmaal groepsdieren.

Hij zal het echt geweldig vinden hoor! En het is echt niet zoveel extra werk, 1 of 2 konijnen.

Geplaatst:
Konijnen houden allemaal gewoon niet van oppakken omdat dat een natuurlijk instinct is van hun waarbij ze denken dat er op zich geroofd wordt dacht ik.
Konijnen zijn prooidieren, ja. Als ze opgepakt worden, denken ze dat ze opgepakt worden door bijvoorbeeld een roofvogel. Geen fijn gevoel dus voor een konijn :aww:
Geplaatst:

Nouja mijn konijn was een verschrikkelijk monsterkonijn, hoknijd, voernijd, dominant, niet zo gezellig dus. Maar na de castratie (voedster) is dat gelukkig verdwenen! Af en toe doet ze een beetje dominant maar dat is bijna niet meer gelukkig. Alleen vind ze oppakken nog steeds niet leuk .

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .